- dely/Blowjobb @ 3.9.2022 @ 10:46
- Tagi: 8bit gry
Mniej więcej miesiąc temu prezentowaliśmy listę programów, które biorą udział w dorocznym konkursie na najlepsze oprogramowanie dla ośmiobitowych komputerów Atari, prowadzonym przez ABBUC. W międzyczasie na kanale Sabermana pojawiły się zapisy wideo z tych gier, poniżej odnośniki do poszczególnych gameplayów:
Prace zostaną oficjalnie zaprezentowane tradycyjnie podczas dorocznego spotkania klubu ABBUC, a wyniki konkursu zostaną opublikowane w najbliższym magazynie oraz na forum ABBUC - o czym oczywiście poinformujemy tutaj.
- dely/Blowjobb @ 2.9.2022 @ 11:51
- Tagi: scena zloty
Po dwóch tygodniach od zakończenia Silly Venture 2022SE została upubliczniona oficjalna paczka ze stuffem dla wszystkich platform, jak również ASCII z oficjalnymi wynikami.
Wszystkie te dobroci znajdziecie na stronie zlotu.
- dely/Blowjobb @ 1.9.2022 @ 13:55
- Tagi: 8bit sprzęt
Dostępna jest nowa wersja firmware dla urządzenia FujiNet - 0.5.383dcb20, data kompilacji: 28 sierpnia 2022 r. Nowości:
- Increase HTTP Timeout, fixes FujiNews Reader
- FujiNet-Flasher now shows the date before version number in dropdown list
Aktualizację można wykonać automatycznie podłączając interfejs przewodem USB do PC i uruchamiając program FujiNet Flasher.
- dely/Blowjobb @ 31.8.2022 @ 08:19
- Tagi: 8bit PC emulacja oprogramowanie
Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania, konwersji, tworzenia (oraz wszystkiego, czego można sobie wymarzyć) taśm. Zmiany:
- The hierarchy of the menus has been changed. The new hierarchy is much closer match to the standard Windows applications.
- The "Playlist" and "Playlist items" have been renamed to "Project" and "Project items"
Tradycyjnie pobieramy z repozytorium.
- dely/Blowjobb @ 30.8.2022 @ 17:45
- Tagi: 8bit scena ziny
Na Xenium 2022 ukazał się drugi numer alternatywnego zina Kocmołuch. W bieżącym numerze na ponad czterdziestu stronach znajdziecie mnóstwo materiałów o demoscenie zarówno po polsku, jak i w języku angielskim, grafiki, opowiadania itp. No i przede wszystkim kolejną część historii protosceny małego Atari.
Magazyn pobieramy z jego strony domowej.
- dely/Blowjobb @ 29.8.2022 @ 07:34
- Tagi: 8bit konsole scena
Na zeszłotygodniowym Xenium nie mogło zabraknąć również atarowskich akcentów. Podczas Atari XL/XE 256b Intro pokazano trzy produkcje:
Natomiast w kategorii Oldskool Demo udział wzięła produkcja Atari Fan 7 & Grel Are Here! autorstwa JagNES Fest. Nie sposób również pominąć zwycięskiego powrotu na scenę Pazura z grafiką Universal One III / Uniwersalny III wystawioną w freestyle gfx compo.
- dely/Blowjobb @ 26.8.2022 @ 16:30
- Tagi: 8bit PC emulacja oprogramowanie grafika
Trzynaście lat temu pojawiła się wersja 1.0.0 projektu FAIL (First Atari Image Library), wyświetlająca 19 formatów graficznych z 8-bitowego Atari.
Dzisiaj projekt RECOIL (Retro Computer Image Library), będący kontynuacją FAIL, doczekał się wydania 6.3.0, obsługującego 527 formatów graficznych z wszystkich rodzin komputerów Atari, Commodore, ZX Spectrum, a także wielu egzotycznych platform.
