- Sikor/Sikor Soft @ 23.2.2022 @ 14:08
- Tagi: ST TT030 Falcon 030 języki programowania
Jak można się dowiedzieć ze strony projektu - została wypuszczona nowa wersja języka forth dla Atari ST/TT030/Falcon. Lista zmian obejmuje:
- Version 68030 (Falcon, TT) and 68000 (STe)
- Version in french or english
- Support for ST and TT Ram
- Support for FPU, but can work without.
- Functions Gemdos, Bios, Xbios, VDI, AES
- Support for the Supercharger as a coprocessor
- Support for an external assembler
- Easy creation of menus or dialogs directly in FORTH
- compact et fast, fully written in assembler
Więcej informacji i download na wskazanej stronie.
- dely/Blowjobb @ 14.2.2022 @ 19:33
- Tagi: 8bit 16bit scena
Znane są już wyniki oraz pojawiają się pierwsze prace z zeszłotygodniowego online party - Lovebyte 2022. Co jest motywem przewodnim tego party? Otóż tak zwany sizecoding, czy wszystkie konkurencje mają na celu wyłonienie najlepszej pracy, która została uzyskana za pomocą najbardziej zwartego kodu - niech więc nikogo nie zdziwią takie kategorie jak 8 byte intro (tak, OSIEM BAJTÓW), czy 512 pixel graphics (grafika złożona z 512 pikseli!).
Prace znajdziecie m.in. na Demozoo (tamże również wyniki), a piszemy o tym dlatego, że tradycyjnie użytkownicy Atari (8-bit, ST i Lynx) przygotowali mnóstwo (kilkadziesiąt!) prac, a w niektórych kategoriach byli bezkonkurencyjni na tle innych platform.
- dely/Blowjobb @ 14.2.2022 @ 07:26
- Tagi: 8bit grafika
Dostępna jest kolejna wersja rozwojowa narzędzia do wygodnego tworzenia sprajtów (grafiki P/M) dla ośmiobitowych Atari. Program pracuje w nowoczesnych przeglądarkach WWW, przez co nie jest wymagana instalacja czegokolwiek. Nowości:
- możliwość włączenia trybu DLI, gdzie możemy zmieniać kolory w poszczególnych wierszach
- możliwość zamiany miejscami par sprajtów
- nowe skróty klawiszowe
- poprawki błędów
Edytor znajduje się pod adresem: https://bocianu.gitlab.io/spred/, a wątek w którym można zgłaszać pomysły i ewentualne błędy można znaleźć na naszym forum.
- dely/Blowjobb @ 13.2.2022 @ 21:57
- Tagi: 8bit gry
Dostępne są już wyniki głosowania na najlepsze prace dla ośmiobitowych maszyn spod znaku Atari. W najbardziej interesującej nas kategorii - czyli Best Atari 8-Bit/5200 Homebrew - wyniki przedstawiały się następująco:
- Prince of Persia 52,68% głosów
- Flob 29,46%
- Final Assault 6,25%
- The Children 5,36%
- Albert 3,57%
- Gacek 2,68%
Linki do wyników pozostałych kategorii:
Gratulujemy zwycięzcom!
- dely/Blowjobb @ 11.2.2022 @ 08:18
- Tagi: 8bit muzyka PC
VinsCool udostępnił binaria kolejnej nieoficjalnej wersji Raster Music Trackera z mnóstwem poprawek własnego autorstwa oraz szeroką listą nowości. Poza tym udostępniono demo, które wskazuje, że jest możliwe granie 16x na ramkę - i to na NTSC!
- Added a new tracker.obx function, where the driver version is written in plaintext, and then displayed in the About dialog. This is purely cosmetic, otherwise, there is no difference.
- Make the XEX export format have the colour shuffling optional.
- Also make sure the SAP exports skip the colour shuffling instructions, since both export formats use the same player binaries.
- Added an option for XEX exports to enable or disable the automatic region detection, in case a particular setup may work incorrectly with it.
- Fixed a bug related to scaling, causing the output to have choppy appearance due to incorrectly having set the boundaries of the display to draw every frame. Now it's a smooth display!
- Improved the PAL/NTSC detection code in the exports player (thanks pps for the sample code I used as a reference!).
- Updated all binaries with the last 6502 ASM changes, the old export binaries will no longer be compatible due to several memory address changes!
