- dely/Blowjobb @ 2.1.2017 @ 20:17
- Tagi: 8bit oprogramowanie
Od kilku lat tradycyjnie pierwszego dnia nowego roku ukazuje się noworoczny dysk z produkcjami dla Atari 8-bit, akcja ogłaszana jest na AtariAge, a zawiaduje nią i kompiluje prace PP's.
Tym razem przygotowano prac na aż 6 dysków, a pobrać je można z tego wątku, lub z Pouet.net
- dely/Blowjobb @ 29.12.2016 @ 12:27
- Tagi: emulacja 8bit
W natłoku (przed)świątecznych obowiązków pominęliśmy nową wersję Atari++, emulatora ośmiobitowych komputerów Atari oraz konsoli Atari 5200. Lista nowości niezbyt imponująca:
- Fixed a bug in SIO that prevented correct emulation with the SIO patch enabled.
- Fixed a timing issue in the SIO emulation that sometimes returned a command acknowledge too early for the ROM codes to react.
- Fixed a minor bug in the Pokey SIO sound emulation of SIO.
- Fixed the command handling of the USDoubler disk drive emulation.
- Updated Os++, the build-in operating system. A bug in the screen-handler prevented that the screen goes back to the editor in case an already established text window is closed by a screen-open command.
- Minor cleanup in the command line of the built-in Dos of Os++.
- Updated Basic++ to the latest version 1.06.
Pobieramy ze strony projektu.
- dely/Blowjobb @ 19.12.2016 @ 10:50
- Tagi: 8bit emulacja
Kolejna wersja pakietu do obsługi i konwersji programów, ukierunkowana na taśmy i systemy turbo przynosi następujące zmiany:
- Introduced a new file format and binary loader that allows for loading of binary files with minimum restrictions. With this enhancement, you can easily load the new-era games, such as RGB, Heli In The Caves, Swapz, and many more.
- Source code of the binary loader has been added to the updated loader package
Pobieramy ze strony z plikami projektu.
- dely/Blowjobb @ 1.12.2016 @ 21:42
- Tagi: pc oprogramowanie windows android linux
RECOIL (Retro Computer Image Library) jest projektem umożliwiającym oglądanie grafiki zapisanej w oryginalnych formatach komputerów: Amiga, Amstrad CPC, Apple II, Atari 8-bitowe, Atari Portfolio, Atari ST, Atari Falcon, BBC Micro, Commodore 16, Commodore 64, Commodore 128, Macintosh 128K, MSX, Oric, SAM Coupe, TRS-80, TRS-80 Color Computer, ZX81, ZX Spectrum oraz (począwszy od właśnie wydanej wersji) NEC PC-88, NEC PC-98, Sharp X68000.
Program działa na platformach Android, Windows, macOS, Linux oraz w przeglądarkach obsługujących HTML 5. Formaty dodane w wersji 3.5.0:
- Amiga: TVPaint (DEEP)
- Atari Falcon: TIMG
- MSX: Maki-chan Graphics (MAG, MAX)
- NEC PC-88: Maki-chan Graphics (MAG)
- NEC PC-98: Maki-chan Graphics (MAG, MKI), XLD4 (Q4)
- PlayStation: TIM
- Sharp X68000: PIC
- ZX Spectrum: ULAplus (SCR)
Poza tym obsłużono nowe warianty formatów BEAM, IFF, SC2, SC5, SC7, SCA, SR5, SR7, XIMG.
Program można pobrać ze strony http://recoil.sourceforge.net/ lub ze sklepów Android i... Windows. Właśnie w tej wersji została dodana aplikacja dla Windows 10 - autorzy proszą o komentarze.
- dely/Blowjobb @ 1.12.2016 @ 17:24
- Tagi: 8bit oprogramowanie
Jakiś czas temu ukazała się kolejna wersja emulatora ZX Spectrum dla Atari XL/XE wyposażonych w kartę przyspieszającą Rapidus, system operacyjny DracOS i minimum 512 KB pamięci liniowej. Zalecane wymagania to 1 MB pamięci liniowej i VBXE (w celu uzyskania kolorowej grafiki). Zmiany w stosunku do wersji 0.9.2:
- file selector: the current path will now be displayed at the top of the screen.
