Odp: Fortification 2k13

Pin napisał/a:

Grey - muszę poprosić o pomoc YerzmYeYa, bo i wczoraj i dziś próbowałem coś zmienić w temacie - niestety bezskutecznie. Nie mam pojęcia jak w MusicMon 2.5 wpisać autora tak, by po kompilacji utworu pod sndplay widniało cokolwiek innego, niż "Dark Angel", czy jakoś tak. Przerasta mnie ten temat.

Bo się nie da.
Po wygenerowaniu pliku SND(h) wrzuca się go na player i tam się edytuje.
Perkusje zmieniłeś na syntetyczną? Może z nudów mógłbym podmienić.
PS: Będą te MODy na compo w temacie, czy nie? Tak pytam.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

152

Odp: Fortification 2k13

pin: ja mam takie male pytanie - po co w ogole odpisujesz na zaczepki xxl? przeciez on specjalnie tylko emocje probuje rozbudzic.
na to cale stado postow sensowne bylo wytkniecie grania na gtia i faktycznie niezbyt sensownie uzyte "dowolny program do edycji dźwięku dla 8-bit Atari".
mogl to napisac in priv, pewnie w wolnej chwili bys poprawil bez zajakniecia, ale woli "podpalac emocje" w stylu kaczynskiego... przeciez nie pierwszy raz xxl probuje wbic kij w mrowisko tylko dla samego efektu widowiska walki z wiatrakami. no i nie pierwszy raz dajesz mu sie podpuscic...

to co robisz na internetach ma swoja nazwe - karmienie trolla.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

153

Odp: Fortification 2k13

koala napisał/a:

a tak serio: to kiedyś był regulamin, nikt się niczego nie czepiał (...)

Ano był. Nawet był świetny regulamin na Fortyfication 2K13. Do czasy, gdy ktoś się nie wtrącił i nie wywrócił go do góry nogami.

154

Odp: Fortification 2k13

koala napisał/a:

to może zrobic kompoty bez ŻADNEGO regulaminu? Totalnie wolna amerykanka, niech się dzieje co chce?

zly pomysl. regulamin jest po to, zeby organizator mogl sprawnie przeprowadzic prezentacje - kompo, jaka gra, jakie wymagania, jak zaladowac, jak grac. tyle. bez regulaminu bedzie chaos organizacyjny

po co pisac z czego mozna korzystac? mysle, ze koderzy wiedza to lepiej niz muzyk, ktory zepsul smak dodajac cos od siebie w regulaminie ;-) poza tym kazdy ma inna definicje "atari", mi definicja PinREADY nie odpowiada i nie chce pisac gier na taki komputer :D wybor niech nalezy do publicznosci NA VOTKACH a nie od widzimisie Pina: "- Organizatorowi przysługuje prawo selekcji dopuszczanych do konkursu prac"

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

155

Odp: Fortification 2k13

wierzę, że uda Wam się jakoś dogadać panowie do 1 stycznia

idę przygotowywać kompa Toshiba Equium 2000 pod real time text. właśnie formatuję dysk pod DOS'em

http://www.toshiba-europe.com/computers … /index.htm

[opuściłem to miejsce bezpowrotnie][dziękuję za skasowanie mojego konta]

156

Odp: Fortification 2k13

> wierzę, że uda Wam się jakoś dogadać panowie do 1 stycznia

mozliwe.


Pin napisał/a:
xxl napisał/a:

jakie uzasadnienie maja te zapisy?

Nie podlega dyskusji.

eee, raczej nie :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

157

Odp: Fortification 2k13

Pin napisał/a:

Czekam jeszcze tylko na reprymendę od Maziego :D

To sie nie doczekasz ;) chociaz... :)

Temat wrzucania na sile, do regulaminu game compo, Twoich, lub jakichkoliwiek na sile, ograniczen mnie w tym temacie nie interesuje.
Co innego duze, demoscenowe party, gdzie podczas compo dla atari 8 bit wciskasz compo machine z procesorem 16 bit nie emulujacym w pelni 6502c. I chcesz ludzi, na sile, do niego ograniczac. Podle.

