- dely/Blowjobb @ 21.8.2016 @ 11:16
- Tagi: zloty scena
Informujemy, że już za miesiąc odbędzie się druga edycja zlotu Ironia. Dokładny termin to 16-18 września w Wysokiej obok Góry Świętej Anny (w woj. opolskim) przy ulicy Strzelecka 65 (sala OSP). Koszt uczestnictwa to 40 zł, dzieci i kobiety tradycyjnie wchodzą za darmo.
Lista uczestników oraz regulamin konkursów na stronie zlotu.
- AdamK @ 17.8.2016 @ 09:16
- Tagi: ST STE TT Falcon SNDH 16bit
Grazey/PHF opublikował nowe wydanie SNDH Archive - archiwum zawierającego muzykę stworzoną dla układu YM-2149 w Atari ST, STE, TT, Falconie i klonach.
Nowe wydanie zawiera 345 nowych lub zaktualizowanych utworów. Najbardziej interesujące zmiany to:
- utwory Michela Winogradoffa z gier takich jak Disc, Turbo Cup i Bumpy
- utwór Mad Maxa 'Bittner, Bit, Bit, Bittner'
- nieznane dotąd utwory z programu Quartet
- utwory opublikowane na STINCCC 2015
- brakujące utwory The Bits
- brakujące utwory Xbios-32 autorstwa mk2
- utwory Sabotage autorstwa 505
- brakujące utwory autorstwa Jovisa
Archiwum można ściągnąć ze jego strony.
- dely/Blowjobb @ 13.8.2016 @ 18:47
- Tagi: 8bit programowanie
Nowa wersja U-Basica przynosi następujące zmiany:
- funkcja RND() przerobiona tak, żeby pozbyć się z niej dzielenia, i żeby lepiej działała z Rapidusem.
- odczyt wiersza poleceń poprawiony wg standardu OSS
- zniesione ograniczenie wielkości tablic do 32k.
- procedura obliczająca wielkość tablic numerycznych poprawiona tak, żeby wykrywała ewentualne przepełnienia.
- dodana instrukcja DIR (dostępna tylko w trybie bezpośrednim).
Pobieramy ze strony z użytkami drac030.
- dely/Blowjobb @ 26.7.2016 @ 13:14
- Tagi: 8bit oprogramowanie
Dostępna jest kolejna wersja najbardziej rozbudowanego systemu dyskowego dla 8-bitowych komputerów - SpartaDOS X. Wybrane nowości w pakiecie w porównaniu z poprzednią wersją:
- Improved compatibility of 1 MB RAMBO and 576k Compy Shop RAM extensions with the internal BASIC on XL/XE.
- CAR.COM: added support for the Weronika cartridge: to run the dedicated programs, use CAR /F filename.ext;
- INIDOS.SYS should now work for SIDE2.
- Fixed a major bug in the S_VBXE driver, which caused occasional hang ups after the Reset key was pressed.
- CON.SYS: 80-column mode can now survive a warm reset.
- CHKFAT.COM: new command line tool to verify FAT file systems compatibility with our FATFS driver
- New program: MD5 hash tool
- SC now version 1.0.0
Pełna lista zmian do wglądu na stronie projektu. Download również tamże.
- dely/Blowjobb @ 12.7.2016 @ 20:02
- Tagi: 8bit sprzęt
Ukazały się uaktualnienia firmware dla rozszerzeń Ultimate 1MB, Incognito board oraz nowy loader dla SIDE i SIDE 2. Nowości obejmują:
- Unified user interface for both main BIOS and XEX Loader
- Improved SIO2BT support
- High-speed SIO support for PCLink and other serial devices
- Improved CF card hot-swap handling in PBI BIOS and loader
- Improvements to keyboard and joystick handling
Pliki do pobrania znajdziemy na stronie Jonathana Hallidaya, znanego również jako Flashjazzcat.
