- dely/Blowjobb @ 24.1.2009 @ 13:36
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry
Ukazała się poprawiona wersja wojen rdzeniowych dla Atari 8-bit autorstwa Bobera / MEC. Zmiany:
- poprawiony panel - jest trochę czytelniejszy,
- dodany tryb fast - nie jest drukowany listing, ale za to walka idzie szybciej,
- czasami na niektórych konfiguracjach pamięci na ekranie pojawiały się błędy - teraz szansa ich pojawienia się jest dużo niższa.
Download: Core Wars 1.1.
- dely/Blowjobb @ 22.1.2009 @ 19:55
- Tagi: 8bit 16bit zloty
Jest mi niezmiernie miło zaprosić w imieniu Ryśka na kolejną edycję letniego zlotu miłośników Atari w Głuchołazach. Zlot odbędzie się w tym samym miejscu, co poprzednio w terminie 24-26 lipca br.
Więcej szczegółów, partylista do zapisów oraz regulamin konkursów (ten co ostatnio) pojawią się na atari.area w tak zwanym wkrótce.
- dely/Blowjobb @ 21.1.2009 @ 16:24
- Tagi: oprogramowanie 16bit scena gry Falcon
Ukazała się nowa gra, autorstwa grupy Paradize, dla Atari Falcona - Jewelz. Gra to typowy przedstawiciel popularnego ostatnio nurtu "kolorowych kwadracików" względnie kulek, działa na Falconie w trybie VGA, 256 kolorów, a także - uwaga - na Hatari z wyłączeniem muzyki generowanej z użyciem DSP.
Download: Jewelz.
- gRzEnIu @ 20.1.2009 @ 19:42
- Tagi: 2600 konsole 8bit emulacja Windows Linux OS X
Wczoraj ukazała się kolejna odsłona emulatora konsoli Atari 2600 dostępna dla niemalże wszystkich współczesnych systemów operacyjnych. Zmian jest naprawdę sporo i lepiej poczytać o nich ściągając plik emulatora z tego miejsca.
- dely/Blowjobb @ 18.1.2009 @ 13:34
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry
Bober/MEC podesłał swoją implementację tematu Wojen Rdzeniowych dla Atari 8-bit pracujących pod kontrolą SpartaDOS X.
Kompilator Red Code jest zgodny z nieoficjalnym standardem ICWS-88, a także cechuje się kilkoma możliwościami nowszego - ICWS-94. W archiwum można znaleźć kompilator Red Code (RC), wirtualną maszynę (MARS), a także wiele, wiele przykładów.
Więcej informacji nt. Core Wars.
Download: Core Wars package.
- dely/Blowjobb @ 18.1.2009 @ 10:54
- Tagi: 8bit oprogramowanie
Ukazała się nowa testowa wersja młodego edytora tekstu przeznaczonego dla Atari XL/XE. Jedną, a na pewno najbadziej widoczną zmianą, jest możliwość pracy w 80 kolumnach bez użycia przystawki XEP-80.
Download: Last Word 80 Pre-Alpha Release 3.8
- dely/Blowjobb @ 18.1.2009 @ 10:43
- Tagi: 16bit Falcon sprzęt
Na stronie Nature można oglądać prototypową wersję SuperVidela - karty graficznej dla Atari Falcona wyposażonego w CT60. Możliwości karty:
- złącze DVI-I ze wsparciem dla dwóch monitorów
- zgodność ze wszystkimi trybami oryginalnego układu Videl na poziomie rejestrów sprzętowych
- dodatkowy tryb chunky - 8-bitowy
- możliwość wyświetlania 24-bitowych rozdzielczości aż do 1600x1200 przy 75 Hz
- 128 MB pamięci DDR2 taktowanej 333 MHz o teoretycznej przepustowości 1350 MB/s
- zintegrowany SuperBlitter, nie do końca kompatybilny ze starym Blitterem,
- wsparcie dla MPEG2
- sprzętowe wsparcie dla operacji 3D w postaci teksturowania polyglonów (niedostępne w pierwszej wersji SuperVidela).
Jak widać lista raczej imponująca - czekamy na cenę.
- dely/Blowjobb @ 17.1.2009 @ 20:02
- Tagi: 8bit scena oprogramowanie
Na konkurs 24h Compo - PMG przyszła tylko jedna praca (autorstwa 0xF, Eru i X-Raya), ale myślę, że jej jakość wynagrodzi małą ilość prac. Następnym razem może być już tylko lepiej!
Download: PM-09.
- dely/Blowjobb @ 10.1.2009 @ 10:07
- Tagi: 16bit TT scena oprogramowanie
Kilka dni temu ukazało się nowe demo przeznaczone - uwaga, bo to rzadkość - dla Atari TT.
Demo, a raczej slideshow jest autorstwa grupy tSCc i prezentuje nowy tryb graficzny umożliwiający wyświetlanie obrazu w rozdzielczości 1280x480 w 32 kolorach na linię. Wymagania do sprzętu to 4+4 MB RAM i oczywiście monitor VGA - demo nie działa na starych płytach z procesorem taktowanym 16 MHz.
Download: TT-Hires Demo - tSCc. A newsa podrzucił Sikor.
- dely/Blowjobb @ 9.1.2009 @ 19:29
- Tagi: scena 8bit
Czas na reaktywację, po dłuższej nieobecności, 24h Compo. Tym razem będzie to nietypowy konkurs albowiem mogą w nim wziąć udział programiści i graficy, a także będzie trwał nieco dłużej - tydzień.
W skrócie zasady konkursu polegają na przygotowaniu programu lub grafiki dla Atari 8-bit korzystając tylko i wyłącznie z grafiki graczy i pocisków (PMG - popularnych duchów względnie sprajtów). Więcej informacji, w tym szczegółowe zasady: 24h Compo Reaktywacja.