- dely/Blowjobb @ 3.3.2008 @ 09:14
- Tagi: oprogramowanie PC Linux Windows 8bit
Jako prezent na początek nowego tygodnia TeBe prezentuje nową wersję MADSa - krosasemblera służącego do tworzenia wszelakich produkcji dla Atari XL/XE. Zmiany i nowości:
- rozszerzone działanie znaku backslash, umieszczenie go na końcu wiersza oznacza kontynuację aktualnego wiersza od nowego wiersza,
- zmienione testowanie niekończącego wywoływania się makr po którym wystąpi błąd Infinite loop
- naprawiony zapis etykiet do pliku *.LAB, błąd powstał po dodaniu addytywności obszarów LOCAL
- poprawione działanie pseudo rozkazu SIN (kod zapożyczony z XASM)
- poprawione rozpoznawanie dyrektyw przy włączonym przełączniku -C (Case sensitive)
- usprawniony odczyt bloków .REPT (wskazanie prawidłowej linii z błędem) i .MACRO
- zablokowane użycie .VAR w bloku .REPT
- umożliwione zagnieżdżanie oraz wielokrotne uruchamianie (poprzez makra) pętli .REPT i :repeat (poprzednio występował komunikat `Use .REPT directive`)
- umożliwione przekazywanie parametrów do bloku .REPT, np.
Pobieramy jak zwykle na stronie domowej.
Dziś od wczesnego ranka dostępna jest najnowsza wersja ASAPa, czyli multiplatformowej odtwarzarki plików muzycznych z Atari 8bit.
Co nowego tym razem:
- wszystkie formaty obsługiwane przez ASAP mogą być skonwertowane do SAP bezpośrednio w okienku "file information" (i vice-versa, do pliku pierwotnego, jeżeli jest to jeden z popularnych formatów, np. TMC, MPT itd.)
- ASAP dodaje tagi TIME (czyli nie tak, jak SAPmaker, który tego nie robi)
- poprawiona jakość emulacji POKEYa
- usunięte błędy w pluginach do XMMS, foobar2000 oraz w aplecie javy
Po download zapraszamy tam gdzie zwykle. Życzymy miłego odbioru!
Newsa podrzucił kolega X-Ray.
- AdamK @ 12.2.2008 @ 21:39
- Tagi: ST STE Falcon YM muzyka chiptune
Gwem przygotowuje się do wydania nowego maxYMisera. O tym co w nim nowe i fajne, możecie sobie obejrzeć na YouTube: 1, 2 i 3. Nowa wersja ma pojawić się na walentynki :)
- gRzEnIu @ 9.2.2008 @ 23:37
- Tagi: emulacja 8bit 5200 konsole
PSPAtari jest portem emulatora Atari800 w wersji 2.0.2 przeznaczonym na konsolę Sony PSP. PSPAtari działa na konsolach z firmware 1.3 oraz 3.x (np. 3.71-m33).
W tym wydaniu emulatora znajdziemy:
- Speed improvements,
- Auto-fire mode, press RTrigger+X to switch it on/off, useful for games such as space Xevious !
On given games, the auto fire can`t be stopped easily
(so you might have to disable it several times),
- Bug fix: settings weren`t properly loaded when using original 5200 menu,
- Add several new hotkeys : settings such as fps, render mode, auto fire speed can now be directly modified inside the emulator (no need to enter in the settings menu), quick save / quick load current state (no need to enter in the main menu),
- Default Hotkeys can now be set in the keyboard mapping menu (useful to add hotkeys on existing/previous keyboard files),
- Bug fix in the low battery watchdog,
- Add vsync option.
Binaria, źródła są do zdobycia o,
tutaj.
UPDATE: v1.1.3 a w niej:
- fix issue with NTSC colors (thanks to carpy),
- bug fix with vsync option,),
- bug fix with pal/ntsc video system change.
Dla posiadaczy Playstation Portable, którzy są przy okazji miłośnikami Atari XL/XE rzecz obowiązkowa!