- file selector: improved compatibility with SpartaDOS 3.x plus few other issues cleaned up at the occasion.
- added ZXR.EXE - a compile with the R register support included. It is slower, so try it when a program does not work with the regular ZX.EXE binary.
- Z80 interrupt response slightly (about 15 clock cycles) faster.
- fixed a couple of unnoticed bugs in the command line parser.
- fixes to the Z80 engine backported from the CP/M emulator (CP/Emu), instructions affected: CCF, SUB A, CP A, ADC HL, SBC HL, CPD, CPDR, CPI, CPIR, INC, DEC.
Emulator pobieramy ze strony draco z użytkami dla karty Rapidus Accelerator
- dely/Blowjobb @ 30.11.2016 @ 10:03
- Tagi: 16bit 32bit oprogramowanie
Po ponad dwóch latach zaktualizowano zamiennik desktopu dla "dużych" komputerów Atari. Poniżej lista zmian.
- Added a choice of behaviour when opening links to directories.
- Fixed a problem with deleting twice a menu-item when simplifying the menus in single-tasking version.
- Fixed a division by zero when opening an empty folder
- Updated the hypertext manual.
Pobieramy ze strony domowej projektu.
- dely/Blowjobb @ 26.11.2016 @ 17:38
- Tagi: 8bit gry
Ukazał się trainer autorstwa CRC do najnowszej gry na Atari XL/XE - Laura. Modyfikacja pozwala na m.in. przeskakiwanie poziomów za pomocą klawisza inverse i start od dowolnego levelu.
Download: wersja poprawiona bez intra, z intrem.
- AdamK @ 24.11.2016 @ 13:39
- Tagi: 16bit 32bit FireBee Klony
W końcu, po prawie półrocznym opóźnieniu, rozpoczęła się wysyłka drugiej serii FireBee.
FireBee to klon 'dużego' Atari, oparty o procesory ColdFire.
Opóźnienie spowodowane było faktem, że jeden z użytych elementów nie zachowywał się zgodnie ze specyfikacją i przegrzewał się, a jego producent odrzucał pretensje zespołu produkującego FireBee. Element ten musiał być usunięty z już wyprodukowanych komputerów, odpowiednio poprawiony (dodatkowa izolacja), a potem ponownie zamontowany.
Niestety to, oraz czas poświęcony przez zewnętrznego producenta płyt FireBee, spowodowało że projekt znalazł się pod kreską o całe 2720 euro, które na ten moment musi pokryć Medusa Computer Systems. Aby bezwarunkowo nie przenosić tego kosztu na zamawiających, ogłoszono zbiórkę dobrowolnych datków na pokrycie tej kwoty. Więcej informacji tutaj
- dely/Blowjobb @ 15.11.2016 @ 21:38
- Tagi: 8bit
To kolejny temat, którym kończymy cykl o kopiowaniu danych pomiędzy różnymi nośnikami z wykorzystaniem 8-bitowego Atari. Tym razem przenosimy dane pomiędzy stacją dysków, a magnetofonem, czyli jak stworzyć kasetę z największymi hitami!
Tym artykułem przypomnicie sobie co ma wspólnego wykrzyknik z wgrywaniem gier i poznacie (jeśli oczywiście nie znaliście go wcześniej) Wielkiego Bossa. Zapraszamy.
- dely/Blowjobb @ 14.11.2016 @ 13:27
- Tagi: scena zloty 8bit 16bit 32bit konsole
Dostępne są już pierwsze prace oraz oficjalne wyniki z zakończonego w zeszły weekend Atari party Silly Venture 2k16.
Zdjęcia:
Produkcje:
News będzie aktualizowany w ramach przybywania produkcji. Wracajcie często.
Edit: dodano wyniki z autorami, realtime txt, prace wild, invitki, prace Atari8, ST, Lynx, VCS.