101

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

porzadne firmy stawiaja serwery gier dla userow :-)

ciekawy pomysl... bardzo ciekawy...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

102

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Poza tym istnieją już serwery dla takich gier jak szachy, czy backgammon.
Protokoły komunikacyjne są proste i dobrze udokumentowane.
Po nawiązaniu połączenia z serwerem, gra się z innymi sieciowymi graczami, którzy siedząc przed PC-tami nie mają pojęcia, że po drugiej stronie walczy 8-bitowe ATARI :)

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

103

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

@Montezuma: wiem, że to może wygląda na głupie pytanie z mojej strony, ale zaimplementowaliście to urządzenie $4e w SIO2BSD, czy ja powinienem? Na oko rzecz wygląda interesująco.

Podsyłałeś diffy, ale przyjrzę się temu dopiero wtedy, kiedy uporam się z BIOS-em do Rapidusa. Myślałem też o tym, żeby wystawić SIO2BSD na jakiegoś githuba czy coś, żeby w przyszłości nie było zatorów wynikających z tego, że np. ja np. mam np. ważniejsze np. rzeczy do np. zrobienia.

Albo może ktoś to zrobi za mnie? Bo można uzgodnić sprawę w drugą stronę, tzn. ja podeślę aktualne źródła z mojego CVS-u, a ewentualni zainteresowani pociągną to dalej. O ile tacy ewentualni zainteresowani istnieją.

KMK
? HEX$(6670358)

104

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

@drac030
$4e zaimplementowałem narazie tylko w appce dla Androida, ale chętnie dołożę tą funkcjonalność do SIO2BSD.
BIOS do Rapidusa jest zdecydowanie ważniejszy (od porządków w SIO2BSD) :) Trzymam kciuki!
Chętnie pomogę z SIO2BSD (Github, itd.). Podeślij mi proszę Twoją ostatnią wersję.

Ostatnio edytowany przez Montezuma (2015-09-04 08:53:03)

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

105

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Bieżącą wersję źródłówki (ze wsparciem dla BT) wrzuciłem póki co tutaj: http://drac030.krap.pl/pl-inne-pliki.php

W sumie różnice między moim CVS-em a Twoją wersją były zasadniczo żadne (jeśli nie liczyć łatek BT) :)

KMK
? HEX$(6670358)

106

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Głupio mi, ale jeszcze nie znalazłem czasu na dodanie Networking Device do sio2bsd. W najbliższych dniach przy tym usiądę.

Tymczasem mały update odnośnie SIO2BT:
1) Appka SIO2BT w wersji 2.10 wspiera APE Time Device (podobnie jak Networking Device domyślnie nie jest ono aktywne, trzeba je włączyć w ustawieniach)
2) Usunąłem z instrukcji ostrzeżenie przed użwaniem ATARI i SIO2BT bez aktywnego połączenia Bluetooth (migająca dioda na module BT). Bałem się, że dane na SIO mogą zawierać przypadkowo bajty, rozumiane przez moduł jako polecenie konfiguracyjne. Na szczęście timing jest tutaj kluczowy (przed poleceniem konfiguracyjnym musi być przerwa w nadawaniu).
Przesyłanie danych do/z innych urządzeń SIO jest więc całkowicie bezpieczne, jeśli SIO2BT jest podpięte, ale nie ma aktywnego połączenia Bluetooth.

To oznacza, że pojawiła się opcja wbudowania SIO2BT na stałe do ATARI bez wyłącznika zasilania (czyli bez wiercenia otworów w obudowie ATARI). Trzeba wtedy jednak pamiętać o wyjmowaniu zasilacza ATARI z kontaktu (lub wyłączania listwy zasilającej), inaczej moduł BT jest cały czas zasilany.

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

107

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Tak się zastanawiam - czy gdyby postawić obok siebie dwa egzemplarze Atari z SIO²BT, to możnaby uzyskać komunikację pomiędzy nimi dwoma?

.: miejsce na twoją reklamę :.

