Odp: Atari 65XE na płycie miniITX
Gołe płyty tylko z dziurkami, żadnych elementów. Cena 150zł plus wysyłka.
Załączam fotkę.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
Przezroczysta obudowa dla Atari 800XL Rusza przedsprzedaż wyjątkowej, przezroczystej obudowy do komputera Atari 800XL!
RECOIL 6.4.5 RECOIL to przeglądarka retro plików graficznych, obsługująca ponad 550 formatów, dostępna na różnych systemach operacyjnych, z regularnymi aktualizacjami.
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8 9 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Gołe płyty tylko z dziurkami, żadnych elementów. Cena 150zł plus wysyłka.
Załączam fotkę.
Udało mi się w weekend zainstalować Atari ITX w obudowie Chieftec.
Wszystko elegancko pasuje, jedynie dla złącza carta wyciąłem szczelinę w przednim panelu.
Przy okazji znalazłem sensowne zastosowanie dla poniższego adaptera:
https://www.bitsofthepast.com/?product= … t-switcher
Mam jeszcze pomysł na na włącznik zasilania:
https://www.ebay.de/itm/Flip-Flop-Latch … 3609757304
Z pomocą przerzutnika i przekaźnika na powyższej płytce możnaby przyciskiem na obudowie włączać i wyłączać zasilanie. Na razie czekam na dostawę.
Wielkie dzięki dla x_angel za płytkę ITX i za poprawienie tego co na niej spaprałem ;-)
Bardzo fajnie Ci to wyszło. Słuchaj, a to logo Atari na obudowie, to jest jakieś wypukłe? Z czego to jest, metalowe? Skąd masz?
Dzięki. Logo jest metalizowane:
https://allegro.pl/oferta/naklejka-meta … 6994557831
Ostatnio edytowany przez Montezuma (2019-03-18 09:57:47)
Nie jestem do końca szczęśliwy z wbudowanego SIO2SD (np. ze względu na brak wyprowadzeń przycisków).
Domyślna konfiguracja jest taka, że po włączeniu zasilania ATARI zawsze ładuje się konfigurator.
Ponieważ włączone jest turbo topdrive, pojawia się pytanie o adres loadera.
Naciskam np. START i konfigurator szybciutko ładuje się do pamięci.
Teraz wybieram sobie grę, naciskam i przytrzymuję przycisk RETURN i tu pojawia się problem.
Gra ładuje się w "normalu".
Czy ktoś ma podobny problem?
x_angel odpisał mi, że u niego też tak działa.
Po opuszczeniu konfiguratora, gra ładuje się w normalu, chyba, że zaraz po rozpoczęciu jej ładowania naciśniemy (OPTION+) RESET. Wtedy załaduje się loader TURBO. Jest więc rozwiązanie problemu :)
Jednak zastanawiam się nad deaktywacją TURBO TOPDRIVE w SIO2SD, ze względu na "konfliktowość" loadera z grami.
Nie chce mi się pamiętać dla każdej gry pod jaki adres ma być wczytany loader, żeby gra załadowała się poprawnie.
Ponieważ zainstalowałem sobie OS SWITCH (http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=15785) i mam QMEG-a "on board", w zasadzie nie potrzebuję TOPDRIVE-a (jedyne zastosowanie to z orginalnym OS-em).
