- Miker/BJB/NG @ 24.5.2011 @ 17:58
- Tagi: ASMA PC Windows Linux konsole muzyka chiptune
Fox nie próżnuje. Raptem 2,5 godziny temu ukazała się najnowsza wersja ASAP-a, czyli multiplatformowego odtwarzacza muzyki z 8-bitowego Atari. Oto najważniejsze zmiany:
- konwersja wszystkich obsługiwanych plików na programy dla Atari (format XEX) - przez asapconv lub okno "File information" w WASAP/Winamp/Apollo/XMPlay
- wyciąganie plików RMT z SAPów utworzonych w Raster Music Tracker
- poprawki dokładności emulacji
- nowy odtwarzacz w JavaScript na platformę Adobe AIR
- wiele ważnych poprawek we wtyczce do Audaciousa oraz obsługa wersji 2.5.x tego odtwarzacza
- obsługa subsongów, przewijania, pauzy oraz wiele poprawek w aplikacji dla Androida
- dodany kalendarz do edycji tagu DATE
- wtyczka do Windows Media Playera skompilowana dla mobilnych Windows
- wtyczka do Windows Explorera skompilowana dla 64-bitowych Windows
- utworzone paczki RPM z binariami dla Linuxa
- ASAP został przepisany na język Ć
Zapraszamy na stronkę domową ASAP-a po tradycyjny downloadzik tegoż. A jeszcze słów kilka od autora:
Duże podziękowania należą się Slavesowi za skrupulatne testowanie wersji
beta.
Wiele SAPów w obecnej wersji ASMA okazało się niedokładnie wyciętych - wykonują skoki do kodu, którego nie ma, włączają przerwania DLI, próbują korzystać z systemu operacyjnego itp. Niektóre z tych błędów są wykrywane przez ASAP 3.0.0, inne skutkują błędnym działaniem skonwertowanych XEXów. Poprawiłem około sto plików SAP. Miejmy nadzieję, że wkrótce zostanie wydana
nowa ASMA.
- dely/Blowjobb @ 22.5.2011 @ 15:19
- Tagi: 8bit PC
Ukazała się nowa wersja multiplatformowego narzędzia do konwersji plików wykonywalnych na najpopularniejsze taśmowe systemy turbo dla Atari XL/XE. Obecna wersja przynosi obsługę Atari Super Turbo (AST) zarówno dla plików BUT i BOT.
Archiwum z Turgen System jest dostępne na stronie projektu. Uwaga, przypominamy uprzejmie że do działania programu niezbędne jest zainstalowane środowisko Java Runtime Environment 1.4.2 lub nowsze.
- dely/Blowjobb @ 18.5.2011 @ 20:07
- Tagi: 8bit 16bit scena zloty
Oto pierwsza odsłona z serii zaproszeń na tegoroczną edycję imprezy Silly Venture 2k11 w Gdańsku - tym razem w formie multimedialnej na serwisie YouTube.
To oczywiście nie koniec niespodzianek związanych z tą imprezą. Bądźcie czujni :)
- Miker/BJB/NG @ 16.5.2011 @ 06:37
- Tagi: 8bit 5200 emulacja oprogramowanie Windows
Od około sześciu godzin, dostępna jest wersja 1.9 najbardziej dziś chyba rozwijanego (i najbardziej w tej chwili dokładnego) emulatora Atari 8-bit. Lista zmian od ostatniej weraji jest zbyt długa, aby ją tu zamieścić, ale jest ona dostępna na stronie domowej projektu. Stamtąd też możemy pobrać najświeższą Atirrę. Zapraszamy.
- gRzEnIu @ 11.5.2011 @ 21:21
- Tagi: emulacja 8bit 2600 PC Windows DOS
Wczoraj w sieci pojawiła się niewielka aktualizacja z26, emulatora konsoli Atari 2600. Poprawiono jedynie błąd GUI związany z wyborem kontrolera. Download tutaj.