108

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Przez Bluetooth nie za bardzo.
Jako hardware-u użyłem w projekcie modułów typu Slave (połączenie BT inicjalizowane jest ze smartfona, który jest "masterem"). Istnieją wprawdzie moduły BT typu Master (po skonfigurowaniu, taki moduł próbuje automatycznie nawiązać połączenie ze slave-em), ale co dalej chciałbyś z tym zrobić? Zapomnij chwilowo o BT i wyobraź sobie, że chcesz połączyć ze sobą 2 Atari za pomocą specjalnego kabla SIO (taki kabel NULL modem ze skrzyżowanymi DATA IN i DATA OUT). I co dalej?

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

109

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

No grać w gry na dwóch Atarkach, na przykład wspomniane szachy czy gry wyścigowe (każdy komputer miałby widok z własnego samochodu), lub gry w stylu Bomberman czy Dyna Blaster.

O ile takie coś jest w ogóle do zrobienia.

.: miejsce na twoją reklamę :.

110

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

@Montezuma: na przykład korzystać z jednej stacji/sio2pc/itp? Grać (MidiMaze)? Itp.
http://atariki.krap.pl/index.php/ASI
http://atariki.krap.pl/index.php/Game_Link_II - jest kilka gier to wspomagających

Sikor umarł...

111

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Montezuma napisał/a:

i wyobraź sobie, że chcesz połączyć ze sobą 2 Atari za pomocą specjalnego kabla SIO (taki kabel NULL modem ze skrzyżowanymi DATA IN i DATA OUT). I co dalej?

:) - takie urządzenie nazywa się SIMDRIVE.

Co można:

Zlinkować dwa komputery z prędkością do około 100kbps udostępnić dla drugiego komputera kompletną partycję HDD do 32MB po SIO nawet na sektorze 512B (zakres D1:-D16: jako źródło i emulowanie dowolnego napędu dla slave'a w tym zakresie), można podmontować obraz ATR itd. Często używałem tego na zlotach do przewalania danych z innych Atarek, bo kabelek kilka metrów ma. Przydatne urządzenie ;)

EDIT:

Sprawdzałem to rozwiązanie wyłącznie z IDE+, ale wydaje mi się że nie ma przeciwwskazań dla SIDE. Sprawdzę to jakoś przy okazji.

Ostatnio edytowany przez Pin (2015-09-23 23:42:49)

Kontakt: pin@usdk.pl

112

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

skrzyp napisał/a:

No grać w gry na dwóch Atarkach, na przykład wspomniane szachy czy gry wyścigowe (każdy komputer miałby widok z własnego samochodu), lub gry w stylu Bomberman czy Dyna Blaster.
O ile takie coś jest w ogóle do zrobienia.

@skrzyp
A tak, teraz rozumiem o co Ci chodziło.
Obawiam się, że opóźnienia związane z Bluetooth i protokołem SIO mogą być zabójcze dla gier zręcznościowych. Trzeba by to wypróbować. Co do gier bazujących na rundach (jak szachy), to nie powinno być problemów.

Moja koncepcja używania SIO2BT do komunikacji przez sieć jest taka, że ATARI z SIO2BT (połączonym do smartfona) jest klientem TCP/IP. Do połączenia 2 Atarek ze sobą potrzebny byłby więc jeszcze program (TCP/IP serwer), który pośredniczył by w komunikacji pomiędzy dwoma klientami (Atarkami). Ten program mógłby być uruchomiony nawet na smartfonie.
Nie przewidziałem dla ATARI pełnienia funkcji serwera TCP/IP, bo uważam, że to nie ma sensu.

W przypadku gier typu szachy, istnieją w internecie działające serwery, więc żeby dwie osoby (nawet na dwóch różnych kontynentach) mogły zagrać między sobą w szachy używając ATARI, potrzebne byłyby:
1) Istniejący serwer szachowy, np. https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_ … le_servers
2) Szachy na Atari potrafiące korzystać z urządzenia sieciowego $4E i komunikować się z serwerem szachowym
3) ATARI + SIO2BT + Smartfon z dostępem do sieci dla gracza pierwszego
4) ATARI + SIO2BT + Smartfon z dostępem do sieci dla gracza drugiego
Co więcej można byłoby również zagrać z kimś siedzącym przed PC-tem, a on nawet by nie wiedział, że jego przeciwnik siedzi przed ATARI.

