- gRzEnIu @ 13.9.2008 @ 14:07
- Tagi: emulacja 8bit PC Windows Linux
Najnowszy snapshot z CVSa emulatora Atari XL/XE - Atari++ v1.55 z krajowym (czyt. polskim) akcentem (!), jest gotowy do pobrania ze strony projektu.
Oto zmiany:
Fixed a couple of bugs in the disk emulation, thanks to Konrad Kokoszkiewicz for finding them. Specifically,
- Read and write capacity (815 commands) did not check for all supported disk layout types and hard-disk partitions,
- Speedy commands were recognized and inferred even if the speedy emulation was turned off,
- Disk status wasn´t returned correctly for high-density drives.
oraz
- Fixed a parsing/error handling bug if the initial configuration files were incorrect,
- Fixed the implementation of ZFR1 in the mathpack patch,
- Fixed the implementation of FFRAC in mathpack patch,
- Added constants required by BASIC for the patch,
- This release comes with a new release of Os++, the emulator operating system. For the first time, this release is complete and includes a math-pack whose functions should be both faster and more precise than the original implementation. Thanks to B. Watson for continuously pushing me - it´s done now,
- Minor streamlining in the CIO implementation in Os++.
- dely/Blowjobb @ 3.9.2008 @ 10:23
- Tagi: 8bit oprogramowanie PC Windows muzyka
Nowa wersja Raster Music Trackera ukazuje się niemal równo w rok, po wydaniu wersji poprzedniej. Z nowości (lista zmian jest zbyt długa, by publikować ją w całości) z pewnością ucieszą się wszyscy komponujący muzykę dla Atari XL/XE, a także i koderzy implementujący wyczyny muzyków w scenowych demach i intrach.
Pobieramy na stronie domowej projektu.
- Miker/BJB/NG @ 24.8.2008 @ 18:33
- Tagi: 8bit oprogramowanie PC Windows Linux OS X
W ciągu ostatniego tygodnia, TeBe/Madteam już kilkakrotnie ulepszył swoje dzieło. Od wersji 1.9 program generuje plik binarny (.xex), gotowy do użycia na Atari 8-bit. Dokładny opis ostatniej wersji programu znajdziemy na podstronie stronki Madteamu (zjeżdżamy na sam dół). Natomiast samego TIP Animatora (wraz z garścią animacji oraz procedurkami pomocniczymi) pobieramy stąd.
Update: Dostępna jest wersja 2.3, pozwalająca na dodatkowe spakowanie pliku z animacją za pomocą Exomizer'a (dotyczy to animacji zajmujących do 64k pamięci, czyli tworzonych parametrem ONEDIC). W tym celu została dodana nowa opcja ONEDIC+EXO.
Update 2: Kto już pobrał, niech zrobi to ponownie, był błąd w pliku archiwum, teraz działa wszystko OK.
- dely/Blowjobb @ 18.8.2008 @ 13:25
- Tagi: 8bit emulacja konsole Dreamcast
Christian Groessler opublikował nową wersję portu znanego wszystkim emulatora Atari800 dla konsoli Sega Dreamcast. Wersja sygnowana numerem 0.78 oparta jest na ostatnim oficjalnym buildzie Atari800 (2.0.3) i w stosunku do poprzedniej wersji różni się dodatkowym menu pozwalającym na dokładne ustawienie ekranu emulatora na telewizorze oraz możliwością dodania odpowiednimi wpisów do pliku atari800.cfg, co uczyni wprowadzone zmiany permanentnymi.
Kto ma Makarona, nie ma Atari XL/XE i chce pograć na telewizorze na start! Pliki pobieramy ze strony projektu. Tamże również linki do instrukcji jak przygotować bootowalną płytę dla Dreamcasta (jeśli jest ktoś, kto ma DC i nie wie).
- dely/Blowjobb @ 17.8.2008 @ 16:17
- Tagi: 8bit oprogramowanie PC Windows Linux OS X
Kolejna wersja TIP Animatora - kreatora animacji w formacie TIP dla Atari XL/XE autorstwa TeBe / Madteam przynosi zmiany jak poniżej:
- została dodana kompresja RLE, która trochę zwiększa stopień kompresji i przyspiesza dekompresję
- generowany jest gotowy plik TIPANM.ASX , gotowy do asemblacji, należy tylko dodać pliki relokowalne i makra z katalogu (ATARI_TIPANM-LIB)
- możliwe są dwa parametry wpływające na kompresję, minimalna akceptowana wysokość H?, gdzie ? jest z zakresu 0..64 (domyślnie H=0, oznacza to największy stopień kompresji), oraz parametr MAX, domyślnie wyłączony (ustawiony na FALSE) decyduje czy mają być przeglądane wszystkie banki pamięci ze słownikiem DIC a nie tylko ostatni aktualny (ten parametr ma wpływ na większy rozmiar pliku ANM.DAT), np. tipanm 1 23 h4 max, tipanm 0 15 max, tipanm 0 7
- dla uzyskania maksymalnego stopnia kompresji należy podać parametr MAX, efektem ubocznym będzie dłuższy czas kompresji
- jeśli plik ANM.DAT jest duży i przekracza adres $BFFF wówczas asemblacja nie powiedzie się, należy obniżyć adres TIPANM, który domyślnie ustawiony jest na $2000
- kod źródłowy TIPANM.PAS przystosowany do kompilacji Free Pascal Compiler-em (fpc -Mdelphi -v -O3 tipanm.pas)
Pobieramy z atari.area: TIP Animator 1.4.
- dely/Blowjobb @ 16.8.2008 @ 08:03
- Tagi: 8bit oprogramowanie PC Windows
Ukazała się nowa wersja narzędzia przeznaczonego do tworzenia animacji z plików graficznych w formacie TIP dla Atari XL/XE autorstwa TeBe / Madteam. Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji TIP Animatora obejmują:
- zmieniony algorytm wykrywający zmiany, poprzednia wersja wykładała się przy zbyt mocno skomplikowanych klatkach animacji
- zwiększony stopień kompresji, wszystkie dotychczasowe animacje uruchomią się teraz na co najmniej Atari 130XE
- kod realizujący wyświetlanie animacji na Atari został zmieniony, używana jest pamięć pod ROM-em dla pamięci obrazu
Pobrać można z atari.area: TIP Animator 1.3.
- dely/Blowjobb @ 6.8.2008 @ 09:46
- Tagi: 8bit 16bit ogólne
Kolejnym złapanym w sieć przez WOW okazał się Jakub Kruszona-Zawadzki, znany również pod pseudonimem Acid / Acidteam, autor znany m.in. z współpracy z firmą TOMS, programu ETER oraz świetnego kontrolera SIO2SD.
Z naszej rozmowy dowiecie się między innymi co to jest demko do obróbki sampli, dlaczego Jakub polubił Maki oraz co wspólnego mój rozmówca ma z Wojciechem Zientarą.
- dely/Blowjobb @ 4.8.2008 @ 11:32
- Tagi: scena 8bit muzyka
Nowy tydzień rozpoczynamy wywiadem z klasykiem klasyków polskiej sceny - Tomaszem Liebichem, znanym również jako TL / USSR, autorem wielu niezapomnianych utworów dla Atari XL/XE.
Z wywiadu dowiecie się między innymi dlaczego Tomek tak bardzo przywiązał się do sampli oraz czy jeszcze interesuje się małym Atari.
- dely/Blowjobb @ 30.7.2008 @ 16:32
- Tagi: scena 8bit zloty oprogramowanie
Ostatnią już pracą, której wersja finalna ukazuje się kilka dni po zakończeniu tradycyjnie świetnego zlotu w Głuchołazach jest produkcja grupy Blowjobb - Mr6502.
Jako superbonus chciałbym zaprosić na blogasa Dhora, który udostępnił kilka zdjęć ze zlotu oraz krótką relację z tegoż.
- dely/Blowjobb @ 29.7.2008 @ 22:44
- Tagi: scena 8bit zloty oprogramowanie
Mam przyjemność przedstawić finalną wersję intra Pure autorstwa grupy LaResistance, które zajęło pierwsze miejsce w demo compo (wersja udostępniona do konkursu przekraczała limit 16 KB) podczas zeszłotygodniowego zlotu Atari w Głuchołazach.