- dely/Blowjobb @ 11.7.2016 @ 11:23
- Tagi: scena zloty 16bit 32bit ST STE Falcon 2600
Dostępne są już wyniki oraz stuff z zeszłoweekendowego party w szwedzkim Grådö. Party było zorganizowane przez Dead Hackers Society i odwiedziło je 29 uczestników
1-bitplane:
- Remote Entry #2 - 11110 Edition (Atari ST/E demo) - Spiceboys
- Unglobal (Atari ST/E demo) - 505 and Masters of Electric City
- I Want You To Remember (Atari Falcon demo) KÜA Software Productions and The Pixel Twins
Demo:
- Compofiller (Atari ST/E) - Aggression
- I Know What We Did Last Summer (Atari ST/E) - 505 and Evil and Excellence in Art
- Back 2 Back (Atari 2600 4K Intro) - Red Sector Inc.
Graphics
- Surrexit - Acca
- Flattery gets you everywhere - Excellence in Art
- Stylefactory - Lotek Style / The Sirius Cybernetics Corporation
Music
- Dromen (Atari Falcon) - 505
- Machines (Atari Falcon) - Thomas / New Beat
- Good For A Laugh (Atari Falcon) - Speechless / Collapze
Pełne wyniki oraz pliki na stronie party w serwisie Demozoo.
- dely/Blowjobb @ 9.7.2016 @ 14:07
- Tagi: emulacja 8bit
Całkiem sporo się zmieniło od ostatnio anonsowanej przez nas wersji Turgen System. Oto czego możemy się spodziewać po aktualizacji do wersji 8.5.6:
- Rambit Turbo Tape - Fixed original loader for segmented binary files. The standard part caused BOOT ERROR
- Turbo 2000, Super Turbo, Turbo 2000 - MiniTBL has been enhanced to display file name
- Configurable length of tape sides and length of unused portions of tape sides
- Output wave files that do not fit in specified tape side length are prefixed with special prefix instead of ending in an infinite loop
- Turbo decoder better recalculates pulse widths for sample rates other than 44100 Hz
- Turbo Blizzard decoder now tolerates synchronization block terminated with only one narrow pulse
Wersje binarne pobieramy tradycyjnie ze strony projektu. Dodatkowo autor prosi o wypełnienie ankiety, która pozwoli mu nakreślić kierunki przyszłego rozwoju pakietu.
- dely/Blowjobb @ 7.7.2016 @ 08:47
- Tagi: st ste emulacja
Dosyć dawno nie słyszeliśmy o kontynuacji prac nad tym bardzo funkcjonalnym emulatorem komputerów Atari z szesnastobitowej linii. Ważniejsze zmiany:
- New OSD option Time.
- New Fullscreen mode option Fullscreen GUI.
- New SSE option VM-friendly mouse to help when Steem is run in a virtual machine (works with VirtualBox).
Archiwum można pobrać ze strony projektu na Sourceforge, lub ze strony domowej.
- dely/Blowjobb @ 30.6.2016 @ 20:42
- Tagi: scena zloty 16bit
Kolejne invitro na Silly Venture 2k16 z pewnością ucieszy posiadaczy komputerów Atari Falcon030. Program powstał jako owoc kooperacji grup Dune (Thadoss) i Mystic Bytes (BeWu, mOOnie & Grey). Z uwagi na sposób zaprezentowania muzyki wymaga 14MB RAM.
Invitkę można pobrać z Pouet, względnie obejrzeć na YouTube.
- Sikor/Sikor Soft @ 21.6.2016 @ 11:39
- Tagi: 2600 programowanie BASIC
Jak się można dowiedzieć ze strony - dostępna jest implementacja Tiny Basic (oryginalnie 2KB dla komputerów Altair) dla Atari 2600. Compiler oferuje między innymi (za stroną):
- Playfield camera view to pan about the virtual world.
- Sprites which you can bind to virtual world pixels (tile mapping).
- Virtual world collision detection (on screen and off).
- Design large virtual worlds with ASCII art in your BASIC program, sprite graphics too.
- The playfield camera view links relationally to the virtual world whenever you change the camera coordinates.
- fx sound engine - define chip tunes that repeat in the background and for specific game events.
Więcej info i download pod podanym adresem.