Pomocy !! Bo mnie chyba coś trafi :)
Jak w GFA-Basicu (wersja bodaj 3.6TT) wczytać obrazek (GIF lub JPG lub cokolwiek co można otrzymać na PC lub Atari) w trybie niskim TT. Ściągnąłem już z 50 przykładów na GIF,JPG,PI9 itd i nic kur...na nie włazi. Może ktoś ma jakieś rozwiązanie w stylu "kawa na ławę" :)

Było miło :) Do widzenia.

PIx to banał, bo to po protu zrzut pamięci + paleta kolorów.

Co do GIF i JPG, to trzeba dekompresowac - bez asemblera zasadniczo nie ma to sensu.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3

gfa bezpośrednio tego nie obsługuje. Tak jak pisze Maskotka, musisz se napisać dekoder do gif albo jpg. ogólnie nie polecam. lepiej użyć pi3 czy co to tam miało rozdziałkę tt i już.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

4

No właśnie kurcze, nie jest tak hop-siup przy mojej znajomości tematu. Z GIF-em, czy JPG to faktycznie masakra i choć są jakieś metody to przy rozdzielczości niskiej TT, wychodzi kicha.
Przerobiłem obrazek na PI9 bo to jest ponoć to, o co biega, znalazłem programik:

ON ERROR GOSUB fin                     
ON BREAK GOSUB fin                           
'

RESERVE 50000                               
super%=GEMDOS(32,L:0)                     
resol&=XBIOS(88,W:-1)                 
sauve_ecr%=XBIOS(2)       
buffer%=MALLOC(77824)                     
image%=buffer%+1024

moniteur%=XBIOS(89)                             
key|=BYTE{&H484}             
IF moniteur%=2                   
  ~XBIOS(5,L:image%,L:image%,W:3,W:&X100110011)   ! VGA: 320x240 256c.

ELSE

  ~XBIOS(5,L:image%,L:image%,W:3,W:&X11)          ! TV:  320x200 256c.

ENDIF

OUT 4,18                               
CLS                                 
BLOAD pic$,buffer%

BMOVE buffer%,&HFFFF9800,1024

'

~INP(2)

'

@fin           
' *--- Fin du programme ---*

PROCEDURE fin

  OUT 4,8                                     
  ~XBIOS(5,L:sauve_ecr%,L:sauve_ecr%,3,resol&) 
  ~MFREE(buffer%)                   
  BYTE{&H484}=key|                     
  ~GEMDOS(32,L:super%)           
  END

RETURN


i jeszcze inny do ładowania PI9 i dalej D.U.P.A.
Z rozdzielczościami ST nie ma problemów, a w tym wypadku nic.

Było miło :) Do widzenia.

5

nie wiem, w gfa programują tylko dziewczyny.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

a dajesz w pic$ sciezke do pliku?

No i więcej szczegołów poprosimy, bo my widzimy tylko dupę ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

7

Kicha, dam sobie spokój.
Znalazłem program, który zapisuje obrazy jako pliki *.PUT gotowe do wrzucenia do GFA, co z tego, jak po załadowaniu bitmapy, kolory mu się wywracają i zapisuje jakąś kolorową "papkę".
http://www.raceme.org/atari/bv/

Myślałem, że to moje TT coś szwankuje, ale pod Hatari jest to samo.

Było miło :) Do widzenia.

8

Gem view konwertuje z (prawie) wszystkiego na wszystko więc możesz sobie te pliki przekonwertować choćby na jakąś bitmapę i wczytać bez problemu swoim kodem lub innym zwykle używanym w GFA.

800XL  XC12  LDW 2000  Portfolio  1040 ST, STE  Falcon 030 (Deskpro)  Jaguar
... oraz inne grzyby i Amigi :-P

9

Problem w tym, że nie wiem jak w TT zmienić paletę kolorów. Obrazek się ładuje, ale paleta kolorów pozostaje bez zmian.

Było miło :) Do widzenia.

10 Ostatnio edytowany przez saulot (2009-07-16 08:37:24)

artik-wroc: jest wywołanie systemowe XBIOS do zmiany palety, więc w czym problem..
Cytat z Atari Compedium:
"The TT030 supports an expanded palette of 256 entries in 16 banks containing any of 4096
colors. The first bank of colors is still supported by Setcolor() and Setpalette(), however to
access the additional 240 colors, 4 additional palette support calls were added.
Esetpalette(), Egetpalette(), and Esetcolor() provide access to these colors in a similar
manner to Setpalette() and Setcolor(). Esetbank() switches between the 16 available banks of
colors in color modes that support less than 16 colors.

xxxx RRRR GGGG BBBB
xxxx 4321 4321 4321
When using the TT?s special gray mode, the lower eight bits of each hardware register is used as
a gray value from 0?255.

"

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl