DGF, artykuł o ciepłych trybach Atari
- dely/Blowjobb @ 23.2.2013 @ 17:26
Paweł Rosowski, znany również jako ikplus, przygotował artykuł, który objaśnia jakie efekty oraz tryby graficzne można uzyskać przy odpowiednio rozgrzanych układach graficznych GTIA i ANTIC. Pozwala również zrozumieć jak unikać takich efektów gdy nie są pożądane a dochodzi do (samoczynnego) rozgrzania układów. Opisane efekty i tryby związane są z opóźnieniami wewnętrznych funkcji układu GTIA o jeden tzw. cykl koloru. Opis zawiera również ciekawe informacje dla osób próbujących odtworzyć schemat wewnętrzny układu GTIA.
Nie pozostało nic innego, jak wziąć konie suszarki w dłoń i sprawdzić samemu, czy wasze Atari 65XE jest również podatne na powyższe.
Zgłasza brak progressu (ciągle 0%) po Altirrą
:duży lol:
podgrzej suszarką peceta ;)-
Chyba pora rozwinąć także badania na temat wpływu uderzeń mechanicznych na parametry obrazu - podobno jak się uderzy ANTIC-a młotkiem, to ten traci synchronizację ;)
Ciekawostką jest to, dlaczego na niektórych atarkach pomimo iż gtia/antic mają wysoką temperaturę DGFINIT pokazuje "progress" niezmiennie na 0%. Czy zależy to od samego gtia i wystarczy je podmienić na takie, które umożliwia odpalenie tego ficzera?