Emulator konsoli Atari Jaguar BigPEmu, tworzony przez Richarda Whitehouse, doczekał się nowego publicznego wydania 1.12
Zmiany od ostatniego publicznego wydania:
- Port dla x64 Linux
- Port dla x64 Arm
- Plugin dla D3D12
- usprawnienia dla twórców produkcji na Jaguara
- poprawki błędów
Developer BigPEmu zaprezentował zmiany w filmie w serwisie Youtube. Rich mierzy się z poważnymi problemami zdrowotnymi, dlatego warto go wesprzeć w serwisie Patreon.
- dely/Taquart @ 28.4.2024 @ 09:19
- Tagi: 8bit sprzęt
Ukazała się nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET, największą zmianą jest umożliwienie łączenia się z zasobami sieci za pomocą protokołu TCP, co powinno wyeliminować niestabilności w połączeniu.
- TCP Support in TNFS
- Ability to mount from SMB and FTP hosts in CONFIG
- Option to select alternate CONFIG disk from WebUI
- Option to reset Fujinet from WebUI
- CONFIG bug fixes
- set status bits according to disk geometry
- faster fujinet bootup for 400/800 (external power or START/RESET keys not required to boot CONFIG)
- PC-Link support
Pobieramy i instalujemy za pomocą programu do aktualizacji dostępnego na stronie domowej projektu.
- Miker/BJB/NG @ 21.4.2024 @ 09:37
- Tagi: ST STE Falcon emulacja oprogramowanie
Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari. Dla porządku przypomnę, że jest to emulator Atari 16/32bit dla GNU/Linux, BSD, Mac OS X, Windows oraz innych systemów wspierających bibliotekę SDL. Lista zmian (duża) dostępna jest tutaj. Natomiast emulator, jak również jego źródła, możemy pobrać stąd.
- dely/Taquart @ 4.4.2024 @ 16:50
- Tagi: scena zloty
Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu: Grawitacja! Zapraszamy na 6 edycję pierwszego i jedynego takiego wydarzenia dla 8 bitowej społeczności w Polsce i prawdopodobnie na świecie!
Pierwszy raz Grawitacja przyciągnęła programistów, grafików i muzyków w kwietniu 2017 roku i od tego czasu przyziemiło na niej około 150 osób. Impreza w założeniu jest rodzajem hackatonu dla zapaleńców 8 bitowych platform, którzy chcą spróbować swoich sił w maratonie pisania gier. Można pisać grę na dowolną platformę 8 lub mniej bitową. Zapraszamy miłośników platform Atari, Commodore, Spectrum, Amstrad ale także mniej oczywistych marek jak np. SamCoupe, platformy MSX, Vectrex, Meritum, Elwro czy PC XT. A jeśli potrafisz napisać grę na kalkulator, pralkę lub sondę kosmiczną z epoki lub 8 bitowy mikrokontroler, Grawitacja to jest Twoje miejsce!
Dajemy też szansę współczesnej platformie PICO-8, która stała się bardzo popularna w ostatnich latach. PICO-8 umieszczamy w oddzielnej kategorii NU RETRO.
Nasz game jam zaczyna się w piątek około 18:00, trwa 36 godzin i kończy się około 10 rano w niedzielę. Każdy z uczestników bierze udział w ocenie wszystkich prac, a wyniki ogłaszane są około 2 godziny po zakończeniu programowania. Przed rozpoczęciem konkursu, dobieramy się w zespoły oraz są losowane tematy danej edycji: temat główny dla wszystkich uczestników oraz temat pomocniczy, dla każdego zespołu. Uwierzcie nam, zestawienia bywały zaskakujące.
Gdzie i kiedy lądujemy żeby wspólnie spędzić wiosenny weekend?
Tytuł imprezy: Grawitacja 2024 - vol. 6
Termin: 05-07 kwietnia 2024 roku
Miejsce HUBRAUM, ul. Przemysłowa 12, Kraków
Ilość miejsc, ze względu na infrastrukturę na miejscu, jest co roku ograniczona, dlatego warto się zarejestrować pod tym linkiem. Przyjmujemy maksymalnie 40 osób. Obowiązuje też symboliczna opłata za wejściówkę: 30 PLN.
Impreza jest organizowana ze środków własnych organizatorów oraz przy udziale sponsorów, którzy co roku hojnie nas wspierają. Oczywiście zawsze są i zawsze będą nagrody! O sponsorach i nagrodach, możecie o nich przeczytać na stronie: https://grawitacja.eu/sponsorzy
Zapraszamy sponsorów i wspierających do współpracy!
Uwaga! Stali bywalcy to wiedzą, ale nowi powinni wiedzieć, że nie jest przewidziany wydzielony sleeping room. Jeżeli ktoś jest bardzo wygodny, może spróbować znaleźć nocleg w okolicy. Można też zawsze przywieźć materac, karimatę, poduszkę i/lub ulubionego misia i "walnąć się" obok biurka na tak zwanego "partyzanta". Nie obowiązują stroje wieczorowe, ale podstawowa higiena już tak.
- Sikor/Sikor Soft @ 27.2.2024 @ 09:05
- Tagi: ST STE XL XE gry
Idzie wiosna i ptaszki śpiewają, że powstała wersja gry na Atari ST/STE. Gra na duże Atari - podobnie jak w wersji Amigowej - ma dwa tryby: klasyczny 320x200 (jak na ośmiobitowcach), jak i 640x400. Tu mamy filmik niezawodnego w dziedzinie nowości Sabermana. Przypominam, że w głosowaniu fujicup - wersja na małe Atari osiągnęła wysoką, piątą lokatę.
- dely/Taquart @ 25.2.2024 @ 20:40
- Tagi: 8bit gry
Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone! Laury zwycięzcy przypadły grze "Time Wizard", która została stworzona przez Amaroka. Gra zachwyciła zarówno jury, jak i publiczność, zdobywając zasłużone pierwsze miejsce.
Na drugim miejscu uplasowała się produkcja o nazwie "Dude Story", autorstwa Mq, a trzecie miejsce przypadło grze "Night Knight" autorstwa Larsa Langhansa.
Warto podkreślić, że każda z wymienionych gier zdobyła uznanie zarówno w kategorii oceny jury, jak i głosowania publiczności, co świadczy o ich wszechstronnym uznaniu wśród społeczności miłośników 8-bit Atari. FujiCup w 2023 roku po raz kolejny udowodnił, że retrogaming ma wciąż wiele do zaoferowania, przyciągając twórców i graczy z całego świata.
Pełna lista wyników na stronie konkursu.
- Sikor/Sikor Soft @ 5.2.2024 @ 19:30
- Tagi: 8bit gry
Ukazało się pierwsze publiczne demo oczekiwanej gry na Atari 8-bit. Powiem szczerze, że obawiałem się o nią mocno, jednak gra się przednio. Pewne poprawki mają być jeszcze wprowadzone, ale responsywność jest super. Polecam ściągnąć z wątku na AtariAge i spróbować samemu.
- dely/Taquart @ 25.1.2024 @ 19:52
- Tagi: 8bit gry
Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
Cosmic Hero 2 to logiczno-zręcznościowa gra bazująca na mechanice podobnej do znanego wszystkim Sokoban’a i jednocześnie kontynuacja pierwszego Cosmic Hero z 1993 roku. Sequel zachowuje podstawowe zasady gry (zbieranie porozrzucanych “blobów” płynnej energii i układanie przewodu umożliwiającego otwarcie wyjścia z mapy), ale dodaje wiele nowych, unikatowych elementów, które zapewnią różnorodne wyzwania logiczne i zręcznościowe.
W trakcie swojej misji gracz odwiedzi kilka planet różniących się oprawą graficzną i muzyczną.
Grę tworzy Grupa Zelax w takim samym składzie, w jakim działała 30 lat temu. Pomysłodawcą gry, grafikiem, programistą prototypu i autorem części map jest Pazur. Kodowaniem na Atari zajmuje się Święty, a za oprawę muzyczną odpowiada Foster.
Cosmic Hero 2 jest obecnie w fazie aktywnego rozwoju i powstaje z użyciem współczesnych narzędzi deweloperskich. Prototyp będący odwzorowaniem przyszłej gry praktycznie 1:1 rozwijany jest z użyciem silnika Unity i zawiera także edytor plansz. W momencie, gdy wszystkie aspekty projektu będą rozpracowane, rozpocznie się pisanie właściwej gry na Atari. Dźwięk powstaje w RMT i jest zgrywany przez Fostera z prawdziwego POKEYa.
Poniżej lista planowanych funkcjonalności w grze:
- duże mapy przewijane zarówno w poziomie jak i w pionie,
- pełnoekranowy obszar gry,
- dopracowana, pełna detalu grafika w starannie dobranych kolorach,
- bogata oprawa dźwiękowa w postaci eksperymentalnej muzyki maksymalnie wykorzystującej możliwości układu dźwiękowego małego Atari,
- efekt cienia rzucanego przez obiekty na podłoże liczony w czasie rzeczywistym,
- poruszające się obiekty, które dodadzą grze zręcznościowego charakteru,
- rozbudowana mechanika gry pozwalająca na złożone interakcje między obiektami,
- 3 rodzaje podłoża wpływające na rozgrywkę,
- zróżnicowane mapy, tym razem z większą ilością początkowych, wprowadzających gracza w zasady rozgrywki.
Teaser można obejrzeć na YouTube.
- dely/Taquart @ 24.1.2024 @ 21:24
- Tagi: gry 2600
To kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków, dotycząca turniejów w klasyczne gry, które organizowane są przez niego i jego przyjaciół.
Edycja, która odbyła się w sierpniu w Bar Barria (Santutxu-Bilbao) była poświęcona takim klasykom, jak: River Raid, Basketball, Missile Command, Breakout oraz Out Law.
Relację tradycyjnie możecie przejrzeć jako PDF.
- dely/Taquart @ 2.1.2024 @ 17:10
- Tagi: zloty scena
Miło nam poinformować, że organizator Last Party 2024, które odbędzie się już za 2 dni, ufundował bezpłatną wejściówkę dla użytkowników atari.area. W losowaniu wzięły udział wszystkie osoby, które w ciągu ostatnich sześciu miesięcy przynajmniej raz wzięły udział w dyskusji na naszym forum (tj. napisały przynajmniej jednego posta).
Wylosowaliśmy pięć osób - jeśli pierwsza wylosowana osoba nie będzie mogła wziąć udziału w styczniowym zlocie - nagroda przechodzi na następnego szczęśliwca.
Zapis losowania znajduje się na naszym kanale wideo, a ze zwycięzcami skontaktujemy się za pomocą e-mail. Korzystaliśmy z programu losującego autorstwa Larka.