Zmiany od poprzedniej wersji:
- dodane kilkadziesiąt formatów, głównie C64 i ZX Spectrum, ale też format Graph2Font vertical scroll (VSC+G2F)
- poprawki w obsłudze dotychczasowych formatów
- możliwość zapisywania i przesyłania grafik jako PNG na Androidzie
Programy i wtyczki dla Windows, Androida, OS X i Linuksa pobieramy z recoil.sourceforge.net lub sklepów Android i Windows.
- dely/Blowjobb @ 22.8.2022 @ 19:22
- Tagi: 8bit gry
Wczoraj ukazała się kolejna "pełna" wersja tworzonego przez m.in. Pirxa i Pecusia atarowskiego portu gry Scorch. Zmian jest bardzo dużo, ich pełna lista:
- Defensive weapons can be activated before the round to make for the unbeatable aiming precision of the robotanks.
- Fixed bug with Long Schlong activation taking one Schlong too many.
- Smoke Tracer not disappearing smoke fixed.
- Bug allowing for infinite shooting outside the screen fixed.
- Tank colors and P/M sequence as devised by Adam, the gfx artist. Tanks differ more and look better.
- New item in the shop - loot box "Buy me!" with a surprise inside.
- Tank names can have s p a c e s now!
- Tanks are mobile now thanks to the new defensive option - Hovercraft
- Main atari library switched to a more standard version based on Mapping the Atari
- Huge memory optimizations to allow for the new features.
- Narrow screen in shop / inventory (many bytes saved).
- Explosion range corrections for a rare event of non-lethal Nuke explosions.
- Pressing [A] jumps into defensive weapons activation directly.
- Elusive randomize force error causing rare hangups for Tosser fixed.
- Activation of defensive weapons moved to front.
- Additional SFX for new weapons.
Pobieramy z repozytorium, instrukcja w języku polskich również tamże.
- dely/Blowjobb @ 16.8.2022 @ 19:58
- Tagi: 8bit PC emulacja oprogramowanie
Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania, konwersji, tworzenia (oraz wszystkiego, czego można sobie wymarzyć) taśm. Zmiany:
- Automatically detect .SAP chip tune audio tracks and convert them with the asapconv utility from the ASAP project
- Add support for monaural audio tracks
- Support conversion of binary files to the Atari Turbo Tape (ATT) format
- For AST block termination signal, generate one pwmc tape image chunk instead of 128 pwml chunks
- Fullpack .msi installer for windows, which includes both the application and Java 17 runtime.
Tradycyjnie pobieramy z repozytorium.
- dely/Blowjobb @ 15.8.2022 @ 19:24
- Tagi: 8bit programowanie
Kolejna rozwojowa wersja kompilatora języka Pascal dla ośmiobitowych komputerów z procesorem 6502. Aktualnie MadPascal pozwala na tworzenie programów dla takich platform jak Atari, Commodore 64, Commodore z rodziny 264. Usprawnienia w stosunku do poprzedniej edycji:
- improved implementation of EXIT
- added ability to generate code for RAW (-target)
- added support for INLINE modifier for procedures and functions
- added ability to declare a variable on the null page by using REGISTER modifier
- added support for TEXTFILE (TEXT) type
- new unit INIFILES
- unit SYSUTILS: CompareMem, TryStrToInt
- unit SYSTEM: CompareByte, Pos, Delete
- improved passing of parameters to objects (OBJECT) without participation of program stack :STACKORIGIN (in most cases)
- added possibility to mark a variable as ephemeral [volatile]
[volatile] vcount: byte absolute $d40b;
- for OBJECT added methods CONSTRUCTOR, DESTRUCTOR
- added support for macros {$define label (parameters) := expression}
- added 'FOR element IN array' construction for arrays not exceeding 256 bytes
- more free memory on the zero page, FXPTR, PSPTR pointers are now allocated depending on whether they are used
- added support for FLOAT16 type
- added support for procedural type
- unit ZX2
Pobieramy z repozytorium.