- dely/Blowjobb @ 11.5.2011 @ 20:59
- Tagi: scena 2600 zloty
Co prawda do SillyVenture pozostało jeszcze kilka miesięcy, a przed nami jeszcze Grzybsoniada i Głuchołazy - to już dziś można obejrzeć przygotowane przez ekipę złożoną z Shadowa, Piesia, Jakuba Husaka oraz Greya invitro specjalnie dla Atari 2600.
Pora dobrze przemyśleć plan urlopów, ponieważ w tym roku czekają nas najmniej jeszcze trzy, czysto atarowskie zloty.
Invitro jest dostępne do pobrania z Pouet.net.
- gRzEnIu @ 9.5.2011 @ 12:07
- Tagi: emulacja 8bit PC Windows Linux
Po czterech miesiącach od ostatniego wydania autor emulatora Atari++ wypuścił kolejną wersję i miejmy nadzieję nie ostatnią (altirra rox?), oznaczoną numerem 1.60.
W bieżącym wydaniu przeprojektowano m.in. część emulacji pokeya oraz interfejsu audio. Poprawiono mechanizm odpowiedzialny za synchronizację zegara systemowego i emulowanego przy zastosowaniu pętli regulacji typu PID powszechnej w układach sterowania i automatyki przemysłowej ;)
Więcej szczegółów znajdziecie jak zwykle w paczce z emulatorem, która osiągalna jest ze strony projektu Atari++.
- dely/Blowjobb @ 28.4.2011 @ 14:42
- Tagi: 8bit emulacja
Nie trzeba było długo czekać na nową wersję multiplatformowego emulatora 8-bitowych Atari. Wersja 2.2.1 to, jak widać na poniższej liście zmian, wydanie poprawkowe.
- X11 target can be compiled again
- SDL sound on *BSD should work
- older compilers (DOS/BeOS) should compile again
- many SDL/OpenGL workarounds for Microsoft Windows libSDL bugs
- IDE fix and CF emulation
- some small Android fixes and new arrow key derotation workaround
- UI sliders used for more settings (video area/shift options)
- several command line options renamed to be more intuitive
- automatic detection of host screen aspect ratio
- added option for disabling OpenGL Pixel Buffer Objects
- added option for enabling video synchronization with vertical retrace
- added option for selecting pixel format in OpenGL
- now saves the Show Speed/Disk Activity/Sector Counter in the settings
W tej chwili dostępne są jedynie źródła, ale można się wkrótce spodziewać wersji binarnych dla najpopularniejszych platform.
Update: Przed momentem pojawiły się wersje dla WinDX oraz WinSDL.
- dely/Blowjobb @ 22.4.2011 @ 11:31
- Tagi: 8bit oprogramowanie Windows Linux
Nowa wersja narzędzia Epiego do manipulacji plikami wykonywalnymi dla Atari XL/XE przynosi następujące zmiany:
- Fixed bug in auto address setting for packed data.
- Command line options and parameters work according to description.
- Added support for hexadecimal addresses.
- Added simple disassembler.
- Added option to extract block from binary file.
- Added option to list contents of compressed blocks.
- xebin pack -v shows some statistics.
- Build process simplified by incorporating xasm in xebin.
Więcej informacji na stronie domowej projektu.
- dely/Blowjobb @ 22.4.2011 @ 11:24
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry
Ukazała się nowa gra dla Atari XL/XE - Cropky.
"Po narysowaniu pola gry gracze grają na przemian, raz jeden rysuje linie łączącą kropki, raz drugi. Każdy z nich musi kontynuować linię narysowaną przez poprzednika, ale oczywiście może wybierać kierunek, w którym linia ma podążać. Celem gry jest doprowadzenie przeciwnika w takie miejsce, z którego nie może już wykonać ruchu w swojej kolejce. Gra wymaga wyobraźni i przewidywania możliwych posunięć."
Za grę odpowiadają: Xeen (kod), Piesiu (grafika), Caruso (dźwięk) oraz Kaz (koncept).
Download: Cropky.