- dely/Blowjobb @ 21.4.2022 @ 19:04
- Tagi: 16bit sprzęt
David Henderson opublikował pełną dokumentację wraz ze źródłami swojego niskokosztowego akceleratora dla Atari ST. Urządzenie umożliwia działanie komputera z częstotliwością 16,5 MHz, a także dodaje 8 MB szybkiego AltRAM i możliwość cacheowania ROM.
Orientacyjne koszty (bez szybszego procesora) zbudowania tego dopalacza to około 30 dolarów. Wszystkie pliki potrzebne do realizacji znajdziecie w repozytorium autora, dodatkowo można również obejrzeć wideo z montowania akceleratora na YouTube.
- dely/Blowjobb @ 21.4.2022 @ 18:49
- Tagi: 8bit 16bit scena
W zeszły weekend, tradycyjnie w okolicach świąt wielkanocnych, miało miejsce multiplatformowe demo party Revision - po raz kolejny w formule online. Niestety atarowskich prac było niewiele, poniżej lista:
W szczególności polecamy 4K-Memories grup Overlanders and Oxygene, które wygrało Oldskool Intro Compo. Linki do prac prowadzą do demozoo.
- dely/Blowjobb @ 15.4.2022 @ 14:00
- Tagi: 8bit gry
Dostępne są już wyniki dorocznego wieloplatformowego konkursu na najlepszy program, który został napisany w dziesięciu liniach w dowolnym dialekcie języka BASIC. Tym razem użytkownicy Atari przesłali trzynaści prac, z czego pierwsze miejsce w kategorii PUR-120 zajęła praca Super Zombie Apocalypse Simulator autorstwa Preppie.
Pełne wyniki z wszystkich kategorii konkursowych znajdują się pod tym linkiem, a gry można podejrzeć i pobrać klikając w to łącze.
- dely/Blowjobb @ 15.4.2022 @ 09:15
- Tagi: 8bit emulacja PC
Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania, konwersji, tworzenia (oraz wszystkiego, czego można sobie wymarzyć) taśm przynosi następujące zmiany:
- Introduced New LBE binary loader "LBE PMG". This loader shows loading progress using PMG missiles in non-DMA mode.
- The original LBE binary loader is now named "LBE Plain"
- The LBE conversion accepts hexadecimal representation of the file name
- The Worklist items now show output file names
- The Standard plugin was not able to read and convert playlist items of older versions
- Double clicking a Worklist item opened incorrect output files
Tradycyjnie pobieramy z repozytorium.
- dely/Blowjobb @ 9.4.2022 @ 12:27
- Tagi: gry 2600 Lynx
Dziś prezentujemy kolejną relację z turnieju gier, który odbył się tym razem w Santutxu-Bilbao - 11 lutego br. Relację podesłał nasz korespondent z Kraju Basków - Egoitz.
Tym razem nasi znajomi grali w gry na Atari 2600 oraz Atari Lynx - m.in. w takie klasyki, jak Outlaw, Basketball, Desert Falcon, Checkered Flag i Rygar. W konkursach wzięło udział ośmiu graczy, a relację znajdziecie pod tym linkiem.
- dely/Blowjobb @ 5.4.2022 @ 10:52
- Tagi: 8bit grafika
Dostępna jest kolejna wersja rozwojowa narzędzia do wygodnego tworzenia sprajtów (grafiki P/M) dla ośmiobitowych Atari. Program pracuje w nowoczesnych przeglądarkach WWW, przez co nie jest wymagana instalacja czegokolwiek. Nowości:
- doszedł prefix do labelek w exporcie (ustawiany w opcjach)
można wstawić tło sprajtów w postaci obrazka (format *.mic, dowolny rozmiar do 64KB, przy założeniu że dane są w postaci 2bity na pixel, a ostatnie 4 bajty to kolory)
- w opcjach możemy ustawić szerokość wczytanego tła (w bajtach), lub podać 0 - wtedy szerokość linii dopasowuje się do szerokości sprajta (z dokładnością do bajtu)
- w opcjach doszedł offset pionowy i poziomy sprajta względem tła (max 8 bitów)
- poprawki różnych błędów
Edytor znajduje się pod adresem: https://bocianu.gitlab.io/spred/, a wątek w którym można zgłaszać pomysły i ewentualne błędy można znaleźć na naszym forum.
- dely/Blowjobb @ 26.3.2022 @ 18:35
- Tagi: 8bit emulacja PC
Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania, konwersji, tworzenia (oraz wszystkiego, czego można sobie wymarzyć) taśm przynosi następujące zmiany:
- Worklist replaces the progress monitoring panel
- Worklist displays work items. Each work item represents work in progress or work complete.
- Worklist displays work items in normal mode and newly in the preview mode
- Worklist displays meaningful progress information for tape images
- Work items are controlled easily with three buttons located on a dedicated toolbar
- Completed work items can be double-clicked to open the associated output file
- The Monolithic binary convertor automatically rejects files greater than 32 KB
- The Monolithic binary convertor automatically rejects files with load address below 1536
- The java.util.logging package is used instead of writing to System.out or System.err
Tradycyjnie pobieramy z repozytorium.
- Sikor/Sikor Soft @ 26.3.2022 @ 17:06
- Tagi: ST STE TT030 Falcon gry GFA Basic
Jak można się dowiedzieć, powstał nowy klon Minesweapera na duże Atari - gra Bombwatch. Czego się spodziewać? Podaję za stroną:
- Different Designs (Press 1-4 in game)
- Choose between 6 difficulty levels.
- Mines are replaced with Atari Bombs.
- First Square will be marked with a X.
- Press h for Helpmoves (limited)
- Earn new Helmoves with every won Game.
- Highscores will be saved.
- Can be started from Disk or Harddrive
Gra została napisana w GFA Basicu.
- Sikor/Sikor Soft @ 23.2.2022 @ 14:08
- Tagi: ST TT030 Falcon 030 języki programowania
Jak można się dowiedzieć ze strony projektu - została wypuszczona nowa wersja języka forth dla Atari ST/TT030/Falcon. Lista zmian obejmuje:
- Version 68030 (Falcon, TT) and 68000 (STe)
- Version in french or english
- Support for ST and TT Ram
- Support for FPU, but can work without.
- Functions Gemdos, Bios, Xbios, VDI, AES
- Support for the Supercharger as a coprocessor
- Support for an external assembler
- Easy creation of menus or dialogs directly in FORTH
- compact et fast, fully written in assembler
Więcej informacji i download na wskazanej stronie.
- dely/Blowjobb @ 14.2.2022 @ 19:33
- Tagi: 8bit 16bit scena
Znane są już wyniki oraz pojawiają się pierwsze prace z zeszłotygodniowego online party - Lovebyte 2022. Co jest motywem przewodnim tego party? Otóż tak zwany sizecoding, czy wszystkie konkurencje mają na celu wyłonienie najlepszej pracy, która została uzyskana za pomocą najbardziej zwartego kodu - niech więc nikogo nie zdziwią takie kategorie jak 8 byte intro (tak, OSIEM BAJTÓW), czy 512 pixel graphics (grafika złożona z 512 pikseli!).
Prace znajdziecie m.in. na Demozoo (tamże również wyniki), a piszemy o tym dlatego, że tradycyjnie użytkownicy Atari (8-bit, ST i Lynx) przygotowali mnóstwo (kilkadziesiąt!) prac, a w niektórych kategoriach byli bezkonkurencyjni na tle innych platform.