Pin: zajrzyj do jakiegokolwiek regulaminu dla prac dla c64. Bedzie to chwila poniewaz jest zazwyczaj bardzo krotki. Zdebiejesz. Tam sie licza prace na komputer c64. Dziwne, co? :)

Odp: Fortification 2k13

W sumie faktycznie nie moja sprawa, ale prywatnie popieram Maziego i XXL-a.
Na zlotach C64 ma chodzić na C64, a znowu na naszych zlotach ludzie się buntują, kiedy organizatorzy Forever jako compo-machine dają Spectrum +2 zamiast +128, bo to już ekstrawagancja (też uważam, że machine-compo na Forever powinno być Spectrum 128+, a nie jakiś ku.rwa Amstrad, choćby mocno kompatybilny).

Ponadto, nawet w obliczu małej ilości prac, nie powinno się wystawiać do jednego konkursu gry na 65XE i gry na współczesnego potwora XE; powinny być osobne konkursy. Tzn nie "u Was powinny być", bo nic mi do tego, tylko "gdybym ja robił compo, to osobno na ZX Spectrum 128 i osobno na ZX Spectrum Evolution".

No. To w ramach hołubionej tu zasady "nie znam się, to się wypowiem" - odbębniłem swoją powinność.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

159

Odp: Fortification 2k13

ja też się nie znam, ale doceniam do czego dąży XXL, czyli taki puryzm sprzętowy jak na C64, mi to się osobiście bardzo podoba, tak na marginesie chcialem zaznaczyc, ze nie mam oczywiscie nic do kwestii rozszerzen, choc osobiscie wolalbym zeby niektore dema mi dzialaly na 65 xe :)

160

Odp: Fortification 2k13

mazi: przy takim regulaminie, tj. ze "ma chodzic na golym 65xe" nie mialbys stereo w pracach, nie mialbys ext ramu.
moze jak napisze ze nie mialbys np. glownego programu do testowania atari - czytaj: numena - to cos ci to uzmyslowi? ;)

tylko prosze bez wypominania ze 130xe to tez standardowa atarka. ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

161

Odp: Fortification 2k13

Oj jell, jell. Przyjedz kiedys na zlot c64 to zobaczysz jak jest. Nikt nie mowi, ze nie moze byc np. wspomnianego stereo. Wszystko jest ladnie skategoryzowane. Sprawdz realia a nie tylko suche dysputy na forum.

162

Odp: Fortification 2k13

jellonek napisał/a:

przy takim regulaminie, tj. ze "ma chodzic na golym 65xe"

nie potrafisz samodzielnie myslec? taki zapis tez nie jest zgodny z Nowym_PorzadkiemTM.

Ostatnio edytowany przez xxl (2012-12-20 14:37:12)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

163

Odp: Fortification 2k13

Muszę przyznać, że moje podejście nieco wyewoluowało i prędzej zgodziłbym się na niepublikowane rozkazy 6502, niż na 65816 i 1 MB RAM. Nie deprecjonuję w żadnym wypadku pracy elektroników, pracy programistów piszących na 65816, jak również rozgrzewających układy piecykami olejowymi, ale uważam że konkursy powinny odbywać się na Atari, a nie na Atari z baterią modyfikacji.

O ile nowe urządzenia zastępujące zawodne pamięci zewnętrzne stają się (z wielu powodów) powoli koniecznością, to gdyby demo działało w obrębie 64 KB i grało na jednym układzie POKEY, w moim przekonaniu nic by się nie stało. Inna sytuacja jest, kiedy do obejrzenia produkcji, czy gry trzeba sobie coś dokupić, dolutować, względnie ukręcić.