Sikor napisał/a:

@Montezuma: na przykład korzystać z jednej stacji/sio2pc/itp? Grać (MidiMaze)? Itp.
http://atariki.krap.pl/index.php/ASI
http://atariki.krap.pl/index.php/Game_Link_II - jest kilka gier to wspomagających

@Sikor
Nie znałem tego (ASI/GameLinkII). Fajne.
W MidiMaze gramy zawsze na Fujiamie (w Lengenfeld). Zajebista gierka :)
Zawsze się zastanawiam, jak to uciągnie tylu graczy...

Pin napisał/a:
Montezuma napisał/a:

i wyobraź sobie, że chcesz połączyć ze sobą 2 Atari za pomocą specjalnego kabla SIO (taki kabel NULL modem ze skrzyżowanymi DATA IN i DATA OUT). I co dalej?

:) - takie urządzenie nazywa się SIMDRIVE.

Co można:

Zlinkować dwa komputery z prędkością do około 100kbps udostępnić dla drugiego komputera kompletną partycję HDD do 32MB po SIO nawet na sektorze 512B (zakres D1:-D16: jako źródło i emulowanie dowolnego napędu dla slave'a w tym zakresie), można podmontować obraz ATR itd. Często używałem tego na zlotach do przewalania danych z innych Atarek, bo kabelek kilka metrów ma. Przydatne urządzenie ;)

EDIT:

Sprawdzałem to rozwiązanie wyłącznie z IDE+, ale wydaje mi się że nie ma przeciwwskazań dla SIDE. Sprawdzę to jakoś przy okazji.

@Pin
Rozumiem, że SIMDRIVE to program na Atari: http://mono.atari.pl/simdrv/simdrv21.com
emulujący stacje dyskietek i że ATARI pod jego kontrolą działa jak stacja dysków dla innego ATARI (a oba połączone są kabelkiem NULL modem)?
Fajne :)

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

113

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Montezuma napisał/a:

emulujący stacje dyskietek i że ATARI pod jego kontrolą działa jak stacja dysków dla innego ATARI (a oba połączone są kabelkiem NULL modem)?

Dokładnie tak.

Można np. zbootować inne Atari montując na "master" cokolwiek.

Kontakt: pin@usdk.pl

114

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Mały update.
Zmontowałem sobie taki kabelek (GameLinkII) i przetestowałem parę gierek. Super :)
Żeby analogicznie połączyć 2 Atarki przez Bluetooth, potrzebny jest moduł BT SLAVE (taki, jakich używam w SIO2BT) i moduł BT MASTER, który potrafiłby nawiązać połączenie z modułem BT SLAVE. Zamówiłem sobie taki moduł i skonfigurowałem go do współpracy z jednym z moich modułów SLAVE. Następnie podłączyłem te moduły do dwóch Atarek.
Niestety opóźnienia BT znowu są przeszkodą i gry BEWESOFT nie działają, aczkolwiek gdyby zaprogramować komunikację z uwzględnieniem opóźnień, to takie połączenie Atarek byłoby możliwe.

Mam też jedną dobrą wiadomość. Ulepszyłem PATCH do OS-a (XL, XE, XEGS).
Dołożyłem wykrywanie wciśniętego przycisku SHIFT po naciśnięciu RESET.
Znalazłem na to kilka nieużywanych bajtów w OS, więc spatchowany OS pozostaje w dalszym ciągu kompatybilny z orginałem.
SHIFT+RESET powoduje teraz zawsze COLD START - oszczędzamy wyłącznik zasilania.

Jest to szczególnie pomocne dla SIO2BT zamontowanego do wtyczki SIO.
Nie trzeba za każdym razem, kiedy chemy załadować nową grę nawiązywać połączenia Bluetooth (SHIFT+RESET załatwia sprawę).

