- gRzEnIu @ 15.4.2007 @ 15:15
- Tagi: PC Linux chiptune oprogramowanie
W uaktualnionej wersji mmSAP został zlinkowany i skompilowany z nową, poprawioną biblioteką saplib v2.0, której autorem jest SoTe.
Download ze strony projektu mmSAP @ sourceforge.net
* v1.6a - New controls - channels mute and wave type in "Chip" menu.
* v1.6a (2007.04.26) - Experimental version 1.6a for Microsoft Windows XP released.
- gRzEnIu @ 11.4.2007 @ 19:29
- Tagi: emulacja PC Windows Linux konsole 5200 8bit
Oto zmiany/poprawki jakie zaszły od ostatniego wydania:
- Reworked the CPU emulation, especially the 65C02 emulation got fixed at several ends. Thanks goes to Waldemar Pawlaszek for detecting several bugs in the 65C02 emulation,
- Reworked the monitor disassembly to be better suited for extended CPU models. The CPU now defines addressing modes and instructions for the disassembler, thus requiring only one single CPU instruction database instead of two.
Pliki znajdziecie tutaj.
- dely/Blowjobb @ 8.4.2007 @ 18:31
- Tagi: ASMA chiptune SAP muzyka 8bit
Tak, jak było zapowiadne wcześniej mamy już dostępny NAJNOWSZY NA ŚWIECIE player SAPów - SAP 2.0. A SoTe dodatkowo pisze, że:
Player oparty o biblioteki SAP w wersji 2.0, jest ukończony (mam nadzieję bez
większych błędów :)
- nowy znacznie lepszy filtr dolno-przepustowy FIR 11 rzędu (emulacja toru analogowego)
- dodana emulacja układu różniczkującego (część toru analogowego)
- poprawka błędu z kanałami połączonymi w 16bit
- poprawka do mało spotykanego Poly9 (użyty np. w utworze Various/Zur-soft/Ace_plotter.sap)
- nowe okno z dodatkowymi efektami. Można w nim np. włączyć/wyłączyć poszczególne kanały a także można "zmusić" emulator Pokeya aby dźwięk prostokąta zastępował innymi oryginalnymi brzmieniami (można np. włączyć dźwięk piłokształtny "Saw" na utworze Various/Hard_Soft/Joyride_Twirl.sap" aby uzyskać brzmienie bardziej zbliżone do C64).
- parametr Time Limit (przeznaczony dla wtyczki do Winampa) ustawia długość odgrywanych utworów na podany czas w minutach (special request od Xraya)
Podziękowania dla Sebana i Xraya za wkład sprzętowo-czasowy. Dzięki ich pomocy udało się poprawić niektóre błędy i polepszyć jakość emulacji Pokeya.
Szybko klikamy tutaj i cieszymy się również nową wtyczką dla Winampa.
Uwaga! Jeżeli komukolwiek SAP 2.0 odmawia posłuszeństwa, powinien czym prędzej zaopatrzyć się w .NET 2.0 Framework.
- Miker/BJB/NG @ 2.4.2007 @ 20:25
- Tagi: 8bit gry oprogramowanie
Lubicie gry logiczne? A pamiętacie kostkę Rubika? Nieistotne zresztą... Oto nowa gra logiczna(!) stworzona przez naszych południowych sąsiadów: Frantiska Hourę (Fandal) oraz Zdenka Eisenhammera (PG, Pseudografx). Zadaniem gracza jest doprowadzenie do takiego układu "kostki" jak wskazuje nam "ikonka" w lewym dolnym rogu. W grze za pomocą joysticka sterujemy kursorem w postaci dwóch przecinających się linii. Wciskając "fire" + kierunek przesuwamy wskazaną linię/kolumnę naszej kostki. Proste, prawda? :) A więc, do pobierania i do grania!
Jeżeli jednak nie przepadacie za grami logicznymi dostępna jest jeszcze gra Rastera Speed Up, obsługująca Multilink (czyli można grać w sieci - do czterech połączonych ze sobą atarynek!). Do zassania tutaj.
- gRzEnIu @ 2.4.2007 @ 16:37
- Tagi: 8bit sprzęt oprogramowanie
Jakub Kruszona-Zawadzki, autor rewelacyjnego interfejsu SIO2SD w zaktualizowanej z dnia 1.04.2007 wersji wzbogacił go o kilka nowych funkcji.
Główna i widoczna zmiana to przeprojektowana płytka drukowana i inny rezonator kwarcowy. Ponadto od tej wersji uruchomienie urządzenia z wcisniętym klawiszem K4 powoduje wejście do trybu konfiguracji. Wszystko to a może i nawet więcej na stronie projektu SIO2SD. Brawa dla autora i prosimy o więcej !
Ps. Przydało by się 10-cio pinowe gniazdo ISP :D
- dely/Blowjobb @ 1.4.2007 @ 12:49
- Tagi: sprzęt 8bit
Na stronie Madteamu można teraz obejrzeć więcej obrazków oraz kilka filmów prezentujących nadchodzącą nową modyfikację układu GTIA dla Atari 8-bit.