Fortification to pomysł sOnara i tam należy, w mojej opinii, kierować propozycje, a nie po raz kolejny podsycać kłótnie pomiędzy xxl i Pinokiem - przecież wiadomo, że do wspólnego zdania nie dojdą nigdy.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

164

Odp: Fortification 2k13

dely: gdyby demo dzialalo na 64kb ramu zazwyczaj oznaczalo by to jego spore ograniczenie.
xxl: komentarz o samodzielnym mysleniu przyjmuje jako calkiem zabawny i pozytywny :)

dely: imo godna rozwazenia i zastanowienia sie jest kwestia dema/gry (oczywiscie mowa tylko o grze, bioracej udzial w kompocie "party typu demoscenowego") wystawianego na carcie. z jednej strony - standardowy mechanizm; z drugiej - wymaganie sprzetu znacznie mniej dostepnego niz wszelkie formy "dyskow". samo podanie instrukcji jak dany soft uruchomic - nie pomoze ludziom nie majacym danego sprzetu - a chyba przyzwyczailismy sie ze prace z kompotow maja sie dac uruchomic na kazdym "scenowym" sprzecie (przez co zakaz _wymagania_ 65816 czy nielegali - sa jak najbardziej ok).

Ostatnio edytowany przez jellonek (2012-12-20 16:47:34)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

165

Odp: Fortification 2k13

dely: twoja a600 wcisnela sie ze wstydu tak gleboko w kat szafy, ze juz jej nie widze...

przechodze na tumiwisizm

Odp: Fortification 2k13

dely napisał/a:

Nie deprecjonuję w żadnym wypadku pracy elektroników, pracy programistów piszących na 65816

Ja również nie. Jakby sprzedawali XE wypasione do górnej granicy współczesnych trendów, a cały taki komputer kosztowałby do 500 zł, to sam bym sobie sprawił, haha.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

167

Odp: Fortification 2k13

jellonek napisał/a:

mazi: przy takim regulaminie, tj. ze "ma chodzic na golym 65xe" nie mialbys stereo w pracach, nie mialbys ext ramu.

Polecałbym w tym przypadku ponowną/pierwotną lekturę regulaminu z Wapniaka. Tam założenie było - ma chodzić na 65XE PAL w standardzie, jak wykryje dodatki - może "odpalać" fajerwerki (tak w skrócie). I jedno nie przeszkadza drugiemu...

Sikor umarł...

168

Odp: Fortification 2k13

Hmm, jak czytam ten regulamin to on rzeczywiście jest elastyczny, jak żaden dotąd. Gdzie tu widzicie optymalizacje tylko pod jedną maszynę?

xxl napisał/a:

"- Jeśli gra wykorzystuje rozszerzony ram to musi istnieć możliwość wyboru banków używanej pamięci (wbudowana "wybieraczka", lub zewnętrzny program, lub / i zewnętrzny plik do ręcznej edycji)"

Całkiem realna sytuacja - mam sobie ramdysk na nim jakies dane. Odpalam na chwilę grę (która wcale nie potrzebuje całego dostępnego ext. ramu). Wychodzę z gry, zaglądam do ramdysk-u, a tu dupa, gra wpier*oliła się w te same banki. Dalej bezsensowny zapis?


xxl napisał/a:

"- Praca może korzystać z legalnych / nielegalnych instrukcji 6502c, może wymagać, lub opcjonalnie używać 65c816 (tryby 8, lub 16 bit pod DracOS, bez liniowego ramu '816 powyżej $0FFFF, zegar standardowy). Program może korzystać z maksymalnie 62 banków pamięci z rozszerzenia 1MB (portb). Jeśli praca wykorzystuje procedyry XL OS, to odwołania muszą zostać zrealizowane legalnie poprzez tablicę skoków."

No nie wiem co powiedzieć. Po to jest chyba tablica skoków, żeby z niej korzystać? Bo nawet samo Atari wpadlo na pomysł, że w różnych wersjach OS ROM pewne procedury mogą się przesunąć? Tak wam bardzo przeszkadza, że nie można skoczyć bezpośrednio? Albo te dwa nieszczęsne banki z 1MB - łapka w górę kto pisze pracę, która potrzebuje całych 1MB? No i pierwszy raz od jakiegoś czasu dopuszczone nielegale... Odkąd jeżdżę na zloty, pierwszy raz coś takiego widzę.

xxl napisał/a:

"- Praca może korzystać z VBXE. Wymagana jest możliwość wyboru strony pamięci na której karta jest zainstalowana, wymagana jest detekcja rdzenia i zgłoszenie przez program informacji o ewentualnej niezgodności z wymaganiami. Jeżeli w czasie prezentacji ma zostać użyty rdzeń inny niż 1.22a, lub GTIA v1.05a to należy go dołączyć do paczki z pracą."

