1

Temat: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Chciałbym się dowiedzieć, jaki procent maszyn wyswietla niteczkę pająka (a jaki nie) i liczę na Waszą pomoc w tej kwestii. Jest to najprawdopodobnie zależne od wersji układu GTIA. Prosiłbym o wpisywanie wyników obserwacji w postaci np: "widać" lub "nie widać" lub "widać, 2" gdzie 2 to liczba maszyn, itd. Z góry dziękuję wszystkim, którzy poświęcą parę chwil na taką obserwację.

2

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

W niedzielę postaram się przerzucić na real atari i zobaczymy...

Sikor umarł...

3

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

jedna prosba - istnieje mozliwosc zmiany numerow bankow w IK+?? - albo niech mi ktos powie, dlaczego IK+ pod SDX wyglada podobnie jak TEKBLAST. Z czego wiem chodzi o obsluge dodatkowego ramu - niekoniecznie najlepiej rozwiazana :)

Kontakt: pin@usdk.pl

4

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

to moze dorzucisz jakis dodatkowy wskaznik ze w danej chwili pojawia sie pajak, bo tak mozna czekac i 100 lat

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

5

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

U mnie widać. Czarna nitka cieniutka (tak na oko, 2x cieńsza niż szerokość piksela w GR.8), za to biała normalnej grubości (jak piksel w GR.15, zdało mi się).

Trzeba parę minut poczekać, u mnie ludki kilkakrotnie (z pięć razy) się zatrzymywały i wciskałem START, żeby je poszczuć od nowa, aż w końcu pająk zaczął się pokazywać. Wyłazi na drzewie oraz na trzepaku.

Sprawdzałem na jednej maszynie, 65XE z 1987 roku.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2006-04-21 01:21:54)

KMK
? HEX$(6670358)

6

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Skoro pająk wzbudza takie kontrowersje to może wywalić go albo zostawić jak jest i już nie kombinować z nm więcej.

A zmieniając jeszcze temat nieco - co z tym zawieszaniem się gry przy około 20.000 punktów???

(no i udźwiękowienie rzecz jasna - last but not least) ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

7

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

miker: gdzie te kontrowersje? Ja jestem za zostawieniem, na moim kompie widać, a że na emulatorze nie ... who cares :P

KMK
? HEX$(6670358)

8

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Wobec tego niech zostanie i można przejść do bardziej istotnych kwestii (np. do tych co wyżej wspomniałem).

I Ty zostaniesz big endianem...

9

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Wskazowka do obserwacji:
Najpierw pojawiaja sie ptaszki, w 8 kolejnych miejscach, nastepnie pajaki w 8 kolejnych miejscach, potem znowu ptaszki, i tak w kolko. Jest to niezalezne od walki zawodnikow. Nie trzeba wiec wciskac START, zeby doczekac sie pajakow.
Na pozostale pytania nie jestem obecnie w stanie odpowiedziec.

10

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Drac030 - mozesz sprawdzic, na czym polega problem z IK+, oraz SDX ?? - bo gra sie uruchamia, lecz wszystkie elementy gfx (prawdopodobnie) trzymane w ext ram nie wygladaja najlepiej..

Kontakt: pin@usdk.pl

11

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Pin jest to związane z brakiem Service Pack'a dla SDX ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

TeBe - raczej samowolką w kodzie gry :)

coś mi kiedyś na ten temat mówił bodajże Epij, oraz Lizard - coby nie było, że się tam nie znam - albo coś :D

Ostatnio edytowany przez Pin (2006-04-21 19:50:10)

Kontakt: pin@usdk.pl

13

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Moje spostrzezenia z testow (Atari 65XE):
- takie cos mi sie zrobilo przy pierwszym zwyciestwie (punkty):
http://images2.fotosik.pl/54/oj8qvj1qhk1i4dwl.png
Gra sie zawiesila (START nie pomagal)
- u mnie widac pajonki (jak powyzej)
- po ponownym odpaleniu gracz niebieski doszedl do 30000 i sie nie zawieslo
- przy naciskaniu START gracze czerwony i niebieski na chwile zamieniaja sie ubraniami ;)

14

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Lewis, ale to nie o pająki, jak rozumiem, to chodzi, tylko o nitkę na jakiej wiszą - to z nią jest problem, widać czy nie.

Pin napisał/a:

Drac030 - mozesz sprawdzic, na czym polega problem z IK+, oraz SDX ?? - bo gra sie uruchamia, lecz wszystkie elementy gfx (prawdopodobnie) trzymane w ext ram nie wygladaja najlepiej..