Zaktualizowany patcher i dokumentacja (dodałem opis jak przygotować sobie OS Switch z użyciem EPROMu) jak zwykle tutaj:
https://drive.google.com/file/d/0B3-191 … FBsRW1iRUE

A dla wygody gotowe pliki binarne tutaj:
http://atariage.com/forums/index.php?ap … _id=417713

Ostatnio edytowany przez Montezuma (2015-12-18 16:32:34)

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

115

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Po podmianie BIOSu sio2BT na najnowszy, a także Ultimate 1MB na 0.45 dzieją się dziwne rzeczy. Wiele plików (xex i atr) przestało się uruchamiać z sio2BT. Niektóre (np. Beach Head) pokazują, że jest za mało pamięci systemowej.
COLD START z Sio2BT nie działa.

Update:

Coś ewidentnie jest schrzanione, ale raczej nie z sio2BT.
Po fizycznej zmianie U1MB na inny (ze starszym softem) COLD START zadziałał. Niestety wczytywać się nie chcą niektóre pliki. Próbowałem je wgrać także po Sio2USB, nic z tego. Albo przestają się wczytywać, albo: patrz przypadek Beach Head.
Te same pliki, wczytywane po Sio2USB na innym nierozszerzonym XE działają bez problemu.

Ostatnio edytowany przez stRing (2015-12-30 20:20:18)

116

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Szkoda, że zrobiłeś dwie zmiany równocześnie.
Spróbuj wgrać do Ultimate poprzedni OS ROM dla SIO2BT (ten który działał).
Przewiduje, że problemy nie znikną i że są (raczej) związane z aktualizacją BIOS-a Ultimate 1MB.

Jeśli chodzi o gry, to modyfikacje dla SIO2BT (timing + cold start) nie powinny mieć żadnego (negatywnego) wpływu na wczytywanie gier.

Co do aktualizacji Ultimate 1MB - znajomy kiedyś zrobił mi update i potrzebował to tego specjalny programator (xilinx download cable). Czy Tobie się to udało (v2 CPLD firmware)?
Może przeglądnij forum albo stwórz nowy wątek o aktualizacji softu/firmware-u/BIOSa, itd. dla Ultimate?
Na pewno ktoś Ci pomoże.
A co to jest za wersja 0.45?
Ta najnowsza od FJC to BETA 0.24:
http://atari8.co.uk/apt/ultimate1mb/
Ja używam jeszcze "starego" BIOS-a i czekam aż z wersji BETA zrobi się RELEASE :)

Ostatnio edytowany przez Montezuma (2015-12-31 10:34:13)

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

117

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Problem wczytywania rozwiązany. Option w mojej klawiaturze nie zawsze stykał i nie rozłączał basica. Klawiatury 800XL to jakaś porażka...
COLD START oczywiście dalej nie działa z najnowszym softem.
Brałem stąd tylko gdzieś dalej jest wersja 0.45: http://atariage.com/forums/topic/240034 … incognito/ W menu U1MB pokazuje 0.45. Nie trzeba mieć programatora.

Ostatnio edytowany przez stRing (2015-12-31 10:48:24)

118

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Dzięki za info.
Odnośnie cold start:
Czy użyłeś gotowego pliku XLBT.ROM z paczki btroms.7z (nazwę pliku trzeba zmienić z btroms.7z.txt na btroms.7z)?
http://atariage.com/forums/index.php?ap … _id=417713
Czy może użyłeś SIO2BT_OS_Patcher.jar w wersji V2.0?
Sprawdź też proszę, czy działa Ci klawisz SHIFT (jeśli masz kłopoty z OPTION, to może również z SHIFT-em)...

Ostatnio edytowany przez Montezuma (2015-12-31 10:59:25)

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

119

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Dalsze testy wykazały że problemem jest wersja 0.45. Przy downgrade do 0.24 COLDSTART zadziałał.
Tak, użyłem gotowego pliku, dla wygody :)

120

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Dzieki.
Jeśli w Ultimate wywołasz menu (w mojej wersji przez HELP+RESET) możesz też wymusić COLD START naciskając przycisk 'C'.