- gRzEnIu @ 7.2.2008 @ 13:15
- Tagi: 8bit oprogramowanie
Po bardzo długim czasie wyczekiwań ukazała się zmodyfikowana i poprawiona wersja znanego i cenionego SpartaDOS X dla Atari XL/XE. Autorami zmian i olbrzymiej ilości udogodnień są Draco030 i trub (DLT). Więcej informacji znajdziecie na stronie projektu oraz w tym wątku na forum. Dziękujemy!
- gRzEnIu @ 31.1.2008 @ 07:09
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry
Światło dzienne na Atari 8bit ujrzała jedna z najbardziej rozpoznawanych gier wszechczasów znana chociażby z ZX Spectrum. Knight Lore bo o niej mowa została przeniesiona na Atari XL/XE z mikrokomputera BBC Micro. Konwersję popełnili xxl, stRing oraz Emkay. Wszystko działo się w obecności i przy współpracy Kaza, autora tego artykułu z którego dowiecie się wszystkiego.
Miłego grania wilkołaki !
UPDATE: Pojawiła się poprawiona wersja (1.1) gry. Info tutaj.
No i mamy kolejny apdejt ARAnyMa w którym największe zmiany dotyczą sposobu obróbki (wyświetlania) grafiki. Teraz mamy do dyspozycji dwa backendy, programowy oraz rendering OpenGL (sekcja [OPENGL] w pliku konfiguracyjnym - testowano jedynie na GNU/Linuxie).
Użytkownicy Mac OS X mogą cieszyć się m.in. wsparciem dla MacIntela, poprawną pracą JITa (dla X86) oraz sieci.
POnadto:
- zniesienie ograniczenia 32GB dla IDE; w tej chwili obsługa do 130GB,
- partycje SCSI nie są limitowane do 2GB, są też szybsze do 4x,
- nowy menedżer okien, menu, ikony pulpitu oraz nowe logo przy odpalaniu ARAnyMa,
- poprawna praca sieci po restarcie,
-
poprawki HostFS: Dreadlabel() dla MAGXDESK,
- SDL-GUI: 8x16 font, 80 kolumn, ulepszone stare dialogi i dodane nowe,
- kompilacja MinGW,
- zegar czasu rzeczywistego na hoście Linuxa dla precyzyjnego timera przerwań MFP,
- nowa opcja z lini komend: "--locale CC" gdzie CC jest kodem ISO kraju,
- poprawiony widoczny w frexp() błąd FPU.
Pomimo braku wsparcia dla DSP ;) zapraszam na stronę projektu ARAnyM.
EDIT (30.01.2008): Dostępna jest już druga betka.
- dely/Blowjobb @ 21.1.2008 @ 11:30
- Tagi: zloty scena 8bit 16bit
Jak przed chwilą poinformował mnie Rysiek, zlot Atari w Głuchołazach odbędzie się w dniach 25-27 lipca 2008. Obecność obowiązkowa!
W ciągu kilku dni pojawi się Uwaga na atari.area pojawił się formularz zgłoszeniowy wraz z innymi informacjami dotyczącymi zlotu.
- dely/Blowjobb @ 18.1.2008 @ 14:04
- Tagi: 8bit 16bit scena zloty oprogramowanie
Ukazała się invitka dla Atari ST zapowiadająca nadchodzące multiplatformowe party, które odbędzie się w dniach 22.02-24.02 we Flensburg / Niemcy.
Invitka dla Atari ST jest tutaj (plik PRG), video (gdyby ktoś nie miał ST lub nie używał emulatorów) jest na YouTube w tym miejscu.
- gRzEnIu @ 13.1.2008 @ 13:33
- Tagi: 8bit emulacja konsole
Kilka dni temu w sieci ukazał się port emlatora Atari800 dla konsoli Gizmondo. Zainteresowane osoby proszone są o klik w ten link.