Download: RMT 1.32.06 - unofficial version by VinsCool
- dely/Blowjobb @ 9.2.2022 @ 11:01
- Tagi: 8bit oprogramowanie
Ukazała się kolejna kompilacja minimalistycznego w rozmiarze DOS dla ośmiobitowych komputerów Atari. W poprawkowej wersji zauważymy:
- Fixed subdir following on MyDOS disks, upload date now in welcome message and LiteINIT.
Archiwum dystrybucyjne zawiera również kompleksową instrukcję użytkowania (również po polsku!) wraz z informacjami technicznymi. Pobieramy ze strony projektu.
- dely/Blowjobb @ 9.2.2022 @ 09:35
- Tagi: 16bit emulacja
Warto przypomnieć, że niemal cały czas pojawiają się kolejne testowe wersje emulatora Steem SSE (Sensei Software Edition). Steem SSE jest kontynuacją prac braci Hayward i potrafi emulować komputery serii ST, STE (również Mega ST i Mega STE) z dodatkami w postaci szybszego zegara, większej rozdzielczości etc. Wybrane nowości:
- Fix VSync running amok on mixed low/medium resolution programs at double frequencies
- Templates for MIN MAX instead of macros
- Serial IO: reduce CPU use when nothing is being transmitted
BLiTTER NFSR bug/feature
- New display option single pixels
- Option MFM Protect disk + misc.
- Wrong data on DMA writes handled by pasti.dll Vertical sync interrupt timing on STF wakeup 1 (64bit)
- Bugfixes in floppy disk MFM emulation
Po pliki zapraszamy na stronę projektu.
- dely/Blowjobb @ 5.2.2022 @ 12:07
- Tagi: 8bit grafika
Dostępna jest kolejna wersja rozwojowa narzędzia do wygodnego tworzenia sprajtów (grafiki P/M) dla ośmiobitowych Atari. Program pracuje w nowoczesnych przeglądarkach WWW, przez co nie jest wymagana instalacja czegokolwiek. Nowości:
- łączenie duszków z pociskami (sprite o szerokości 10)
- można edytować wszystkie 4 duszki sprzętowe (wraz z pociskami)
- pociski można doklejać z lewej lub prawej
- regulowany odstęp par duchów (pod sobą, lub obok)
- zawijanie pola edytora także w poziomie (przy przesuwaniu)
- nowe skróty klawiszowe
- wszystkie eksporty uwzględniają nowe dane
- poprawki błędów
Edytor znajduje się pod adresem: https://bocianu.gitlab.io/spred/, a wątek w którym można zgłaszać pomysły i ewentualne błędy można znaleźć na naszym forum.
- dely/Blowjobb @ 5.2.2022 @ 11:50
- Tagi: scena
Podczas audycji "Lisia Nora", na antenie radia Zamek Nadaje gościnnie wspólnie z Luisą i Biterem opowiadaliśmy o Demoscenie m.in. o jej początkach, co to są dema , jak się obecnie rozwija oraz oczywiście o inicjatywie UNESCO.
Zapis rozmowy jest dostępny na YouTube, udostępniliśmy również PDF z materiałami, o których mówiliśmy podczas audycji.
- dely/Blowjobb @ 4.2.2022 @ 10:45
- Tagi: 8bit programowanie
Rozpoczęła się jedenasta edycja dorocznego konkursu na dziesięciolinijkowe programy napisane w języku BASIC z przeznaczeniem dla ośmiobitowych komputerów. Akceptowane są gry i inne programy - jedyny warunek to zmieszczenie się w dziesięciu liniach. Startować można w następujących kategoriach:
- PUR-80 - gra w 10 liniach, nie więcej niż 80 znaków na linię,
- PUR-120 - gra w 10 liniach, nie więcej niż 120 znaków na linię,
- EXTREME-256 - gra w 10 liniach, nie więcej niż 256 znaków na linię,
- SCHAU - dowolny program w 10 liniach, nie więcej niż 256 znaków na linię.
Prace można nadsyłać do 26 marca, a wyniki zostaną ogłoszone 9 lipca. Szczegółowe zasady konkursu znajdziecie na stronie wydarzenia, tamże również wyniki poprzednich konkursów oraz nadesłane prace.
Coś Cię ominęło? Nie przejmuj się, poniżej znajdują się odnośniki do archiwalnych newsów. Miej jednak na uwadze, że to są ARCHIWALNE wiadomości i linki, które w nich występują mogą być już dawno nieaktualne.