Konkretnie, to ludziki są skrzaczone i pewnie jeszcze coś, bo po odpaleniu spod DOS-u program zawiesza się jakby chętniej niż kiedy jest odpalony z inicjalizera. Ale nie mam pojęcia, co jest przyczyną.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2006-04-22 01:26:06)

KMK
? HEX$(6670358)

15

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

przy naciskaniu START gracze czerwony i niebieski na chwile zamieniaja sie ubraniami

Bo to był koniec gry i nastąpiła tradycyjna wymiana koszulek :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

16

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

drac030 napisał/a:

Konkretnie, to ludziki są skrzaczone i pewnie jeszcze coś, bo po odpaleniu spod DOS-u program zawiesza się jakby chętniej niż kiedy jest odpalony z inicjalizera. Ale nie mam pojęcia, co jest przyczyną.

... moze Pawel R. da mozliwosc wyboru bankow w grze ?? - np. w postaci pliku konfiguracyjnego zawierajacego wartosci okreslajace numery ?? - nie jest to problem z kosmosu i teoretycznie nie wymaga on dramatycznego nakladu pracy :)

Kontakt: pin@usdk.pl

17

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

pewnie podczas ładowania (inicjowania) używana jest strona zerowa poniżej <$0080, no i po wgraniu jest łubudu, a loader ładujący sektorami najwidoczniej nie potrzebuje do szczescia strony zerowej i jest git

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

18

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

drac030 napisał/a:

Lewis, ale to nie o pająki, jak rozumiem, to chodzi, tylko o nitkę na jakiej wiszą - to z nią jest problem, widać czy nie.

Widac. Jak sie przyjrzysz drzewu na powyzszym skrinie to zobaczysz.

19

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

tebe napisał/a:

pewnie podczas ładowania (inicjowania) używana jest strona zerowa poniżej <$0080, no i po wgraniu jest łubudu, a loader ładujący sektorami najwidoczniej nie potrzebuje do szczescia strony zerowej i jest git

Kiepska teoria. :P

KMK
? HEX$(6670358)

20

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Paweł: niestety ja mam na razie zupełnie unieruchomione małe Atari (i to już dobre 10 lat). Ograniczyłem się jedynie do działającego Falcona. Dlatego nie mogę na razie sprawdzić jak działa na moim 800XL :(

Ponad to nie mam niczego czym mógłbym sobie przekopiować coś na małe, muszę się postarać o jakieś SIO2PC lub coś podobnego...

Jeżeli interesuje Ciebie moje 800XL to mogę je Tobie dać abyś sam sobie sprawdził czy działa - no problemo ! :)

drac030 napisał/a:

Trzeba parę minut poczekać, u mnie ludki kilkakrotnie (z pięć razy) się zatrzymywały i wciskałem START, żeby je poszczuć od nowa, aż w końcu pająk zaczął się pokazywać.

Chłopaki nie wiem w czym problem u mnie pod emulatorem od tych pająków to się właściwe aż roi !
Ponad to tak jak już rozmawialiśmy ? program się nie zawiesza więc aby czekać na pająki to nie trzeba grać w grę, szczuć itp. :) [przeczytałem Właśnie że Paweł napisał coś podobnego ? ale zostawiam to co tu napisałem]

drac030 napisał/a:

miker: gdzie te kontrowersje? Ja jestem za zostawieniem, na moim kompie widać, a że na emulatorze nie ... who cares

Popieram !

Choć ja poszedłbym dalej: zrobić detekcję sprzętu na którym widać lub nie i dodać napis: ?O! U Ciebie będą widoczne dodatkowe efekty specjalne ? emulator suck !? :-D

tebe napisał/a:

Pin jest to związane z brakiem Service Pack'a dla SDX

:-D

Ale trzeba pamiętać, że te SP oznaczone numerkiem nieparzystym są niestabilne :-D
Oraz że nie należy ściągać ich ze strony Microsoftu...
:-D

lewiS napisał/a:

Moje spostrzezenia z testow (Atari 65XE):
- takie cos mi sie zrobilo przy pierwszym zwyciestwie (punkty):
(...)

Chodzi mi o ten obrazek: jak rozumiem chcesz wskazać jakiś bug ale na moje oko to ten screenshot pochodzi z jakiejś przedpotopowej wersji IKplus ! Bo gdzie się podział 3 gracz ??

dely napisał/a:

Bo to był koniec gry i nastąpiła tradycyjna wymiana koszulek

:-D
Czy sugerujesz że to są kobiety ?

