1 Ostatnio edytowany przez tebe (2009-07-30 19:45:36)

stąd plik z przykładem do pobrania (nie wiem jak na aarea wrzucać pliki)

http://www.atariage.com/forums/index.ph … try1804753

ogólnie jest to połączenie wcześniejszych dokonań Fox-a w temacie trybu Konop-a, z tym że dotyczy on trybu znakowego, tak aby była możliwość użycia szybkiego dostępu do pamięci w stylu Konop-a i dodatkowo była możliwość prezentacji dodatkowej grafiki w rozdzielczości z pixlem jak w Graphics 15 OS

wiersz dzielony jest na pół sposobem opublikowanym przez Fox-a (tryb 9++) czyli rozdzielczość pionowa zwiększana jest sprzętowo , natomiast rozdzielczość pozioma programowo dzięki odpowiednio spreparowanemu zestawowi znaków

zestaw znaków modyfikowany jest tak aby otrzymać 8 kolorów dither (w przykładzie dla ditheru wykorzystane są tylko kolory 712,708 i 711, kolory 709 i 710 pozostają wolne do wykorzystania, tak samo wszystkie duchy są do wykorzystania)

gdyby atari posiadało zestaw 256 znakowy można otrzymać 16 kolorów dither, ale tak tylko 8 dla szybkiego dostępu do pamięci

 lda starszy_nibbl_koloru,x
 ora młodszy_nibbl_koloru,y
 sta ekran

jeśli uprzeć się to i 11 kolorów dither, jednak wtedy postawienie dwóch znaków ćwiartkowych obok siebie będzie trwało dłużej

 ldx kolor1_0_10
 lda mul_11,x
 sta adr+1

 ldx kolor2_0_10

adr lda paleta,x
 sta ekran

może komuś się przyda do wizualizacji :)

p.s.
istnieje możliwość aby obrazki G2F były zapisywane w ten sposób, aktualnie próbuję to zaimplementować, na razie z marnym skutkiem

p.s. #2
aktualnie ten tryb nie ma nazwy, jakieś propozycje, 9+++++++++++++++++++++++++++++++ ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

2

Proponuję C+ ;) W nawiązaniu do C64, gdzie stosuje się tego typu rozwiązania ;)

3

To jakaś stonogografia? ;)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

4

może --10

5

ja proponuję: "TryB TeBe'go - go" ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

6

TeBe, nowe tryby pokazuje się w nowych demach, a nie na forum!

Ten tryb wymyśliłem w 2003. Nazywa się 12++ (od GR.12).
11 odcieni wcale nie kosztuje więcej, wystarczy użyć ADC zamiast ORA (lewy piksel mnożymy przez 11 zamiast przez 16 jak zwykle).
Może Eru teraz opisze swoje tryby graficzne, bo w międzyczasie TeBe je wymyśli. :)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

7 Ostatnio edytowany przez tebe (2009-07-31 14:25:57)

Tebe je upubliczni, bez czekania na demo, może komuś się przyda

czekać od 2003 na upublicznienie, masz coś jeszcze w zanadrzu Fox :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

8

Good werk tebe.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

9

Fox... może to nie jest taki gupi pomysł upublicznić wszystko co mamy, bo tego dema ani widu ani słychu...

: 404. Stopka not found

10

Fox, Eru no właśnie - chętnie bym coś od Was zobaczył ( ale nie kolejne PMG demo ). Bo śmiem twierdzić że z genialnym Numenem pociągnęliście atarowską demoscene do grobu :)  . W tym roku tylko jedno demo Ilusia ( od Tebego który jako jedyny czegoś nowego próbuje ) , a poza tym nic , a ilość produkcji na Głuchołazach woła o pomstę do nieba / żadnego dema , czy intra /. A tak to może kogoś zmobilizujecie (np.prObego)  . Bo na razie brać commodorowska kopię nas w tyłek - a małe atari na większych parties robi za ciekawostkę.

11

powrooz napisał/a:

Bo na razie brać commodorowska kopię nas w tyłek - a małe atari na większych parties robi za ciekawostkę.

Tak było zawsze, jest dziś i będzie.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

12

Widzisz Foxiu, czasem nie warto robić rzeczy "do szuflady", bo konkurencja nie śpi ;)

13

ja Numena napisalem w 1985 roku, a G2F rok pozniej.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14 Ostatnio edytowany przez tebe (2009-08-01 15:20:44)

gdyby MEC (Unfused, Unplugged) był świadom istnienia możliwości realizacji takiego trybu tekstowego HiRes, Lores z pixlem proporcjonalnym 4x4 (HiRes), 2x4 (LoRes) mógłby z niego skorzystać w swoich ostatnich demach, w których króluje tryb znakowy

wymiana pomysłów nie oznacza że ktoś komuś zawłaszczy jakiś efekt czy demo, ten sam efekt można zaprezentować na wiele sposobów

teraz pokrzyżowałem plany Fox-a i będzie musiał zmieniać napisy w demie 'new char mode, first presentation' na 'old char mode, second presentation' ;)

p.s.
rozumiem że tryb 12+ oznacza znak o wysokości 4 linii i standardowej szerokości, dopiero 12++ oznacza znak o połowie szerokości

p.s.#2
może ten tryb będzie bodźcem dla MEC-u aby kontynuowali przygodę z trybem znakowym i stworzyli trzecie demo z tego cyklu (dwukrotnie wyższa rozdzielczość w poziomie i pionie)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

15

Przyznam, że ostatnie 2 dema MEC'ów były na prawdę dobre. I było to w sumie coś nowego :)

Kontakt: pin@usdk.pl

16

W demach MEC'u chodziło o wykorzystanie standardowego zestawu znaków.

