Temat: do grzebiących w bootloaderach

czy spotkał się tu może Ktoś ze zwisami transmisji przy wgrywaniu niektórych ATRów?
np. w misji z atari online, w różnych momentach transmisja się zatrzymuje, ale po jakimś czasie jest wznawiana...
co może być grane? może Ktoś tu się spotkał?

2

Odp: do grzebiących w bootloaderach

Ja mam oryginał i nie mam problemów ;)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

3

Odp: do grzebiących w bootloaderach

Timeouty.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

4

Odp: do grzebiących w bootloaderach

ma to sens, ale w których momentach transmisji mogą się one pojawiać?
czy brak NACKa po nieznanych komendach może to powodować?

zauważyłem, że wywala mi się głównie ten loader który w lewym górnym rogu wyświetla literę "k"...

Ostatnio edytowany przez bezrobotny (2013-05-11 19:39:02)

5

Odp: do grzebiących w bootloaderach

Należało by zacząć od tego z czego to wczytujesz? Bo to wygląda na problemy sprzętowe.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

6

Odp: do grzebiących w bootloaderach

dłubię samemu,

zgrałem jak to wygląda: http://ataridevs.eu/smietnik/filmik.avi

sprawdziłem:
- czy nie pojawia się jakaś dziwna komenda - nie
- dodałem opóźnienia każdej fazy przesyłania - nic to nie dało

no i nie wiem już czego się uczepić...
ogólnie kilka sektorów leci, a później przerwa,
różne obrazy różnie, niektórej wgrywają się od razu, inne z przestojami, inne w ogóle...

może Ktoś miał podobny problem?

7

Odp: do grzebiących w bootloaderach

pokaz kod ktorym wczytujesz. wyraznie widac ze masz problem transmisji z dluuuugim timeoutem, po ktorym nastepuje retraj.

btw. fajna domenka.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

8

Odp: do grzebiących w bootloaderach

najgorsze, że w procku skończyła mi się pamięć, muszę coś wywalić, żeby potestować...

ogólnie to co jeszcze można sprawdzić?

narazie nie mam czasu, zajmę się tym dopiero w przyszłą sobotę, a do tego czasu może pojawią się jakieś pomysły...

może zrobię sobie wyświetlanie komendy na wyświetlaczu, żeby zobaczyć czy rzeczywiście odczytuje te same sektory, to jakaś myśl... tylko czy można wstawić jakieś dłuższe opóźnienie przed wysłaniem sumy kontrolnej? żeby zdążyć zobaczyć co za komenda przyszła.

a może Ktoś tu mógłby mi pomóc i stworzył by mi ATRa 130kB z loaderem którym byłby program testujący transmisję SIO (odczyt)? nie mówię, że za darmo...
tylko nie wiem, czy te retransmisje to obsługuje SIO, czyli czy będzie widać z poziomu programu błędy transmisji...

ogólnie jak Ktoś ma jakieś jeszcze pomysły to śmiało proszę pisać, dzięks

Ostatnio edytowany przez bezrobotny (2013-05-12 15:13:15)

9

Odp: do grzebiących w bootloaderach

a przy okazji potrzebuję kilku gier do testów w ATR ale z 256B sektorami...

może Ktoś ma i mógłby podesłać? qwertz99@go2.pl

pliki z 512B sektorami też by się przydały jakby Ktoś miał pod ręką.

10

Odp: do grzebiących w bootloaderach

bezrobotny: na przyszłość: zanim zadasz pytanie o pomoc w czymś zastanów się czy przy odrobinie wysiłku nie możesz sam tego zrobić. Takie pytania urągają inteligencji i dobrej woli forumowiczów.

11

Odp: do grzebiących w bootloaderach

nie rozumiem, co złego w tym, ze poszukuję plików ATR?
wszystkie które przeglądałem mają sektor 128B

12

Odp: do grzebiących w bootloaderach

na pewno słyszałeś o narzędziach do tworzenia obrazów dyskietek, prawda?

13

Odp: do grzebiących w bootloaderach

nie gadaj...

jeśli Ktoś posiada jakieś gry z sektorami 256B to proszę o podesłanie.

Ostatnio edytowany przez bezrobotny (2013-05-12 18:41:54)

14

Odp: do grzebiących w bootloaderach

Rozpowszechnianie prawnie chronionych programów jest przestępstwem. Poza tym - system Atari daje 253 bajtowe sektory, nie 256. A twoje lenistwo i ignorancja wskazuje, że liżesz d..ę adminowi (sorry, Dely), bo inaczej już dawno za coś takiego dałby ci bana.

Sikor umarł...

