- dely/Blowjobb @ 4.7.2021 @ 21:40
- Tagi: 8bit scena
Gorgh wraz z Logikerem ze sceny C64/CPC informują o nowym konkursie na grafikę w trybie tekstowym z zestawem znaków ATASCII. Więcej informacji na temat konkursu oraz poradnik jak przygotować grafikę spełniającą założenia konkursu znajdziecie na naszym forum w tym wątku.
Oficjalna strona konkursu: http://logiker.com/ATASCII. Zapraszamy do udziału w rywalizacji!
- dely/Blowjobb @ 29.6.2021 @ 09:17
- Tagi: 8bit scena
Jak wielu z Was zauważyło na Facebook kończymy powoli przedstawiać dema z roku 1990 - to było kilka miesięcy, kiedy niemalże dzień w dzień prezentowaliśmy dema wygrzebane z odmętów sieci, jak również te, otrzymane bezpośrednio od ich autorów.
Nie znaczy to, oczywiście, że były to wszystkie produkcje, które powstały - wciąż czekamy na nadesłanie obiecanych programów, które obiecali podesłać uczestnicy opisywanych dem.
Ponawiamy więc apel do Was. Jeśli znaleźliście w swoich zbiorach demo, intro lub nawet obrazek pochodzący z przełomu lat 80. i 90., o którym zapomnieliśmy - to koniecznie dajcie znać! Bez Waszej pomocy historia może nie być kompletna!
A może któryś z Was pisał swoje programy w wyżej wspomnianym okresie i chciałby się podzielić swoją historią? Bardzo chętnie opublikujemy takie opowieści!
- dely/Blowjobb @ 26.6.2021 @ 11:06
- Tagi: 8bit gry
Pamiętacie, kiedy wspominaliśmy całkiem niedawno o turniejach gier, które organizowane są w Kraju Basków przez naszego czytelnika? Otóż otrzymaliśmy jakiś czas temu relację z kolejnej edycji spotkania, która odbyła się w dniach 20-21 lutego.
Tym razem uczestnicy rywalizowali w prawdziwych klasykach, m.in. Breakout, Missile Command i Frogger na Atari VCS oraz kilku grach na Atari Lynx: Checkered Flag, Rygar i Scrapyard.
Aktualną tabelę wyników, galerię oraz wyczerpującą relację znajdziecie tutaj.
- dely/Blowjobb @ 22.6.2021 @ 09:11
- Tagi: 8bit scena
Zapraszamy do przeczytania rozmowy z Jarkiem Kiersznowskim, koderem z Siedlec, który na początku lat 90. podpisywał się w swoich demach pseudonimem Zoltar.
W ogóle zacząłem od BASIC, pewnie jak sporo innych osób, które tak zaczynały. W pewnym momencie napotkałem na spore ograniczenia. Na przykład: chciałem mieć swój loader, który by wgrywał resztę programu z moimi inicjałami, czy swoimi napisami. Później tak stopniowo wchodziłem głębiej i głębiej. Potem przeszedłem do pisania dem w asemblerze. Niestety to była taka niewdzięczna praca, ale mi się podobała.
Wywiad można przeczytać pod tym linkiem.
- Sikor/Sikor Soft @ 18.6.2021 @ 19:36
- Tagi: twórcy gier
Jak się można dowiedzieć z postu na atari.age opuścił nas Jason "T.M.R" Kelk, znany z tworzenia gier na Atari i Commodore. Należał do grupy Cosine Systems, przyczyną śmierci były powikłania pocovidowe. Spoczywaj w Pokoju, Jason.
- dely/Blowjobb @ 13.6.2021 @ 20:28
- Tagi: 8bit gry
Ukazała się kolejna wersja demo nadchodzącego portu klasycznej gry Prince of Persia dla Atari XL/XE. Tym razem możemy zagrać w demo, które zawiera aż dziewięć poziomów. A poza tym w changelogu podano, że:
- The focus for this release was on the attract mode & cutscenes which are now fully reenabled! (some assets may possibly not be final)
- TIX, our favourite overstretched artist drew all the princess/vizier frames required for the cutscenes!
- Miker added a bunch more tunes for the attract mode!
- Added a bunch of cart versions for faster loading and a SD disk version for maximum compatibility with stock hardware.
- Fixed an old bug where the game would freeze if the prince landed on the edge of a floor tile.
- NTSC should be as stable as PAL now.
W wątku na AtariAge, gdzie toczy się dyskusja, udostępniono obrazy dyskietek z grą, a także wsady do najpopularniejszych kartridży. Niestety ze względu na sposób użycia XBIOS udostępnione demo nie działa z urządzeń równoległych, a także jeśli jest ładowane z SIDE3.
- dely/Blowjobb @ 12.6.2021 @ 11:35
- Tagi: PC 8bit
Dostępna jest kolejna wersja rozwojowa prawdziwego kombajnu do tworzenia, konwersji i zarządzania plikami przeznaczonymi dla magnetofonów. Turgen obsługuje niemal wszystkie systemy turbo, a także pozwala szybko przygotować własne kasety z ulubionymi programami.
Nowości:
- Wizard for Files: Dropping files to the main window did not create list of files
- Create tape sides: Fix ClassCastException when adjusting Tape counter settings
- Preparation for gencas - a new command line interface to Turgen System, which will become a successor to xex2cas
- Preparation for support of the hybrid binary load files
Pobieramy ze strony projektu.
- dely/Blowjobb @ 10.6.2021 @ 21:20
- Tagi: zloty scena
Śledztwo dobiega końca. Przesłuchania podejrzanych w toku. Materiały dowodowe w analizie. Czas na konkluzję. Rejestracja na Xenium otwarta.
Podsumowanie najdłuższego śledztwa w poszukiwaniu killer prodki odbędzie się 27-29 sierpnia 2021 w tradycyjnym miejscu - Drzwi Zwane Koniem, Katowice, Polska.
Poznaj tegoroczne zasady wjazdu, zarejestruj się, szykuj papiery, kwity i gotowość do śledztwa. Do zobaczenia!
- Sikor/Sikor Soft @ 30.5.2021 @ 10:23
- Tagi: XL XE Party zlot
Niniejszym pragnę donieść, że w mieście Szwejka (Ceske Budejovice) w dniach 18-20 czerwca odbędzie się kolejny zlot znany pod nazwą Platariada. Więcej o samym zlocie znajdziemy na na dedykowanej stronie. Tam też możemy zapisać się na listę uczestników.
- dely/Blowjobb @ 18.5.2021 @ 18:28
- Tagi: 8bit 16bit scena
W dniach 13-16 maja odbyło się kolejne Outline Party - tym razem wyłącznie w formule online. Podczas compo zaprezentowano kilka produkcji dla Atari:
Combined demo/intro
- ColoredFX by PPS (8-bit)
- vibrance by SMFX (ST)
Oldskool 256b intro
- Butterfly Effect by Agenda (8-bit)
- Respirator by Agenda (8-bit)
Prace można pobrać m.in. na Pouet.net.