- gRzEnIu @ 11.5.2007 @ 19:41
- Tagi: ST STE 16bit chiptune muzyka
Kolekcja muzyczek w formacie SNDH została wzbogacona o 53 nowych plików (214 kawałków muzycznych). Tym razem Grazey/PHF podjął się zadania zripowania wszystkich utworów z każdej gry zawartej na dyskach D-BUG Menu. Dowiemy się o tym czytając ten tekst.
Pliki ściągamy z tego miejsca w sieci.
- dely/Blowjobb @ 7.5.2007 @ 08:02
- Tagi: scena zloty 8bit
Party się skończyło, szkoda. Ci, którzy nie mogli wziąć w nim udziału, a także Ci, którzy chcą sobie przypomnieć jak to wszystko wyglądało mogą obejrzeć zdjęcia mojego autorstwa pod tym linkiem.
UPDATE: Jakby ktoś nie zauważył to kolekcja zdjęć została uzupełniona o foty mikeya i mikera.
UPDATE 2: Stuff z party jest już do pobrania o stąd.
- Miker/BJB/NG @ 6.5.2007 @ 20:49
- Tagi: SAP ASMA emulacja Windows Linux muzyka chiptune
Świeżutka, jeszcze ciepła, wersja ASAPa (czyli Another Slight Atari Playera) a w niej wsparcie dla SAPowych etykiet takich jak: AUTHOR, NAME, DATE oraz TIME. Ponadto w pluginach do popularnych odtwarzaczy, takich jak Winamp, Foobar2000 oraz nowego GSPlayera, dodana została opcja ustawiania czasu odtwarzania dla SAPów nie wyposażonych w etykietę TIME oraz tych oznaczonych przez LOOP. Oprócz powyższych zmian plugin do Foobara2000 uaktualniony został do wersji 0.9 tegoż odtwarzacza, natomiast plugin do XMMSa odtąd obługuje rozszerzenie `.TM8`. Co jeszcze nowego? Sprawdźcie na stronie ASAPa.
- dely/Blowjobb @ 23.4.2007 @ 17:41
- Tagi: zin Internet ogólne
W 28 numerze Oldsql Zin - jak w każdym zresztą - dla każdego coś miłego.
Scorpinus wgryza sie dalej w rozpikselowane FPS-y przeszłości - tym razem na swój recenzencki szpon nadziewając Heretica. Niby takiego klona Dooma, ale jednak mającego własny klimat.
Jak zwykle też sięgniemy (ręką Davero) do wspomnień tych, co bardziej głową lubią ruszać niż palcami i opowiemy o magicznej historii ze świata Wielkich Gildii, o Loomie w pięknej (VGA), udźwiękowionej wersji CD. Oraz o niewiele ustępującej mu wiekiem pierwszej odsłonie sławnego cyklu o Kyrandii.
PJ2099 nie dość jednak, że rusza głową, to wspomniał jeszcze na szaleńcze zabawy w jaskiniach hazardu z automatami i - z pomocą emulatora - odświeżył tamte wrażenia, opisując Aliens. A Paladyn_Rage wywołał, okupujący swego czasu wysokie miejsca na listach bestsellerów, symulator miasta, w zupgrade`owanej wersji - Sim City 2000.
Fean zaś we freestylowym stylu opowiada o wiecznie żywym ogniu oldschoolu, który na różne sposoby pielęgnowany jest przez wielu i o tym, jak się z efektami ich działań można zapoznać. Nie zapomnijcie zajrzeć też do kącika komiksowego. Oraz - naturalnie - na portal Oldsql Online.
- dely/Blowjobb @ 22.4.2007 @ 21:58
- Tagi: oprogramowanie 8bit Linux PC
Ukazała się nowa wersja XASMa. Zmiany:
- poprawiony bug występujący przy używaniu opt h-
- uaktualniony kod źródłowy tak, aby był zgodny z najnowszym kompilatorem języka D
Downloadzik ze strony domowej. Wkrótce też należy się spodziewać nowej wersji ASAPa.
- Miker/BJB/NG @ 21.4.2007 @ 08:57
- Tagi: 8bit PC Linux emulacja oprogramowanie
Gratka dla użytkowników UNIXa/Linuxa/systemów pokrewnych (szczególnie polecana tzw. "magnetofonofanom"). Program emuluje magnetofon, czyli pozwala na odczytanie plików .cas bezpośrednio na małym Atari. Do pełni szczęścia potrzeba już tylko kabelka SIO2PC. Jeżeli natomiast nie posiadamy tegoż, cassio może posłużyć nam do konwersji, edycji lub naprawy CASów. Autorem niniejszego programu jest Urchlay a po downloadzik i więcej info zapraszam na jego stronę. Pomyślnego wczytywania!