Moja żona gdy z kolegą zagrywałem się niegdyś w IKC stwierdziła z przekonaniem że to są nie tyle kobiety co że są to: bliźniacy !
Szczerze mówiąc ubawiło mnie to setnie, gdyż 1000 000 razy grałem w tę grę i tego nie zauważyłem ! :-P

Ale teraz w IKplus to chyba mamy już natłok tych bliźniaków :)

Pin napisał/a:

... moze Pawel R. da mozliwosc wyboru bankow w grze ?? - np. w postaci pliku konfiguracyjnego zawierajacego wartosci okreslajace numery ?? - nie jest to problem z kosmosu i teoretycznie nie wymaga on dramatycznego nakladu pracy

Narazie zostawmy Pawła w spokoju... On niestety teraz nie ma czasu - choćby aby się podrapać ! :-(
Kiedyś gdy już gra będzie chodziła (i mam nadzieję że Paweł będzie miał też więcej czasu) to wtedy będziemy mu dawali podobne zadania :)

Ostatnio edytowany przez Tdc (2006-04-22 22:23:32)

800XL  XC12  LDW 2000  Portfolio  1040 ST, STE  Falcon 030 (Deskpro)  Jaguar
... oraz inne grzyby i Amigi :-P

21

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

drac030 ta teoria jest z życia wzięta, w nibbly używałem strony zerowej od $0040 do dekompresji podczas ładowania danych, no i pod emulem działało, na prawdziwym sprzęcie już nie

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

22

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Tdc napisał/a:

Chodzi mi o ten obrazek: jak rozumiem chcesz wskazać jakiś bug ale na moje oko to ten screenshot pochodzi z jakiejś przedpotopowej wersji IKplus ! Bo gdzie się podział 3 gracz ??

No ja p*.* (sorry za slowa, ale mnie polozyles)! Przepraszam, ze zamiast skrinszota nie zrobilem filmu jak sie wiesza. A nie przyszlo Ci do glowy, ze brak trzeciego gracza tez jest wynikiem zwiechy? Tak, w bardzo wczesnych wersjach tez byly pajaki... Pomysl czasem zanim napiszesz taka bzdure. Po co mialbym zadawac sobie trud robienia skrina ze starej wersji? Zeby domalowac pajaka?

23

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

Tdc napisał/a:
dely napisał/a:

Bo to był koniec gry i nastąpiła tradycyjna wymiana koszulek

:-D
Czy sugerujesz że to są kobiety ?

Moja żona gdy z kolegą zagrywałem się niegdyś w IKC stwierdziła z przekonaniem że to są nie tyle kobiety co że są to: bliźniacy !
Szczerze mówiąc ubawiło mnie to setnie, gdyż 1000 000 razy grałem w tę grę i tego nie zauważyłem ! :-P

Ale teraz w IKplus to chyba mamy już natłok tych bliźniaków :)

Przepraszam, czy mógłbym prosić o wyjaśnienie? Bo nie do końca rozumiem, na jakiej podstawie można twierdzić, że są to kobiety i co ma z tym wspólnego wymiana koszulek.
Rozumiem, że wnioskujesz, że to bliźniaki z tego, że wyglądają dość podobnie.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

24

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

lewiS napisał/a:

Po co mialbym zadawac sobie trud robienia skrina ze starej wersji? Zeby domalowac pajaka?

ty perwersie - nie sądziłem że jesteś do tego zdolny :D

epi napisał/a:

Rozumiem, że wnioskujesz, że to bliźniaki z tego, że wyglądają dość podobnie.

dość podobnie? ta sama waga, te same ruchy/odruchy, te same oczy, ten sam wyraz twarzy...
no dosłownie podobieństwo co do pixela... rzekłbym nawet że to bliźniaki jedno jajowe (tylko nie wiem jak z tym jednym jajem dwaj/trzej panowie sobie radzą :P )

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

25

Odp: IK+: Statystyka widoczności efektu pająka

tebe napisał/a:

drac030 ta teoria jest z życia wzięta, w nibbly używałem strony zerowej od $0040 do dekompresji podczas ładowania danych, no i pod emulem działało, na prawdziwym sprzęcie już nie

Słabość teorii nie leży w tym, że gdzies jest używana (lub nie) jakoś strona zerowa, tylko w twoim stwierdzeniu, iż loader (inicjalizer) ładuje program sektorami.

epi: on ten zwyczaj zna tylko z filmu "Seksmisja", dlatego ...

Ostatnio edytowany przez drac030 (2006-04-23 23:57:05)

KMK
? HEX$(6670358)