Temat: Muzyka na GTIA oraz POKEYu
Gdzie grała jednocześnie muzyka na POKEYu oraz GTIA ? :)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
Przezroczysta obudowa dla Atari 800XL Rusza przedsprzedaż wyjątkowej, przezroczystej obudowy do komputera Atari 800XL!
RECOIL 6.4.5 RECOIL to przeglądarka retro plików graficznych, obsługująca ponad 550 formatów, dostępna na różnych systemach operacyjnych, z regularnymi aktualizacjami.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Gdzie grała jednocześnie muzyka na POKEYu oraz GTIA ? :)
Hmm, Axel-F Liebicha? Perestroyka Liebicha? To tak na szybko z pamięci...
Co do dwóch poprzednich, nic sobie nie dam uciąć.
Ale jest takie demko, Sound in Stereo, jeszcze pod OS-B. To gra na 100% na POKEYu i GTIA.
Axel-F Husaka ? Perestroyka Liebicha? Nie widzę tam GTIA.
Sound in Stereo - dzięki!
Sikorowi chyba chodziło o to... http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=39
brzmi dziwnie, i w scroll-u są wypisane jakieś informacje o 5 kanałach, ale nie wiem czy tam jest GTIA, nigdy nie zaglądałem w kod playera.
Ostatnio edytowany przez seban (2014-04-07 20:41:26)
Sound in Stereo chodzi stabilnie tylko na OS A; na OS B pod koniec muzyczek następuje zwiecha. :)
sprawdziłem player znajdujący się demie Axel-F z muzyką Tomka Liebicha, nie ma tam użycia GTIA, choć dźwięki nie są typowe dla Atari :)
Sound in Stereo - dzięki!
procedura:
23D5 LDA $CF ; 3cyc ; A5 CF
23D7 EOR #$FF ; 2cyc ; 49 FF
23D9 STA $D01F ;CONSOL ; 4cyc ; 8D 1F D0
23DC STA $CF ; 3cyc ; 85 CF
23DE PLA ; 4cyc ; 68
23DF RTI ; 6cyc ; 40
dziala na przerwaniach, jedna wartosc, stala szybkosci...
czy ta procedura nie generuje przypadkiem barwy podobnej do tej przy "CSAVE" ewentualnie troszke wyzszy dzwiek ale tylko jedna nuta (stala czestotliwosc) ?
Perestroyka ani tym podobne produkcje z muzyką Tomka Liebicha (np. Fucked Vocabulary czy Sky Computer Network)
nie używają GTIA, wiem to na pewno ponieważ player-y z perestroyki czy sky computer network musiałem napisać od nowa gdy robiłem kompilację muzyczek Tomasza Liebicha ( The TL's Old Music Show ) grającą jednocześnie obie wersje muzyki na Atari wyposażonym w drugi POKEY (stereo).
Jeżeli ktoś jeszcze tego nie widział/słyszał to plik do pobrania tutaj: The TL's Old Music Show
W tamtych czasach idea grania na GTIA nie była jeszcze znana - to dość świeży pomysł i wykluł się chyba na tym forum. Wszystkie sample są odgrywane na POKEYu przecież tak się robiło od lat. BTW - większość engine'ów GTIA da się przepisać aby używały POKEY'a. Może być głośniej i szybciej ponieważ odpadnie 1-bitowe kodowanie PCM i w pewnych przypadkach miksowanie kanałów.
Zapewniam Cię iż idea odtwarzania sampli na GTIA nie jest nowa, eksperymentowała z nią całkiem spora grupka ludzi w zamierzchłych czasach, a ja odtwarzanie sampli na GTIA robiłem sobie około '93 roku... byłem zainspirowany grami które ze spectrum-owskiego beep-era (np. Tim Folin i jego utwory z lat '80), wydawały całkiem ciekawe dźwięki :) A to wszystko zaczęło się dzięki kolegom spectrum-owcom z giełdy, którzy potrafili katować nas swoimi piskami :]
Wcześniej napisałem sobie np. program do czytania spectrum-owskich taśm na magnetofonie przerobionym na Turbo 2000 :) Chodziłem do zaprzyjaźnionych spectrum-owców i prosiłem aby nagrywali mi obrazki ze swoich gier ;) wybierałem takie w których brak atrybutów nie przeszkadzał zbytnio w wyświetleniu grafiki na Atari :)
Skończyło się jednak na fazie eksperymentów i odtwarzaniu sampli na GTIA, ponieważ doszedłem do wniosku że przeniesienie player-ów ze ZX-Spectrum to dla mnie droga przez mękę, z kilku powodów...