Ja odkąd przesiadłem się na QMEG-a, to już oryginalnego OS-a praktycznie nie używam. Mam w razie czego oryginalny też, do różnych testów itp., ale pod QMEG-iem nie trafiłem jeszcze na nic, co by mi nie zadziałało. Same zalety: turbo w SIO2SD mam wyłączone, więc nie wyskakuje mi ten pierwszy ekran do wciskania klawiszy funkcyjnych w różnych kombinacjach. SIO2SD ustawione na hsindex=6 i w QMEG-u wszystko bez wyjątków zasuwa w turbo, nie zmienia się żadnych adresów, nie ma programów czy gier, które tak nie działają, czy tam czegoś niekompatybilnego, po prostu wszystko śmiga w turbo i już zapomniałem jaki jest dźwięk wczytywania czegoś w normalu. Kolejne zalety QMEG-a: odwrócony option dla basica, zimny reset na shift+reset. To wszystko są podstawowe cechy, dla których QMEG jest dla mnie rewelacyjny. Dodatkowa zaleta, to wbudowany freezer, który działa też rewelacyjnie i dzięki niemu doszedłem po ognik w Montezuma Again:-) Gdyby ktoś się przymierzał do QMEG-a, to polecam wersję 4.04, która jest ostatnią wersją działającą jak oryginał, bez żadnych wodotrysków itp, a która ma poprawki dla lepszej współpracy SIO2SD (nie pamiętam jakie to poprawki, ale we wcześniejszych wersjach chyba SIO2SD nie działało z prędkościami turbo poprawnie).
@Mq, nie zadziałają ci Tracma - one są dostosowane do natywnej prędkości stacji, albo się zawieszą, albo wyskoczą błędy na grafice/dźwięku. Poza tym są ze cztery gry na krzyż, które oryginalnie zadziałają tylko w normalu, ale tytułów już nie pomnę, tym bardziej że można znaleźć scrakowane wersje ;)
Ja odkąd przesiadłem się na QMEG-a, to już oryginalnego OS-a praktycznie nie używam.
Przekażę wszystkie pochwały autorowi :)
Również używam wersji 4.04 (czyli ostatniej oficjalnej) oraz wersji 4.04BT spatchowanej dla SIO2BT (zmiany zostały autoryzowane przez Stefana, który też jej używa).
Sikor, wiem, że są takie gry: np. Yoomp ma tą piłkę skaczącą w czasie ładowania czy tam coś, ale znalazłem wersję obciętą z tego i działa normalnie na QMEG-u. Mam w swojej kolekcji ulubionych gier ponad setkę tytułów, są tam różne hiciory, jest i klasyka i nowsze, i zupełne nowości też. Każdą grę, którą chciałem mieć znalazłem w takiej wersji, która działa pod QMEG-iem, nie mam ani jednego tytułu, do którego musiał bym się przełączać na oryginalny OS - choć jak pisałem w razie czego mam taką możliwość.
Działa też Sparta, działają programy muzyczne, dema też te które chciałem mieć działają.
Lubię Atari takie jakim było kiedyś, ale lubię też modyfikacje, które ulepszają możliwości i pozwalają odpalić wszystko co wyszło/wychodzi. Dlatego w moich Atarkach musi być zawsze 1MB, QMEG, i stereo - taki konfig mi najbardziej odpowiada:-) Reszta mnie nie interesuje, Spartę używam w kartridżu tylko wtedy kiedy potrzebuję, SIO2SD jako zewnętrzne urządzenie.
Ostatnio edytowany przez Mq (2019-03-19 13:09:14)
Qmega sam używam ;) Tylko piszę, że właśnie czasem się przydaje. Z autopsji - dograj sobie jeszcze os od 400/800, do niektórych starych gier się przydaje (ja mam standardowy OS, dwa Qmegi, ale nie pamiętam które (3xx/4xx) oraz właśnie os Atari 800.
turbo w SIO2SD mam wyłączone, więc nie wyskakuje mi ten pierwszy ekran do wciskania klawiszy funkcyjnych w różnych kombinacjach. SIO2SD ustawione na hsindex=6
W weekend zmieniłem ustawienia SIO2SD (topdrive=off, hsindex=6).
Musiałem zrobić to na innym SIO2SD, potem programatorem ISP odczytać EPROM i wgrać go (programatorem) do "onboard" SIO2SD. Do takich zastosowań trzymam starego laptopa z portem szeregowym i równoległym + Programator na LPT + PonyProg. Na szczęście nie było komplikacji i wszystko działa jak trzeba.
No i jest już port drugiego joysticka :)
Trzeba się z nim delikatnie obchodzić, bo z taką dźwignią można uszkodzić płytę główną.
Natomiast mam kłopot z AKI.
