- dely/Blowjobb @ 2.9.2007 @ 08:41
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry
Zakończyło się przyjmowanie prac do corocznego konkursu ABBUC na najlepszy program. W tym roku startują:
- Game Harry / Winfried Fiedler / Platformówka
- Chareditor to move in Font / Winfried Fiedler / Użytek
- Speed up!! GOLD EDITION / Radek Sterba / Wyścigi
- mule wars / Mario Caillahuz / Game - Strategia
- Yoomp! / Marcin Żukowski, Łukasz Sychowicz, Bartek Wąsiel, Piotr Fusik - Akcja
- Sprite Engine - ABBUC version / Bostjan Gorisek / Edytor P/MG
- Eckn / Christian Krüger / Strategia
- Crownland / Piotr Wisniewski / Platformówka
Jak widać na powyższej liście polska scena jest solidnie reprezentowana - należy się więc spodziewać High Quality produkcji. Czekamy na wersje demo ;)
- gRzEnIu @ 28.8.2007 @ 21:18
- Tagi: emulacja PC OS X 8bit
Port SDL emulatora Atari800 na Mac OS X doczekał się uaktualnienia. W kolejnej odsłonie dostaliśmy:
-
Added option to not mute sound when emulator is not the active program,
- Added the ability to swap disks between any two drives by holding the option key while dragging a disk from one drive to another,
- Added the ability to swap two disks from the drive management panel, and added keyboard shortcuts to the drive managment panel. See help pages for operaton,
- Updated to version 1.2.12 of libSDL. See joystick calbration bug fixed below,
- Fixed issue with joystick calibration by upgrading libSDL library. It is no longer necessary to move the joysticks in all cardinal directions before use to have them work correctly,
- Fixed issue with Stero Sound option not being saved,
- Fixed issue with, Main windows not having focus when starting from the command line,
- Fixed working directory issue when starting from the command line,
- Fixed bug with Frame Skip preference not being displayed correctly,
- Fixed bug with Real Time clock emulation, which has not been working in last several versions.
Manual, źródła oraz binaraia pobieramy ze strony projektu Atari800MacX.
- dely/Blowjobb @ 24.8.2007 @ 19:46
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry
U Fandala ukazała się plikowa wersja niewydanego nigdy cartridge z grą Commando - hitem z wielu platform, którego nigdy nie doczekaliśmy się na małe Atari.
Wersja plikowa - Fandal, screen tytułowy - Emkay, muzyka podczas ekranu startowego - Sack/Cosine. Let`s play!
- dely/Blowjobb @ 23.8.2007 @ 16:13
- Tagi: ASMA chiptune SAP muzyka 8bit
Minęło 11 miesięcy od ostatniego uaktualnienia ASMA - dzisiejsza paczka zawiera już 2540 utworów, w tym 360 nowych! Najważniejszym, według głównodowodzącego projektem, usprawnieniem jest dodanie do WSZYSTKICH utworów tagu TIME.
Dodatkowo na stronie znajdziecie uaktualnione wersje odtwarzaczy: ASAP, SAP, mmSAP, Audacious. Polski mirror zostanie uaktualniony już wkrótce.
Update: W związku z planowanymi zmianami w ASMA, zapraszamy do dyskusji na ten temat.
Ten multiplatformowy emulator konsoli Atari 2600 doczekał się aktualizacji do wersji 2.4. Zmian jest sporo i poczytamy o nich na stronie domowej projektu skąd również pobierzemy potrzebne pliki.
* 2007.08.20 - v2.4.1 - poprawiono głównie kwestie związane z OpenGL.
- gRzEnIu @ 19.8.2007 @ 22:42
- Tagi: 8bit 5200 emulacja konsole
Wczoraj w sieci ukazał się emulator Atari800 v2.0.3.1 przeportowany na konsolę PlayStation Portable. Jest to pierwsza publiczna wersja chwilowo bez wsparcia kompresji ZIP. Dokumentacja, źródła (przez SVN) znajdziecie na stronie projektu.
- Miker/BJB/NG @ 19.8.2007 @ 20:21
- Tagi: 8bit oprogramowanie grafika
Właśnie dzisiaj ukazała się nowa wersja CpegView`a autorstwa Raphaela Espino. Jest to program służący do przeglądania plików graficznych .jp(e)g na 8-bitowym Atari. Obecna wersja pozwala na wyświetlenie grafiki w następujących rozdzielczościach/formatach:
- 80x200 w 256 kolorach: 16 kolorów x 16 poziomów szarości (APAC)
- 160x200 w 64 kolorach: 16 kolorów x 4 poziomy szarości (CIN)
- 320x200 w 32 kolorach: 16 kolorów x 2 poziomy szarości (C8)
- 160x100 w 480 kolorach: 16 kolorów x 30 poziomów szarości (TIP)
- 160x200 w 144 kolorów: 9 kolorów x 16 poziomów szarości (RIP)
Ponadto program ma wsparcie dla pamięci dodatkowej (128kB lub więcej), ponadto działa pod Spartą a wyświetloną grafikę mozna zapisać w jednym z powyższych formatów. W przyszłych wersjach autor obiecuje usprawnienie działania w systemie NTSC, dodanie specjalnego programu (anajpeg) pozwalającego na wyciągnięcie z plików .jp(e)g dodatkowych informacji, obsługę progresywnych jpeg`ów oraz uaktualnienie dekoderów poziomów szarości. Program, wraz ze źródłami w ca65, dostępny jest na stronie domowej projektu.
- AdamK @ 17.8.2007 @ 10:42
- Tagi: ST STE Falcon TT 16bit muzyka chiptune
Nie minął miesiąc i mamy SNDH w wersji 2.7. Doszło 176 nowych plików (180 utworów). W ten sposób liczba utworów w archiwum przekroczyła 3000!
JStella to napisany w języku Java emulator konsoli Atari 2600. Główny rdzeń emulacji konsoli oparty jest na emulatorze Stella. Binaria (archiwum jar), applet Javy, źródła klas oraz dokumentację znajdziecie na stronie projektu JStella.
* 18.08.2007 - aktualizacja do wersji v0.5.
* 20.08.2007 - wersja online emulatora (tutaj), a z kolei tu mamy tzw. tiny mode.
* 23.08.2007 - v0.7 - główna zmiana to przejście "w dół" na Java 5 SE (powód: uruchamianie na Maczkach).
* 06.09.2007 - v0.75 - wprowadzono kilka zmian/poprawek.
- Miker/BJB/NG @ 13.8.2007 @ 21:07
- Tagi: 16bit zin scena oprogramowanie
Numer 14 ST-kowskiego zina Alive (tzw. Evoke Party Release) jest już dostępny. Czytanie umili nam muzyka autorstwa Crazy Q/DHS, Stu/Dropdabomb, Marcera/AtariLegend oraz 505 a także grafika (niedokończona) Cyclone`a/X-Troll. W samym magu jest parę raportów z Evoke`a, realtime text z Paracona 2006, parę słów kradDa o JagFest 2006; w dziale technicznym co nieco o Composite-Video dla Falcona i "nieco" (P)review`ów. A to oczywiście nie wszystko! Samego maga można pobrać stąd, natomiast wersja online znajduje się tutaj.