- Vulgar @ 13.10.2006 @ 18:26
- Tagi: Falcon oprogramowanie 16bit
Na oficjalnej stronie Calamusa utworzone zostało forum dyskusyjne dla użytkowników w języku polskim. W naszym pięknym kraju jest ponad sto legalnie zarejestrowanych użytkowników tej profesjonalnej aplikacji do DTP. Dyskutantem może być każdy bez względu na posiadanie legalnej wersji programu bądź nie.
Adres bezpośrednio do forum
- gRzEnIu @ 5.10.2006 @ 16:26
- Tagi: Linux SAP chiptune
Klikając tutaj przeniesiemy się na pejdż(R) projektu mmSAP, gdzie odnajdziemy ostatnio dodaną wersję tego darmowego odtwarzacza plików SAP dla GNU/Linuxa. Co nowego ? O tym poniżej no i po angielsku of coz ;)
- Separate archivez for both variants were removed. Now there is only one archive but two compile scripts,
- GUI improved. SAP tune info is encapsulated with scrollpane, so program window keeps its size and does not expand wildly,
- New configuration option - Expand SAP tune info at startup.
Hepi lisning czy jakoś tak ;) !
- Miker/BJB/NG @ 2.10.2006 @ 20:31
- Tagi: ASMA chiptune Internet
O tym, że pojawiła się nowa wersja archiwum ASMA, zapewnie już wiecie. Pragniemy jednak zaprosić Was ponownie na polski mirror - zaktualizowany, poprawiony i oczywiście uzupełniony o nowego niusa. Klikamy więc tutaj.
- gRzEnIu @ 2.10.2006 @ 15:48
- Tagi: emulacja 8bit konsole
Nowa wersja multiplatformowego emulatora: Atari 400/800, Atari 400XL, 800XL, 130XE oraz konsoli VCS 5200 przynioła następujące zmiany (english):
- This release is mainly a bug-fix release that addresses a couple
of issues especially on 64 bit systems,
- Fixed various erraneous varargs usages, mainly active during
error handling, that caused crashes on AMD64 systems,
- Fixed reference to the linux joystick device. Newer kernels place
this device at /dev/input/jsx instead of /dev/jsx, fixed,
- The H: device handler wildcard matcher now also finds files whose
extender consists of blanks,
- The joystick handler contains now a workaround against some faulty
implementations of the emu10k1 (SoundBlaster) gameport interface
and got basically self-calibrating by using the second unused
joystick axis,
- The DMA timing got reworked heavily. Thanks for that goes to
Bennet (beipdev@yahoo.com) for providing me with more detailed
information,
- The way how horizontal timing is organized changed heavily, and
the timing constants for ANTIC and GTIA changed. Thus, new items
in the menu will adjust the timing, and old ones got removed,
- The player/missile generator changed a bit and is now aware of
some internal GTIA reaction times. Thanks for providing examples
for this goes to Sebastian Pachuta (thanks again!),
- Some heavy bugs got fixed in the X11 interface that could have
caused conflicts with at least some window managers because it
re-opened windows to fast. These problems are now avoided by using
a more careful logic,
- An out-of-bounds memory write in the mathpack emulation got fixed,
- Error handling in the complete menu and error requesters itself
got improved,
- Errors from the X11 subsystem are now captured and reported in a
more user-friendly way,
- The complete user menu creates now string-gadgets for numeric
values whose numeric range is too large to be fine-tunable by
a slider alone,
- Improved the speed of the X11 true-color output by enlarging the
output/color buffer.
Uffff... download ze strony projektu.
- dely/Blowjobb @ 2.10.2006 @ 10:49
- Tagi: oprogramowanie 8bit
Ukazała się wersja 4.39RC upgrade`u SpartaDOS X autorstwa DLT.
Dostępne są trzy wersje: "zwykły" kartridż 128k, Maxflash 1 Mb i Maxflash 8 Mb.
- lewiS @ 27.9.2006 @ 21:43
- Tagi: zloty 8bit scena
Na stronie zlotu wszystkich scen ośmiobitowych, czyli Forevera pojawiły się informacje o przyszłorocznej edycji, oznaczonej numerem 8. Party odbędzie się w dniach 16-18.03.2007 i już dzisiaj można wpisać się na listę partyzantów. To jak? POLAND?
- gRzEnIu @ 19.9.2006 @ 18:59
- Tagi: scena oprogramowanie Falcon 16bit
Ze strony SATANTRONIC można pobrać źródła intra 3D tunnel with texturemapping, wystawionego w 2002 roku na Forever 3.
- Miker/BJB/NG @ 15.9.2006 @ 20:13
- Tagi: Internet 8bit ASMA
W oczekiwaniu na kolejne wydanie archiwum ASMA (to już za parę dni!) zapraszamy do odwiedzenia odświeżonego (i już w pełni polskiego) mirrora stronki tego projektu. Jednocześnie prośba o nadsyłanie wszelkich zbłąkanych muzyczek - im więcej, tym lepiej. A stronka leży - tak, dokładnie tutaj.
- gRzEnIu @ 11.9.2006 @ 16:24
- Tagi: oprogramowanie 16bit chiptune
Pascal Fellerich wypuścił źródła Pauli, odtwarzarki modułów muzycznych Protrakera/Soundtrackera. Źródełka w wersji 2.6 wraz z nieukończoną wersją 2.7 można pobrać stąd. Miłego słuchania !
- Miker/BJB/NG @ 9.9.2006 @ 08:46
- Tagi: gry Falcon 16bit oprogramowanie
MiKRO/Mystic Bytes wypuścił nowy port Quake`a dla Falcona060. Port ten jest pisany specjalnie dla Falcona, także raczej nie pójdzie na jego klonach tudzież Aranym`ie (ale nigdy nic nie wiadomo).
A oto ficzery:
- rozdzielczość 320x200 w 256 kolorach
- video przez VGA lub RGB
- 16-bitowy dźwięk 24 kHz
-
- pełne wsparcie dla myszy
- procedura renderująca zoptymalizowana pod 68060 (autor: Frank Wille)
- gra "ruszy" pod TOC/MagiC/FreeMiNT (zalecany ten ostatni)
- działa w 99% w user space, także można użyć ochrony pamięci, odpalić w tle jakieś audio lub cokolwiek innego
- wsparcie dla niektórych klawiszy Eiffel`a (~, PageUp, PageDown, Home, End, MouseWheelDown, Pause)
Do uruchomienia potrzebne rzecz jasna pliki danych z oryginalnego Quake`a. Grę pobieramy stąd, źródełka stąd, a video zarejestrowane z CT60-16 stąd.