O ile mi wiadomo VBXE nie w każdym kompie jest wpięte w ten sam obszar pamięci. Więc co, gracz ma je sobie przelutowywac pod grę, czy też może ją zdissasemblować i zmienić adres? (taki jak i banki ext ramu). A co do wykrywania rdzenia - w binarce MazezaM umiesz wykryć obecność xBios, ale wersji rdzenia VBXE już nie ? :P

ciagle masz ochote?

xxl napisał/a:

"- Organizatorowi przysługuje prawo selekcji dopuszczanych do konkursu prac."

Niby jesteśmy dorosłymi ludźmi, ale w teorii mogą się znaleźć prace poniżej pewnego poziomu kultury, np. z chamskimi wjazdami. Też mają być puszczone? Ten zapis IMO służy tylko przed zabezpieczeniem się na takie ewentualności. I tylko takie - można go co najwyżej sprecyzować.

Więc kompletnie nie rozumiem, niech mnie ktoś uświadomi - co jest złego w tych zapisach? W jaki konkretny sposób ograniczają twórców?
Jak ktoś chce zrobić grę na "czyste" XL/XE to nic mu nie zabrania. Jak potrzebuje dodatkwych rozszerzeń - tez je ma.


PS: Mnie akurat ten Nowy_PorzadekTM przeraża - to jest robienie na siłę z Atari C64.

Ostatnio edytowany przez grzybson (2012-12-20 18:18:38)

grzybson/SSG^NG

169

Odp: Fortification 2k13

grzybson napisał/a:

No i pierwszy raz od jakiegoś czasu dopuszczone nielegale... Odkąd jeżdżę na zloty, pierwszy raz coś takiego widzę.

WAPNIAK - każda standardowa atarka dopuszcza nielegale...

Sikor umarł...

170

Odp: Fortification 2k13

Sorki Sikor :) Tak bardzo starałem się wstecz sięgnąć pamięcią, że zapomniałem o wydarzeniach tegorocznej jesieni ;D

grzybson/SSG^NG

171

Odp: Fortification 2k13

sikor: imo to wlasnie najlepsze okreslenie, tj. z twojego wczesniejszego posta.
uzycie nielegali czy 65816 - spoko, ale dopiero po zweryfikowaniu ze to orginalne 6502c (a nie zakladaniu ze taki zawsze bedzie), lub po zweryfikowaniu ze to 65816, ale w obu przypadkach z fallback do 65c02 - czyli tylko do legalnych rozkazowa 6502.

z reszta - podpisuje sie pod tym co dely napisal, tj. to party sOnara i jak sie nie podoba komus jego regulamin (nie wazne przez kogo przygotowany) - po prostu ma PELNE PRAWO nie brac udzialu w kompotach. to takie proste...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

172

Odp: Fortification 2k13

(...)

Ostatnio edytowany przez gorgh (2012-12-20 19:02:10)

173

Odp: Fortification 2k13

Regulamin dopuszcza nielegale - jeśli wykryje się procek, który je obsłuży. Dobrze to rozumiem?

174

Odp: Fortification 2k13

w.mnie nie. kazde atari xl/xe wykonuje te rozkazy wiec po co kazdorazowo kazdy program ma to osobno sprawdzac?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

175

Odp: Fortification 2k13

Bo nie każdy idzie w puryzm sprzętowy i ma pełne prawo montować sobie w swojej Atarce 65816, czy tam inne dopałki. Może dlatego warto dodać procedurę rozpoznającą procesor?

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie