- dely/Blowjobb @ 23.2.2013 @ 17:26
- Tagi: 8bit grafika
Paweł Rosowski, znany również jako ikplus, przygotował artykuł, który objaśnia jakie efekty oraz tryby graficzne można uzyskać przy odpowiednio rozgrzanych układach graficznych GTIA i ANTIC. Pozwala również zrozumieć jak unikać takich efektów gdy nie są pożądane a dochodzi do (samoczynnego) rozgrzania układów. Opisane efekty i tryby związane są z opóźnieniami wewnętrznych funkcji układu GTIA o jeden tzw. cykl koloru. Opis zawiera również ciekawe informacje dla osób próbujących odtworzyć schemat wewnętrzny układu GTIA.
Nie pozostało nic innego, jak wziąć konie suszarki w dłoń i sprawdzić samemu, czy wasze Atari 65XE jest również podatne na powyższe.
- dely/Blowjobb @ 15.2.2013 @ 13:19
- Tagi: emulacja grafika PC
First Atari Image Library (FAIL) jest działającą na Windows i Linuksie przeglądarką grafiki. Obsługuje ona przeszło 100 formatów plików specyficznych dla różnych rodzin komputerów Atari: 8-bitowych, ST/STE, Falcon oraz Portfolio.
W wersji 2.0.0 kod w języku C został zastąpiony kodem w nowym języku Ć. Dzięki temu FAIL można uruchomić w przeglądarce internetowej obsługującej HTML 5 i JavaScript. A poza tym:
- Podczas reimplementacji zostały znalezione i poprawione drobne błędy w obsłudze następujących formatów: RIP, TIP, SGE, HR2, AGP, AP3/APV/DGP/ESC/ILC/PZM, APP, CIN, CCI.
- Została też dodana obsługa nowych formatów: ICE PCIN (IPC), Daisy-Dot font (NLQ), PMG Designer (PMD), AtariTools-800 font (ACS), PhotoChrome (PCS), HPM, MCS, Anime 4ever (A4R), DuneGraph compressed (DGC, DC1), Canvas compressed (CPT), Interchange File Format (IFF), DEGAS Elite block (BL1, BL2, BL3), DEGAS Elite brush (BRU). Obsługiwane są pliki z 4096-kolorową paletą Atari STE, która jest automatycznie wykrywana.
- FAILWin oraz XnView wyświetlają dodatkowe informacje o pliku: z jakiego komputera pochodzi oraz czy używa techniki interlace.
- Na 64-bitowych Windows wystarczy zainstalować paczkę win64, nie ma już potrzeby dodatkowego instalowania paczki win32.
- Konwerter z linii poleceń "fail2png" jest szybszy i używa mniej pamięci.
FAIL 2.0.0 można pobrać ze strony: http://fail.sourceforge.net/.
- Miker/BJB/NG @ 6.2.2013 @ 22:16
- Tagi: Jaguar PC Windows Linux OS X emulacja
Nie dalej, jak wczoraj, pojawiła się wersja 2.1.0 tego wiodącego emulatora konsoli Atari Jaguar. Co w środku? Między innymi ulepszenie emulacji DSP na wielordzeniowych procesorach, support dla gamepadów i opcja fullscreen. Całą resztę zmian i usprawnień znajdziemy w pliku readme, znajdującym się w archiwum VJ. A po tradycyjny downloadzik zapraszamy na oficjalną stronę projektu.
Update: jest również dostępna binarka dla MacOS X.
- dely/Blowjobb @ 3.2.2013 @ 14:03
- Tagi: zloty scena
Kilka dni temu został ogłoszony termin letniego zlotu użytkowników Atari - Głuchołazy 2013. Zlot odbędzie się tradycyjnie w ostatni weekend lipca, czyli w dniach 26, 27 i 28 lipca.
Wkrótce otwarcie strony z zapisami oraz większą ilością informacji na temat imprezy.
- grzeniu @ 31.1.2013 @ 18:27
- Tagi: 8bit PC Windows Linux SIO2PC
Bieżące wydanie przyniosło następujące zmiany:
- Updated Turkish translations
- Added Folder Image boot support for MyDos, MyPicoDos and SpartaDos (info)
- Changed the color and boldness of the Folder Image names to visually differentiate them from other file images
Tutaj pliki, a tutaj informacje.
- grzeniu @ 26.1.2013 @ 12:48
- Tagi: emulacja 8bit 2600 PC Windows Java
Kilka dni temu ukazała się kolejna wersja emulatora konsoli A2600, przeznaczona dla środowiska uruchomieniowego Java w wersji 6. Poniżej skrócona lista zmian:
- Added support for all major ROM formats/bankswitching schemes
- Many accuracy improvements
- Better performance
Po więcej zapraszamy na stronę projektu.