Update: dostępna najnowsza wersja: 0.2.1
- gRzEnIu @ 15.4.2007 @ 15:15
- Tagi: PC Linux chiptune oprogramowanie
W uaktualnionej wersji mmSAP został zlinkowany i skompilowany z nową, poprawioną biblioteką saplib v2.0, której autorem jest SoTe.
Download ze strony projektu mmSAP @ sourceforge.net
* v1.6a - New controls - channels mute and wave type in "Chip" menu.
* v1.6a (2007.04.26) - Experimental version 1.6a for Microsoft Windows XP released.
- gRzEnIu @ 11.4.2007 @ 19:29
- Tagi: emulacja PC Windows Linux konsole 5200 8bit
Oto zmiany/poprawki jakie zaszły od ostatniego wydania:
- Reworked the CPU emulation, especially the 65C02 emulation got fixed at several ends. Thanks goes to Waldemar Pawlaszek for detecting several bugs in the 65C02 emulation,
- Reworked the monitor disassembly to be better suited for extended CPU models. The CPU now defines addressing modes and instructions for the disassembler, thus requiring only one single CPU instruction database instead of two.
Pliki znajdziecie tutaj.
- dely/Blowjobb @ 8.4.2007 @ 18:31
- Tagi: ASMA chiptune SAP muzyka 8bit
Tak, jak było zapowiadne wcześniej mamy już dostępny NAJNOWSZY NA ŚWIECIE player SAPów - SAP 2.0. A SoTe dodatkowo pisze, że:
Player oparty o biblioteki SAP w wersji 2.0, jest ukończony (mam nadzieję bez
większych błędów :)
- nowy znacznie lepszy filtr dolno-przepustowy FIR 11 rzędu (emulacja toru analogowego)
- dodana emulacja układu różniczkującego (część toru analogowego)
- poprawka błędu z kanałami połączonymi w 16bit
- poprawka do mało spotykanego Poly9 (użyty np. w utworze Various/Zur-soft/Ace_plotter.sap)
- nowe okno z dodatkowymi efektami. Można w nim np. włączyć/wyłączyć poszczególne kanały a także można "zmusić" emulator Pokeya aby dźwięk prostokąta zastępował innymi oryginalnymi brzmieniami (można np. włączyć dźwięk piłokształtny "Saw" na utworze Various/Hard_Soft/Joyride_Twirl.sap" aby uzyskać brzmienie bardziej zbliżone do C64).
- parametr Time Limit (przeznaczony dla wtyczki do Winampa) ustawia długość odgrywanych utworów na podany czas w minutach (special request od Xraya)
Podziękowania dla Sebana i Xraya za wkład sprzętowo-czasowy. Dzięki ich pomocy udało się poprawić niektóre błędy i polepszyć jakość emulacji Pokeya.
Szybko klikamy tutaj i cieszymy się również nową wtyczką dla Winampa.
Uwaga! Jeżeli komukolwiek SAP 2.0 odmawia posłuszeństwa, powinien czym prędzej zaopatrzyć się w .NET 2.0 Framework.
- Miker/BJB/NG @ 2.4.2007 @ 20:25
- Tagi: 8bit gry oprogramowanie
Lubicie gry logiczne? A pamiętacie kostkę Rubika? Nieistotne zresztą... Oto nowa gra logiczna(!) stworzona przez naszych południowych sąsiadów: Frantiska Hourę (Fandal) oraz Zdenka Eisenhammera (PG, Pseudografx). Zadaniem gracza jest doprowadzenie do takiego układu "kostki" jak wskazuje nam "ikonka" w lewym dolnym rogu. W grze za pomocą joysticka sterujemy kursorem w postaci dwóch przecinających się linii. Wciskając "fire" + kierunek przesuwamy wskazaną linię/kolumnę naszej kostki. Proste, prawda? :) A więc, do pobierania i do grania!
Jeżeli jednak nie przepadacie za grami logicznymi dostępna jest jeszcze gra Rastera Speed Up, obsługująca Multilink (czyli można grać w sieci - do czterech połączonych ze sobą atarynek!). Do zassania tutaj.