1) moja znajomość ASM Z80 była bardzo wątpliwa, zacząłem nawet pisać jakiś disassembler dla Z80, ale w tamtym czasie to SoTe mnie przegonił i napisał własny, a to z tego powodu że z jakiegoś powodu chciał disassmeblować ROM stacji LDW2000 :) Oczywiście zadziałało na mnie to jak demotywator i porzuciłem dalsze prace :)
2) nie miałem do tego zupełnie cierpliwości, dissaemblowanie, cyklowanie, brrr ;)
3) wszelakie testy wykazywały i moja subiektywna opinia pokazywała że POKEY gra głośniej i wyraźniej :) cały pomysł zarzuciłem, ponieważ stwierdziłem że to droga donikąd.
Było jeszcze parę osób które miały podobne pomysły, ale nikt ich również nie zrealizował, dochodząc do podobnych wniosków co ja :) Dźwięk generowany przez GTIA od tej pory wykorzystywałem jedynie do generowania różnego rodzaju key-clicków i innych wkurzających beep-ów.
dopiero XXL po latach usiadł i wykazał się ogromną cierpliwością i zrobił to co było wiadome że da się zrobić ;) tzn. przeniósł playery ze spectrum :)
... a ja w tamtym okresie zacząłem inne eksperymenty z POKEY-em, a ich owocem po latach było mini-demko Digital Trash z 1995 roku. Dla dociekliwych dodam tylko, że w głównej części nie ma typowego ORA #$10, STA AUDCTLx ;-)
Ostatnio edytowany przez seban (2014-04-08 11:42:51)
w głównej części nie ma typowego ORA #$10, STA AUDCTLx
Co było zmorą twórców emulatorów i odtwarzaczy SAP. :)
Ostatnio edytowany przez Fox (2014-04-08 11:59:13)
W tamtych czasach idea grania na GTIA nie była jeszcze znana - to dość świeży pomysł i wykluł się chyba na tym forum. Wszystkie sample są odgrywane na POKEYu przecież tak się robiło od lat. BTW - większość engine'ów GTIA da się przepisać aby używały POKEY'a. Może być głośniej i szybciej ponieważ odpadnie 1-bitowe kodowanie PCM i w pewnych przypadkach miksowanie kanałów.
No nie wiem, w sumie wbudowany głośniczek w Atari 800 nie służył tylko do kliku klawiatury... Aczkolwiek - jak napisał Seban - wykorzystywano to głównie do sampli...
No w sumie nie miałem pojęcia - myślałem, że to świeża idea - pamiętam jak czytałem o tym tutaj na forum.
idea jest stara jak swiat ;-) nawet apple2 z tego korzystalo. a atari? po co... POKEY byl latwy w programowaniu, bez obciazenia cpu...
przyklad muzyki opartej na samplach dla GTIA:
a tu zmiana szerokosci impulsu:
:D
PC też tej funkcjonalności onegdaj używał dość często - dobry przykład - granie 4 kanałowych modów w Pinbal Fantasies na PC-Spikerze ;)
To, że idea jest stara to ja wiem :) Miałem i Spectrum przed Atari a i na PC pod DOSem słuchałem modułów na speakerze :) Chodziło mi o samą ideę grania tą metodą konkretnie na brzęczyku GTIA - myślałem, że to zostało odkryte niedawno, a się okazuje, że nie.
pin: odnosnie pinball fantasies - z nostalgii kupilem na ps3, zajebioza zagrac w to na tv w proporcjach kinowych obroconym o 90 stopni :D
To chyba jutro dasz zagrac :)
Haha, ja jak tu przeczytałem, że jest PF na PS3 to od razu kupiłem. Zaczynam grać!
To chyba jutro dasz zagrac :)
Dobrze, że masz blisko :P
WINNERS DO NOT USE DRUGS - że też to przeszło w sklepie PlayStation. Tryb 90 stopni to chyba jak leżysz nawalony. ;)
Gralem wczoraj, widzialem gre na odwroconym monitorze o 90 stopni. Jednak steroawanie w tym trybie ssie. I nie lezalem nawalony :)
Fox: sporo gier stylizujacych sie na "tamte lata" ma ten tekst gdzies zaszyty, w pinballistik ktory czasem lubie pomeczyc - tez go dostrzezesz czasem...
http://en.wikipedia.org/wiki/Winners_Don't_Use_Drugs
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.094 sekund, wykonano 16 zapytań ]