- grzeniu @ 18.1.2013 @ 10:17
- Tagi: 8bit PC Windows Linux SIO2PC
Pierwsze w tym roku wydanie AspeQta, darmowego oprogramowania do obsługi kabelków SIO2PC obrodziło następującymi zmianami:
- Updated the English language manual
- Minor re-grouping of drive slot buttons
- Added directory print capability to image explorer window
- Added boot capability from a Folder Image (Szczegóły w dokumentacji)
- Dropped ApeTime support from AspeQt. AspeCL is now the only supported Time/Date client
- Remote Control software for AspeQt
- Implemented auto-commit remote toggle capability to AspeCL
- Implemented remote image file creating/mounting capability to AspeCL
- Tested and fixed AspeCL client SpartaDos X date/time handling (this was not previously tested as I did not have SDX back then)
- Updated AspeCL client code to accomodate SDX drives 9-15
- Updated AspeCL server code in AspeQt to accomodate SDX drives 9-15
Narzędzie znajdziemy tutaj lub z pobieramy z tego miejsca.
- grzeniu @ 16.1.2013 @ 18:14
- Tagi: emulacja 8bit PC Windows Linux
Po kilkudniowej przerwie możemy zacząć testować następne wydanie atari++, w którym zmiany obejmują:
- The ANTIC logic to roll over an instruction to the next scan was partially broken and also rolled a Jump on Vertical Blank over, breaking some games that played tricks with the DMA control register
- The new CPU logic to fetch the wrong interrupt vector (NMI instead of IRQ) was partially broken and forgot to fetch the right high-bit, potentially breaking code
- The 65C02 BRK instruction was emulated incorrectly. The NMOS version worked fine, and continues to work fine
- 1.70 had, as indicated, a regression for late writes on Antic CHARCTL that broke at least one game (Summer Games). The corresponding logic has been re-done in a much cleaner way and is now part of 1.71
- Pokey lo-byte timer registers in a 16-bit timer pair did not underrun to 255 correctly. In fact, the timer emulation was partially re-done and should now do correctly, including the relative offset of low and high-timer on a STIMER resynchronization
- GTIA priority logic for player 4 on top of playfield 0/1 was broken in one priority selection, which got fixed now
- Player/missile retriggering was partially incorrect. This has been fixed now
- Player/missile resizing was, as stated, experimental in 1.70 and is now implemented correctly
- On-line player-missile shape changes are now experimentally supported
- The ANTIC/CPU WSYNC logic was partially broken as it does not block writes, only reads - the mechanism is a different one. Note that this only holds for the NMOS version. The CMOS version works correctly. This is also emulated
- The NMI/IRQ reaction times were short by one cycle. They are now 7 cycles as indicated
- GTIA mode 80 on top of a low-res screen created a wrong color for the PF3:BK pixel combination. This got fixed
- GTIA VDelay support was partially broken. Actually, the P/M DMA engine was redesigned for this release and should now work correctly
- Alsa sound support was broken on some hardware. For some Alsa drivers, audio hardware reacts allergic when trying to fill more samples into the available buffer, stalling the main program. The updated Alsa sound suport rounds the samples written to the Alsa buffer to entire fragment sizes avoiding this problem. The SDL or Oss/HQOss drivers were not affected, though in general Alsa is preferably.
Binaria (Windows) oraz źródła (Linux) pobieramy ze strony projektu.
- dely/Blowjobb @ 8.1.2013 @ 12:13
- Tagi: 8bit emulacja
Kolejna wersja wiodącego emulatora komputerów Atari z serii 400/800XL/XE oraz konsoli 5200 przynosi wiele zmian i poprawek, najważniejsze według redakcji:
- Text can now be copied out when the simulation is stopped.
- Shift-hover over a BASIC or DOS error message now displays error help.
- Holding SHIFT with the mouse over the display pane now shows the beam coordinates for that point.
- MyIDE II emulation support.
- Ultimate1MB emulation support.
Pełna lista zmian i download na stronie projektu.
- dely/Blowjobb @ 5.1.2013 @ 18:26
- Tagi: 8bit emulacja
Po dłuższej przerwie ukazała się nowa wersja Atari++ - emulatora 8-bitowych komputerów spod znaku Fuji. Najważniejsze zmiany:
- ANTIC DLI and NMI timing was made a lot more precise and should now work to the cycle.
- CPU emulation includes now parts of the unstable opcode family xB (opcodes whose lower nibble is B)
- POKEY 9 and 17 bit random generators are now emulated precisely, and the generated "random" numbers should be now identical to those on the real hardware.
Poza tym dokonano wielu, wielu poprawek, których listę znajdziecie w źródłach na stronie projektu. Tamże również download binarek.