Dodatkowo zamieszczone są przykłady w asemblerze, jak wykorzystać wspomniany dopalacz.
- dely/Blowjobb @ 29.3.2007 @ 11:22
- Tagi: SAP 8bit emulacja muzyka chiptune
Dziś otrzymałem obiecującą wiadomość od SoTe, mam nadzieję, że nie obrazi się jak ją przytoczę:
Zapewne wiele osób zainteresuje wieść, że przygotowuję nową wersję playera SAP. Oparty na nowej wersji biblioteki, SAP 2.0 będzie oferować znacznie poprawioną jakość dźwięku. Co nowego:
- nowy znacznie lepszy filtr dolno-przepustowy FIR 11 rzędu (emulacja toru analogowego)
- dodana emulacja układu różniczkującego (część toru analogowego)
- poprawka błędu z kanałami połączonymi w 16bit
- poprawka do mało spotykanego Poly9 (użyty np. w utworze Various/Zur-soft/Ace_plotter.sap)
Dodanie emulacji układu różniczkującego znacznie poprawiło jakość muzyczek z digitalizacjami oraz ogólną dynamikę dźwięku.
Na załączonym obrazku widać porównanie sygnałów z ATARI, SAP 2.0 oraz WASAP. Nowy player (oczywiście ze źródłami) ujrzy światło dzienne już wkrótce.
Myśleliśmy już, że SoTe porzucił pracę nad Atari, a tu taki numer. Czekamy!
- dely/Blowjobb @ 22.3.2007 @ 19:24
- Tagi: zin Internet
Skąd wiadomo że wiosna za pasem? Bo ptaki śpiewają? Drzewa się zielenią? Bo na jezdniach znów jest więcej dziur niż asfaltu? Też. Ale przede wszystkim - wyszedł nowy, odświeżony Oldsql Zin 27! Co w nim? Przede wszystkim - recenzja Dungeon Keeper, autorstwa paladyna, obszerny i jak zawsze klimatyczny opis dodatku do StarCrafta - BroodWar ręki Scorpinusa, czy takie znamienne tytuły jak Bad Mojo (PJ2099) czy The Last Express (Davero). Czy obok takich tekstów można przejść obojętnie? Zupełnie jak obok urody Babeczki Numeru - nie.
Dla miłośników kieszonkowych konsoli Never przygotował obszerną recenzję Gameboya, ceniący sobie prozę przeczytają ostatnią już część opowiadania Anioł ręki Hidekiego, czy kolejną z przypowieści Chimairy. Jeśli Osiedle Swoboda czy imię Geralt coś Wam mówi, lepiej nie zwlekajcie dłużej i przeczytajcie dział komiksowy. Dowiecie się tam również jak wiosna działa na naszego naczelnego, oraz co działo się przez ostatni miesiąc w komiksowej sieci. Spragnionych dodatkowej rozrywki czekają obszerne działy Humor i Download, z świetną zręcznościówką i ślicznymi tapetami w rolach głównych. Jak zagranych? Przekonajcie się sami :)
Mały kosmetyczny apdejt STYMulatora. Od teraz dostępne są RPMy - taki mały bonus dla leniuchów.
Downloadujemy z tego miejsca, słuchamy chiptunes i nie marudzimy.
- gRzEnIu @ 18.3.2007 @ 18:12
- Tagi: scena 8bit zloty
Znane są już wyniki atarynkowych kompotów tegorocznego Forever Party aka Forever Reneg8 które odbyło się w słowackiej miejscowości Trencin w dniach od 16 do 18 marca.
Poniżej pełna lista wyników wraz z kategoriami, która dostępna jest także na oficjalnej stronie Forever 8 Party.
Demo compo:
- 543 p. Shrine - Laresistance
- 378 p. W_hole - Animkomials
- 252 p. F8 - Grzybson/SSG
Intro compo:
- 555 p. Seawolf - Raster/C.P.U.
Graphics compo:
- 561 p. Abyss - Powrooz/Laresistance
- 512 p. Before I sleep - Dely / Blowjobb
- 455 p. Virtuoso - Raster / C.P.U.
- 365 p. Fighting Viper MKII - Krupkaj / JAY Soft
Music compo:
- 501 p. Shake your ass - X-Ray / Grayscale
- 462 p. Gear Up - Raste/C.P.U.
- 395 p. Kurczar - LiSU
- 378 p. THC K.k.t - Pin
- 338 p. Nonsense song - Dhor/M.E.C.
- 325 p. Disturbance - Miker/Blowjobb
- 285 p. Shorty noises - Elan
Realtime compo:
- 358 p. Ninjax - X-Ray/Grayscale
- 341 p. Ninja polo - Lisu
* Stan na g. 22:42: Z oficjalnej strony 8-ej edycji Forevera można już pobrać pierwszy obraz dyskietki ze stuffem!
* Apdejt z 19.03: Dodano do downloadu W_hole.
* Apdejt z 25.03: Długo oczekiwane demo Shrine do pobrania ze strony LaResistance!