Kupiłem taką mini klawiaturę z PS/2:
https://www.amazon.de/gp/product/B00JV08TIA/
Podpięta do PC-ta działa, podpięta do AKI mruga tylko diodami po załączeniu zasilania i nic...
Mam jeszcze normalną klawiaturę z PS/2, którą AKI toleruje, czyli AKI jest OK.
Czy są jakieś aktualizacje do AKI?
Lotharek chyba ostatnio na fejsie pokazywał zdjęcia płytek AKI - czy ktoś się tym projektem jeszcze zajmuje?
Znalazłem wątek odnośnie AKI:
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=15632
Gratuluję Atari, bardzo ładne wykonanie!
Sam jestem w trakcie budowania własnego, więc w kwestii klawiatury póki co nie pomogę. Szkoda jednak, żeby miała nie działać, bo według mnie idealnie pasuje do Twojej obudowy.
Była wcześniej w tym wątku dyskusja o wersjach AKI (czemu nie DarkAKI itp.), z której dla mnie - jako laika w temacie adapterów klawiatur do Atari - wynika, że projekt był rozwijany, jednak tej nowszej wersji nie da się od tak wgrać do PICa na płytce MiniITX.
U siebie na początek zamontuję to standardowe AKI, jeszcze jakąś klawiaturę PS2 powinienem znaleźć w piwnicy. Jednak docelowo chciałem zmontować adapter do klawiatury USB w oparciu o Arduino i USB Host Shield. Okazało się nawet, że ktoś się za to zabierał: https://github.com/znac049/XEKeyboard - jednak ten projekt wymaga podłączenia większej liczby nóżek POKEYa niż AKI. Z pobieżnej analizy kodu wynika, że zbędnie. Jeśli Atari mi zadziała i znajdzie się trochę czasu, to spróbuję na bazie tego projektu wykombinować adapter, który będzie się podłączać tak jak ten AKI. Na tę okoliczność zostawiłem AKI w podstawce, aby móc go wyciągnąć. Może to mnie zmotywuje :)
A na Mini ITX to nie TransKey w nowej odsłonie miał być?
Gratuluję Atari, bardzo ładne wykonanie!
Sam jestem w trakcie budowania własnego, więc w kwestii klawiatury póki co nie pomogę. Szkoda jednak, żeby miała nie działać, bo według mnie idealnie pasuje do Twojej obudowy.
Była wcześniej w tym wątku dyskusja o wersjach AKI (czemu nie DarkAKI itp.), z której dla mnie - jako laika w temacie adapterów klawiatur do Atari - wynika, że projekt był rozwijany, jednak tej nowszej wersji nie da się od tak wgrać do PICa na płytce MiniITX.
U siebie na początek zamontuję to standardowe AKI, jeszcze jakąś klawiaturę PS2 powinienem znaleźć w piwnicy. Jednak docelowo chciałem zmontować adapter do klawiatury USB w oparciu o Arduino i USB Host Shield. Okazało się nawet, że ktoś się za to zabierał: https://github.com/znac049/XEKeyboard - jednak ten projekt wymaga podłączenia większej liczby nóżek POKEYa niż AKI. Z pobieżnej analizy kodu wynika, że zbędnie. Jeśli Atari mi zadziała i znajdzie się trochę czasu, to spróbuję na bazie tego projektu wykombinować adapter, który będzie się podłączać tak jak ten AKI. Na tę okoliczność zostawiłem AKI w podstawce, aby móc go wyciągnąć. Może to mnie zmotywuje :)
Dzięki. Klawiatura mini rzeczywiście lepiej by pasowała.
Powodzenia z projektem :)
A na Mini ITX to nie TransKey w nowej odsłonie miał być?
TransKey jest w projekcie 1088 XEL.
Nie znam się na PIC-ach.
Mój jest niestety wlutowany, więc gdybym chciał go przeprogramować, to albo go będę musiał wylutować, albo zostaje programowanie "in circuit".