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

121

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Tak, już wiem o tym. Dzięki. Ale mimo to lubię jak mi działają wszystkie opcje.

122

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Nowa wersja appki SIO2BT (2.30) wymaga nowego pozwolenia na zgrubne określenie lokalizacji telefonu: ACCESS_COARSE_LOCATION
Jest to konieczne od wersji Android 6.0, ponieważ wyszukiwanie przez telefon innych urządzeń Bluetooth pozwala na określenie jego lokalizacji :)

Więcej informacji:
http://stackoverflow.com/questions/3314 … -bluetooth
https://code.google.com/p/android/issue … ?id=190188
https://code.google.com/p/android/issue … ?id=189090

Ponadto wrzuciłem źródła SIO2BSD (na razie tylko wersję 1.19 z 9.9.2015, czyli ostatnią oficjalną) do Github-a:
https://github.com/TheMontezuma/SIO2BSD/releases

Ostatnio edytowany przez Montezuma (2016-01-19 15:18:44)

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

123

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Dawno już nie pisałem o SIO2BT, a tu pojawiła się mała aktualizacja.
http://abbuc.de/~montezuma/SIO2BT.zip

Dzięki cennym wskazówkom uzyskanym od HIAS-a i FJC, zaktualizowałem "SIO2BT OS Patcher", który pozwala teraz na dostosowanie "HI-SPEED" OS-a do komunikacji przez Bluetooth.
Mam tu na myśli specjalną wersję XL OS, z procedurami SIO autorstwa HIAS-a (http://www.horus.com/~hias/atari/#hipatch).
"SIO2BT OS Patcher" daje też użytkownikowi możliwość dowolnego dostosowania parametrów typu TIMEOUT, RETRY COUNT, itd.

Podobnie jak QMEG 4.04 (BT), również HI-SPEED OS (BT) pozwala teraz na szybką komunikację z dyskami (np.Mega Speedy) jak również na komunikację (19k2) przez Bluetooth.
Ze względu na technikę rozpoznawania ramek "COMMAND FRAME" użytą w aplikacji SIO2BT, dane przesyłane od ATARI do innych urządzeń SIO mogą zostać nieprawidłowo zinterpretowane jako polecenia, tak więc nie polecam np. kopiowania dyskietek z SIO2BT na fizyczny dysk. Odwrotnie, kopiowanie dyskietki na SIO2BT nie powinno stanowić problemu.
Dlaczego więc wogóle zawracam głowę z kombinacją szybkie dyski + Bluetooth?

1) Istnieje bezpieczne obejście problemu:
- kopiujemy dane z SIO2BT do RAMdysku lub na twardy dysk (np. SIDE2/KMKIDE2)
- odpinamy emulowane dyski w aplikacji SIO2BT, lub rozłączamy połączenie Bluetooth
- kopiujemy dane z RAMdysku/twardego dysku na dysk docelowy

2) Testy wykonane przeze mnie na danych losowych wykazały, że prawdopodobieństwo "nadinterpretacji" danych przy zapisie 38k4 jest  15 krotnie mniejsze w porównaniu z 19k2.

Mój test wyglądał następująco:
Plik z danymi losowymi (560kB) przepuściłem z różnymi prędkościami przesyłu danych przez port szeregowy, do którego podpięty był transceiver Bluetooth, skonfigurowany na 19k2. Komputer miał aktywne połączenie Bluetooth z tym transceiverem i przychodzące dane interpretowane były w programie RespeQt. RespeQt emulował aż 26 urządzeń SIO, co jeszcze zwiększało prawdopodobieńtwo znalezienia legalnej ramki SIO w przychodzących danych.
Wyniki są dość ciekawe:
- 19200  (RespeQt odczytał 147 ramek!)
- 38400  (RespeQt odczytał 10 ramek)
- 57600  (RespeQt odczytał 28 ramek)
- 115200 (RespeQt odczytał 14 ramek)
Jeśli używamy aplikacji SIO2BT, gdzie mamy aktywną emulację tylko jednego dysku (a nie 26 urządzeń), to jesteśmy prawie bezpieczni.