17 Ostatnio edytowany przez dhor (2009-08-02 07:07:30)

Tak jak napisał Marek, chodziło nam z Boberem o przedstawienie w demach standardowego zestawu znaków - nawet go nie podmienialiśmy, itp.

A nowy tryb znakowy... To już duży i nowoczesny krok naprzód :)

Jednak przy okazji powraca stary temat (które może był, a może mi się wydaje, że był poruszany), mianowicie dostępność 'źródeł' efektów atarowskich, jak i technik specjalnych. Bądźmy szczerzy, na naszej scenie konkurencyjność miała rację bytu może 20 lat temu, teraz powinniśmy się sprężyć, żeby komukolwiek chciało się coś pisać. A może jest paru młodych zdolnych, tylko brak im czasu na opracowywanie efektu i ew. trybu wyświetlania? I wtedy taka biblioteczka otwarto-źródłowych efektów byłaby fajną sprawą.

Druga sprawa rzutująca na ilość prac (która, jak zauważył Powrooz, jest dramatycznie niska), to chęć odkrywania po 10ć razy Ameryki. Zamiast składać ładne prace ze starych efektów (które to efekty da się przedstawić w różny sposób, wystarczy zmienić parę parametrów, sinusy, itp i już coś innego się dzieje na ekranie), ostatnich aktywnych trzech czy czterech koderów zdaje się czekać na to, aż wpadnie im kolejny odkrywczy pomysł. A na scenie obok klepią te demka jedno po drugim, nie zważając na to, że w każdym jest plazma, coś tam z wektorkami, czy jakieś inne mainstreamowe efekty, które czasem bokiem wychodzą. Dobry produkt (design+efekty+design :)) obroni się sam.

Mam nadzieję, że nowy-stary tryb tekstowy poruszy wszystkich do głębi i postanowią wykorzystać drzemiący w nim potencjał ;)

--
Dhor/M.E.C.

18 Ostatnio edytowany przez Fox (2009-08-03 08:14:00)

Powrooz: nie pamiętasz, jaka była nasza Scena w 2001.

Mac: mam nadzieję. :)

xxl: dziękuję za ironię. Nie chodziło mi o to, żeby się pochwalić, tylko zasygnalizować, że ten tryb mam już trochę przećwiczony.

TeBe: 9+ to "tryb Konopa", 9++ z VSCROLem. 12++ z VSCROLem a o 12+ nie słyszałem.

Eru: to samo słyszałem od Ciebie na początku 2002. :)

Dhor: dostępność źródeł popieram.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

19

mam pytanie: czy ten tryb pozwala na osobną pamięć ekranu dla dolnej i górnej ćwiartki?

20

tak, zamiast 30 wierszy mamy 60, czyli np. 60*40 = 2400 bajtow na pamięć obrazu, 2x gęściejszy inwers znaków (5-y kolor), CDrug plasma wykorzystuje ten tryb razem z adresowaniem ćwiartki znaku (nie połowy, tylko 1/4 znaku), mamy wtedy 11 kombinacji ćwiartki

ten tryb wspiera G2F (Special -> Mode -> DLI+), zapisz ASM i będziesz miał czarno na białym

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

21

cieszę się, że jest na to sposób, potrzebuje tego do nowego efektu, którego jeszcze na atari nie było

22

eee, na pewno ten efekt już jest u mnie w szufladzie ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

23

chodzi o rotozumer na predefiniowanym zestawie znakow :)

24

wyjaśniam, bo ta wiedza może się przydać innym koderom- mając znak 4x4 pixele ( tryb graficzny 160x240) mozemy predefiniowac wszystkie polaczenia linii od jednego boku do drugiego boku, dzieki temu mozemy stawiac szybko linie na ekranie a miejsca wewnatrz figury wypelniac pelnym znakiem (wszystkie pixle zaznaczone). Otrzymujemy wektory a polaczenia linii uzupelniamy duszkami :)
Fajny pomysl? :)

25

tylko 4 latka minęły

"gigantyczna" liczba prac w tym trybie skłoniła mnie do napisania narzędzia które jeszcze bardziej ułatwi Wam projektowanie i wdrażanie efektów wykorzystujących tryb 12++ / 0++

http://madteam.atari8.info/uzytki/foxmode.7z

dla przypomnienia jest to tryb znakowy 80x60 z maks 11 wzorami ditheringu 2x4 piksle (12++) lub 4x4 piklse (0++)

efektem działania programu są pliki OUTPUT.*, w katalogu A8 uruchamiamy @MAKE.BAT co skutkuje powstaniem pliku wykonywalnego dla Atari

11 wzorów oznacza zużycie 11x11 znaków zestawu, pozostaje nam 7 znaków na grafikę którą możemy ozdobić krawędź ekranu jak na Commodore 64 :), możemy też użyć mniejszej liczby wzorów (PalSize), dostaniemy więcej wolnych znaków do wykorzystania

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C