Znalazłem w sieci programator PICKit3 (kompatybilny z PIC16F84) i zastanawiam się czy da się go użyć i jak go podpiąć.
Na płytce miniITX wyprowadzone są PIN-y:
- VCC
- CLK
- DAT
- GND
a programator ma takie PIN-y:
1 - VPP/MCLR
2 - VDD of target board
3 - VSS
4 - ICSPDAT/PGD
5 - ICSPCLK/PGC
6 - LVP
Czy dobrze kombinuję?
CLK <-> ICSPCLK/PGC
DAT <-> ICSPDAT/PGD
VCC <-> VDD of target board
GND <-> VSS
Ostatnio edytowany przez Montezuma (2019-04-02 09:28:37)
Też się nie znam na PICach, ale... jaki inny wsad zamierzasz mu wgrać?
Kombinowałem, żeby poeksperymentować z kodem z tego wątku:
https://www.microchip.com/forums/m675230-p3.aspx
a drugą alternatywą jest wymiana PIC-a na inny, kompatybilny elektrycznie:
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 46#p249446
Mi się ten kod pod MPLabem nie chciał kompilować, ale po wywaleniu sekcji, w której wypisuje wersję softu, kod się kompiluje ale AKI i tak nie działa - nie wysyła kodów klawiszy albo wysyła jakieś losowe znaki.
Co do programatora - nie wiem, czy nie będzie i potrzebny piąty sygnał Vpp/MCLR
Ja używam takiego programatora:
https://www.ebay.pl/itm/PIC-Programmer- … Sw241YbcBk
Mogę sprawdzić z tym PICem PIC16F628 o ile zdążę zamówić jak będę w PL - widzę, że mają w TME, a chyba będę robił jakieś zamówienie.
EDIT:
To czteropinowe złącze, które pokazałeś na płycie ITX, jest podłączone do gniazda myszki PS/2 - u Ciebie jest pojedyncze gniazdo klawiatury, nie takie zintegrowane z gniazdem myszki. Myszka i tak nie jest wykorzystywana. Te sygnały nie idą do AKI.
Ostatnio edytowany przez x_angel (2019-04-02 21:30:51)
A widzisz, to bym się zdziwił próbując przeprogramować AKI przez złacze, które nie jest do niego podłączone ;)
Dzięki za info o programatorze. Zamówiłem u Chinczyków programator i PIC16F628 (za jakiś miesiąc sprawdzę, czy zadziała z klawiaturą mini).
Tymczasem wlutuję podstawkę pod PIC-a, a do podstawki pod PIA włoże kolejną podstawkę, żeby się wszystko jakoś pomieściło :)
Taką wieżę zbudowałem też pod Freddiem, bo wylutowany z innego ATARI Freddie nie chciał kontaktować w precyzyjnej podstawce. Wstawiłem więc zwykłą podstawkę do precyzyjnej i Freddiego do tej zwykłej podstawki.
Problem zniknął :)
Polutowane!
"READY" pojawiło się już przy pierwszym uruchomieniu :)
Na razie nie testowałem zbyt dogłębnie, obraz póki co biorę monochromatyczny, dźwięk działa, klawiatura działa (poza przyciskiem "Start").
Teraz seria poprawek - przede wszystkim ten "Start", nie działa też SIO2SD, ale prawdopodobnie z winy karty - mam też zewnętrzne SIO2SD, które działa od lat, a z kartą micro sd w adapterze też nie chce współpracować.
No i można się rozglądać za obudową.
Wielkie dzięki dla x_angel za projekt, płytkę i kupę radochy!
Ostatnio edytowany przez Dalton (2019-04-05 12:25:37)
SIO2SD Ci nie działa, bo domyślnie jest odpięte.
Musisz połączyć 3 jumperami piny przy złączu SIO.
Na zdjęciu x_angel-a 3 żółte jumpery:
https://drive.google.com/file/d/0ByJzv6 … 9sdDA/view
Ostatnio edytowany przez Montezuma (2019-04-05 13:56:06)
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8 9 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.246 sekund, wykonano 18 zapytań ]