- dely/Blowjobb @ 14.2.2022 @ 19:33
- Tagi: 8bit 16bit scena
Znane są już wyniki oraz pojawiają się pierwsze prace z zeszłotygodniowego online party - Lovebyte 2022. Co jest motywem przewodnim tego party? Otóż tak zwany sizecoding, czy wszystkie konkurencje mają na celu wyłonienie najlepszej pracy, która została uzyskana za pomocą najbardziej zwartego kodu - niech więc nikogo nie zdziwią takie kategorie jak 8 byte intro (tak, OSIEM BAJTÓW), czy 512 pixel graphics (grafika złożona z 512 pikseli!).
Prace znajdziecie m.in. na Demozoo (tamże również wyniki), a piszemy o tym dlatego, że tradycyjnie użytkownicy Atari (8-bit, ST i Lynx) przygotowali mnóstwo (kilkadziesiąt!) prac, a w niektórych kategoriach byli bezkonkurencyjni na tle innych platform.
- dely/Blowjobb @ 14.2.2022 @ 07:26
- Tagi: 8bit grafika
Dostępna jest kolejna wersja rozwojowa narzędzia do wygodnego tworzenia sprajtów (grafiki P/M) dla ośmiobitowych Atari. Program pracuje w nowoczesnych przeglądarkach WWW, przez co nie jest wymagana instalacja czegokolwiek. Nowości:
- możliwość włączenia trybu DLI, gdzie możemy zmieniać kolory w poszczególnych wierszach
- możliwość zamiany miejscami par sprajtów
- nowe skróty klawiszowe
- poprawki błędów
Edytor znajduje się pod adresem: https://bocianu.gitlab.io/spred/, a wątek w którym można zgłaszać pomysły i ewentualne błędy można znaleźć na naszym forum.
- dely/Blowjobb @ 13.2.2022 @ 21:57
- Tagi: 8bit gry
Dostępne są już wyniki głosowania na najlepsze prace dla ośmiobitowych maszyn spod znaku Atari. W najbardziej interesującej nas kategorii - czyli Best Atari 8-Bit/5200 Homebrew - wyniki przedstawiały się następująco:
- Prince of Persia 52,68% głosów
- Flob 29,46%
- Final Assault 6,25%
- The Children 5,36%
- Albert 3,57%
- Gacek 2,68%
Linki do wyników pozostałych kategorii:
Gratulujemy zwycięzcom!
- dely/Blowjobb @ 11.2.2022 @ 08:18
- Tagi: 8bit muzyka PC
VinsCool udostępnił binaria kolejnej nieoficjalnej wersji Raster Music Trackera z mnóstwem poprawek własnego autorstwa oraz szeroką listą nowości. Poza tym udostępniono demo, które wskazuje, że jest możliwe granie 16x na ramkę - i to na NTSC!
- Added a new tracker.obx function, where the driver version is written in plaintext, and then displayed in the About dialog. This is purely cosmetic, otherwise, there is no difference.
- Make the XEX export format have the colour shuffling optional.
- Also make sure the SAP exports skip the colour shuffling instructions, since both export formats use the same player binaries.
- Added an option for XEX exports to enable or disable the automatic region detection, in case a particular setup may work incorrectly with it.
- Fixed a bug related to scaling, causing the output to have choppy appearance due to incorrectly having set the boundaries of the display to draw every frame. Now it's a smooth display!
- Improved the PAL/NTSC detection code in the exports player (thanks pps for the sample code I used as a reference!).
- Updated all binaries with the last 6502 ASM changes, the old export binaries will no longer be compatible due to several memory address changes!
Download: RMT 1.32.06 - unofficial version by VinsCool
- dely/Blowjobb @ 9.2.2022 @ 11:01
- Tagi: 8bit oprogramowanie
Ukazała się kolejna kompilacja minimalistycznego w rozmiarze DOS dla ośmiobitowych komputerów Atari. W poprawkowej wersji zauważymy:
- Fixed subdir following on MyDOS disks, upload date now in welcome message and LiteINIT.
Archiwum dystrybucyjne zawiera również kompleksową instrukcję użytkowania (również po polsku!) wraz z informacjami technicznymi. Pobieramy ze strony projektu.
- dely/Blowjobb @ 9.2.2022 @ 09:35
- Tagi: 16bit emulacja
Warto przypomnieć, że niemal cały czas pojawiają się kolejne testowe wersje emulatora Steem SSE (Sensei Software Edition). Steem SSE jest kontynuacją prac braci Hayward i potrafi emulować komputery serii ST, STE (również Mega ST i Mega STE) z dodatkami w postaci szybszego zegara, większej rozdzielczości etc. Wybrane nowości:
- Fix VSync running amok on mixed low/medium resolution programs at double frequencies
- Templates for MIN MAX instead of macros
- Serial IO: reduce CPU use when nothing is being transmitted
BLiTTER NFSR bug/feature
- New display option single pixels
- Option MFM Protect disk + misc.
- Wrong data on DMA writes handled by pasti.dll Vertical sync interrupt timing on STF wakeup 1 (64bit)
- Bugfixes in floppy disk MFM emulation
Po pliki zapraszamy na stronę projektu.
- dely/Blowjobb @ 5.2.2022 @ 12:07
- Tagi: 8bit grafika
Dostępna jest kolejna wersja rozwojowa narzędzia do wygodnego tworzenia sprajtów (grafiki P/M) dla ośmiobitowych Atari. Program pracuje w nowoczesnych przeglądarkach WWW, przez co nie jest wymagana instalacja czegokolwiek. Nowości:
- łączenie duszków z pociskami (sprite o szerokości 10)
- można edytować wszystkie 4 duszki sprzętowe (wraz z pociskami)
- pociski można doklejać z lewej lub prawej
- regulowany odstęp par duchów (pod sobą, lub obok)
- zawijanie pola edytora także w poziomie (przy przesuwaniu)
- nowe skróty klawiszowe
- wszystkie eksporty uwzględniają nowe dane
- poprawki błędów
Edytor znajduje się pod adresem: https://bocianu.gitlab.io/spred/, a wątek w którym można zgłaszać pomysły i ewentualne błędy można znaleźć na naszym forum.
- dely/Blowjobb @ 5.2.2022 @ 11:50
- Tagi: scena
Podczas audycji "Lisia Nora", na antenie radia Zamek Nadaje gościnnie wspólnie z Luisą i Biterem opowiadaliśmy o Demoscenie m.in. o jej początkach, co to są dema , jak się obecnie rozwija oraz oczywiście o inicjatywie UNESCO.
Zapis rozmowy jest dostępny na YouTube, udostępniliśmy również PDF z materiałami, o których mówiliśmy podczas audycji.
- dely/Blowjobb @ 4.2.2022 @ 10:45
- Tagi: 8bit programowanie
Rozpoczęła się jedenasta edycja dorocznego konkursu na dziesięciolinijkowe programy napisane w języku BASIC z przeznaczeniem dla ośmiobitowych komputerów. Akceptowane są gry i inne programy - jedyny warunek to zmieszczenie się w dziesięciu liniach. Startować można w następujących kategoriach:
- PUR-80 - gra w 10 liniach, nie więcej niż 80 znaków na linię,
- PUR-120 - gra w 10 liniach, nie więcej niż 120 znaków na linię,
- EXTREME-256 - gra w 10 liniach, nie więcej niż 256 znaków na linię,
- SCHAU - dowolny program w 10 liniach, nie więcej niż 256 znaków na linię.
Prace można nadsyłać do 26 marca, a wyniki zostaną ogłoszone 9 lipca. Szczegółowe zasady konkursu znajdziecie na stronie wydarzenia, tamże również wyniki poprzednich konkursów oraz nadesłane prace.
- dely/Blowjobb @ 29.1.2022 @ 16:51
- Tagi: 8bit muzyka PC
VinsCool udostępnił binaria kolejnej nieoficjalnej wersji Raster Music Trackera z mnóstwem poprawek własnego autorstwa oraz szeroką listą nowości.
- Updated the driver binaries to a newer and better WIP version, including export binaries. Work in progress ASM code is also included. Beware, it is messy...
- Bump the version number to 1.32 since the driver update is a major change, and numerous fixes will be done since the last 1.31 revision
- Clearly show the exact version number, since RMT may be updated pretty often, without really being warrant of a major release... Like this one for example :P
- Added 16-bit pitch accuracy frequencies display for Distortion 2, A, C and E (C table 2)
- Added Sawtooth pitch frequencies display, as well as if the waveform is inverted by swapping the CH1 and CH3 values
- Fixed a bug when playing a song with follow cursor enabled would always switch back to "play from current position" mode even if the mode was set to "track loop"
- Fixed a memory leak caused by the 16-bit frequencies calculations, which lead to a chance out of 2 to cause a crash when RMT is being executed
- Changed the empty tracks appearance from a single dash per row to a dotted pattern identical to tracks with data into them (thanks zaxolotl for the suggestion!)
- Tweaked the "Go to line: XX" appearance by moving it a few tiles to the left, in order to mask the line number. This may help reduce the number accidental recursive GOTOs when they are edited
- Also changed the GOTO colours so only the number colour will be changed when highlighted. The number will be white by default
- Added a line separating the Left/Right tracks in the SONG block, making it easier to identify which channels belong to which side
- Small improvement to make the "Go to line" on tracks more appealing visually: highlight the number when the cursor is actually active in tracks, and keep the "Go to line" text more visible as well.
- Set the cursor position on the Volume envelope by default for instruments, to avoid accidentally overwriting the name when cycling through instruments (thanks PG for the suggestion!)
- Properly fixed the Follow Cursor Play bug by also making sure the parameter was defined in the Subsong change as well
- Fixed a bug where using the PAGEUP/PAGEDOWN keys in tracks at the same time as play+follow mode is active would cause graphical glitches since the line would try to move at the same time of following the cursor
- Re-introduced the Distortion 6 BASS16 code in RMT, with updated description. You can also set the Distortion used for it with CMD6. $0Y = Distortion
- Small update on Distortions and Commands description, Added infos for new BASS16 CMD6 code, as well as Distortion A Sawtooth mode using AUTOFILTER + CH1+3 1.79mhz mode.
Download: RMT 1.32 - unofficial version by VinsCool