Wkrótce pojawi się nowa wersja oprogramowania dla Ultimate 1MB, która wyeliminuje konieczność "patchowania" OS-a dla SIO2BT.
PBI BIOS przechwytuje wywołania procedur SIO, co pozwala na używanie dowolnego OS-a wspierającego PBI i cieszenie się z Bluetooth.

Ciekawą alternatywą jest też cart MyIDE II.
Nowa wersja firmware (BETA #17): http://www.atarimax.com/flashcart/forum … amp;t=1585
również wspiera komunikację SIO2BT.
Autor (mr-atari) eksperymentuje obecnie z większymi prędkościami przesyłu danych (38k4, 57k6) przez Bluetooth.
Moduły użyte przeze mnie w projekcie SIO2BT nie pozwalają jednak na dynamiczną zmianę Baudrate, więc nie da się mieć wszystkiego (albo 19k2 i dobra kompatybilność, albo 57k6 i współpraca tylko z MyIDE II).
Śledzę jednak z ciekawością, co z tego wyniknie :)

Ostatnio edytowany przez Montezuma (2016-07-12 09:34:30)

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

124

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

Aktualizacja appki SIO2BT do wersji 2.60 to dwie nowości:

1) Dołożyłem możliwość rezygnacji z opóźnienia pomiędzy bajtami ACK i COMPLETE (w ustawieniach "Opóźnienie zapisu" można teraz wybrać 0ms).
Opóźnienie to było konieczne w przypadku patchy bazujących na orginalnym OS-ie, ale ze względu na różnice w implementacji procedur SIO, opóźnienie jest zbędne jeśli korzystamy z:
- HI-SPEED OS (PBI SIO Driver w U1MB)
- MyBios (MyIDE II)
- QMEG OS
- XBIOS
Ustawiając opóźnienie na 0ms osiągamy małe przyśpieszenie transmisji danych.
To samo dotyczy zresztą RespeQt (tam opcja 0ms była dostępna od początku).

2) Dołożyłem obsługę wyświetlania dowolnego URL-a w przeglądarce Androida.
Żeby nie blokować kolejnego ID, użyłem CDEVIC=$45 (obsługujący APE Time) i zmieniłem nazwę urządzenia w appce na "Smart Device".
Na razie "Smart Device" obsługuje tylko "APE Time" i "Submit URL". Może dojdą kolejne funkcje.
Daje to możliwość wysyłania Hi-Score na Serwer (jest to alternatywa do DATA MATRIX, pomijamy konieczność skanowania kodu).

Zaktualizowana dokumentacja i software:
http://abbuc.de/~montezuma/SIO2BT.zip
zawierają plik url.xex (i url.c) demonstrujący wysyłanie URL-a.
W skrócie: DDEVIC=$45, DUNIT=$01, COMMAND=$55, AUX1, AUX2 = DATA (URL) LENGTH (litle endian)

Ostatnio edytowany przez Montezuma (2016-07-12 09:58:59)

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

125

Odp: Bluetooth czyli SIO2BT

No i znowu aktualizacja:
http://abbuc.de/~montezuma/SIO2BT.zip

Tym razem do paczki dołączył tool (BTCONFIG.XEX) autorstwa "Mr-Atari", służący do konfigurowania modułów Bluetooth z poziomu ATARI. Możemy zmienić Baudrate, nazwę (Bluetooth friendly name) i kod PIN.

Wszystkie zmiany są trwałe.
Po zmianie ustawienia Baudrate np. na 57600, moduł nie reaguje na dane wysyłane z 19200!
Żeby powrócić do ustawień "fabrycznych", należy ponownie uruchomić BTCONFIG i wybrać 19200.

Aktualnie jedynie MyIDE II z najnowszym firmware-m pozwala na ładowanie programów/gier z prędkością 57600 (z wbudowanego MyDos-a).

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3