15

Odp: do grzebiących w bootloaderach

człowieku zacznij się leczyć!
do reszty pytanie pozostaje otwarte, jak Ktoś ma jakieś plikczki to proszę o podzielenie się.

16

Odp: do grzebiących w bootloaderach

Sikor. Uspokój się proszę i nie sugeruj co mam robić, a czego nie.

Bezrobotny:

http://img534.imageshack.us/img534/8360/schowek2n.jpg

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

Odp: do grzebiących w bootloaderach

Dely, co to a tapeta?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

18

Odp: do grzebiących w bootloaderach

dzięki, skąd niby miałbym to wiedzieć, są dwa rodzaje, a widze, że MakeATR generuje tylko jednen...

a jeszcze jest jedna sprawa której nie rozumiem, w atariki jest niejasność, przy sektorze 256B pierwsze trzy w trybie $x8 mają po 128 bajtów, w sumie zajmują $180, a w trybie $x0 3 pierwsze sektory zajmują $300 bajtów, ale... i tu jest niejasność, czy w tym drugim trybie dane są umieszczane w pierszych $180 bajtach a kolejne $180 jest puste? czy po 128 bajtów z każdego 256B sektora (z tych pierwszych 3)?

19

Odp: do grzebiących w bootloaderach

dlatego przydałby mi się gotowe pliki z 256B

20

Odp: do grzebiących w bootloaderach

@bezobrotny, przeca kiero zapodał Ci metodę, najszybszą z możliwych. Jak nie pasi - użyj altirry lub plugina Pajero. To nie boli.

Sikor umarł...

21

Odp: do grzebiących w bootloaderach

bezrobotny napisał/a:

w atariki jest niejasność, przy sektorze 256B pierwsze trzy w trybie $x8 mają po 128 bajtów, w sumie zajmują $180, a w trybie $x0 3 pierwsze sektory zajmują $300 bajtów, ale... i tu jest niejasność, czy w tym drugim trybie dane są umieszczane w pierszych $180 bajtach a kolejne $180 jest puste? czy po 128 bajtów z każdego 256B sektora (z tych pierwszych 3)?

http://atariki.krap.pl/index.php/ATR

KMK
? HEX$(6670358)

22

Odp: do grzebiących w bootloaderach

napisałem przecież, że a atariki jest nieścisłość i nie można z tego tekstu wywnioskować tego o co pytam

Ostatnio edytowany przez bezrobotny (2013-05-12 21:27:21)

23

Odp: do grzebiących w bootloaderach

Można.

KMK
? HEX$(6670358)

24

Odp: do grzebiących w bootloaderach

jak wiesz to może i można, a jak się nie wie to nie można... może Ktoś jeszcze zabierze głos?

25

Odp: do grzebiących w bootloaderach

No to może ja:
Można. Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem ten fragment:

Sektor 256 bajtów
W tym formacie panuje zamieszanie, którego praprzyczyną jest próba zaoszczędzenia 384 bajtów, jakie marnują się w obszarze odczytu wstępnego dyskietek DD.
Dla wielkości sektora równej 256 bajtów występują dwa sposoby zapisania pierwszych trzech sektorów obrazu dysku:
jako obszaru 768 bajtów, w których "rzeczywiste" dane sektorów zajmują pierwsze 384 bajty, a druga połówka jest niewykorzystana (ale jest ona uwzględniona w wykazanej nagłówkiem wielkości obrazu liczonej w paragrafach - dla obrazu 180k będzie ona wynosiła $2D00).
jako trzech porcji danych po 128 bajtów (w tym wypadku wielkość obrazu zapisana w nagłówku będzie o 24 paragrafy mniejsza niż powyżej).
Ten drugi format uchodzi za prawidłowy, w tej sytuacji sektor nr 4 (i każdy dalszy) zapisywany jest w pliku o 384 bajty wcześniej niż wynikałoby to z prostego obliczenia wzoru:
((nr_sektora-1) * wielkość_sektora) + wielkość_nagłówka
Program może łatwo rozróżnić te dwa typy po nagłówku: jeśli wielkość sektora wynosi $0100, trzeba sprawdzić, czy najmłodszy półbajt liczby paragrafów jest równy 0 (typ 1) czy 8 (typ 2).
Istnieje jeszcze trzeci rodzaj plików ATR: mają one rozmiar pliku i wielkość obrazu jak w przypadku typu 1, lecz dane wewnątrz rozmieszczone są jak w typie 2. Ponieważ nie ma dobrej metody na wykrycie tej sytuacji, mając taki plik najlepiej jest go poprawić odejmując 24 od liczby paragrafów zapisanej w nagłówku.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477