1

Właśnie pracuje nad grą gdzie będzie bardzo dużo klatek przeciwników.

Chciałbym każdemu przeciwnikowi dorobić czarną obwódkę (wokół niego). Dzięki temu będzie zawsze dobrze widoczny podczas gry.


I tu mam problem jakim programem najłatwiej to zrobić (czy ktoś mógłby mi podać przepis krok po kroku jak to uzyskać)

Do tej pory wszystko robiłem w NEOPAINT i mi on wystarczał.

Teraz jednak nie wiem jak uzyskać taki efekt w tym programie.

2 Ostatnio edytowany przez pajero (2009-07-10 21:50:51)

GIMP

1. Plik: Otwórz
2. Zaznaczenie: Według koloru
3. Edycja: Wytnij
4. Plik: Utwórz: Ze schowka
5. Filtry: Dekoracja: Dodaj Fazę
6. Plik: Zapisz jako

Albo inne "dekoracje"....
Trochę rzeźbienia jest :(
I efekt pewnie nie taki....


PS. Przyślij mi z jedną klatkę to pokombinuje czy nada się ten GIMP.

3

W gimpie metod jest multum, na przykład:

-zaznaczyć tło sprite'a narzędziem do zaznaczania kolorów albo magic wandem,
-odwrócić zaznaczenie (ctrl+i)
-edycja->rysuj wzdłuż zaznaczenia

można też:
-zaznaczyć to co jest obrazkiem (jak powyżej)
-kopiuj/wklej, nowa warstwa
-filtry->wykrywanie krawędzi->laplace
-i dalej poeksperymentowac z kolorami

nie wiem w jakiej formie masz obrazki: prosciej by było gdybyś miał w formacie z kanałem alpha

w photoshopie jeszcze prościej, wystarczy poeksperymentować z atrybutami warstwy

możliwe, że pakiet imagick da radę zrobić taką obramówkę: wtedy morgify by Ci hurtowo zrobił dla wszystkich klatek animacji.

4

Na marginesie - biały obrys sprawdza się często lepiej od czarnego, sprawdź na konkretnym przypadku (ale w większości gier są białe)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

5

w pakiecie image magick parametr -edge <grubosc> sluzy do wykrywania krawedzi. Wystarczy nastepnie wynik tej opcji zrobic w inwersji, stosując jednak ten sam obrazek (bez inwersji) jako kanał alpha: mamy dzięki temu ramkę, ktorą wklejamy na oryginalny obrazek i gotowe.

6

pajero:
Wysłałem na pocztę obrazek z przykładem:)


Spróbuje też sam zrobić w tym GIMP-ie zgodnie z twoim opisem.

7

xan napisał/a:

W gimpie metod jest multum, na przykład:
-zaznaczyć tło sprite'a narzędziem do zaznaczania kolorów albo magic wandem,
-odwrócić zaznaczenie (ctrl+i)
-edycja->rysuj wzdłuż zaznaczenia

Zgadza się:

1. Plik: Otwórz
2. Zaznaczenie: Według koloru
3. Zaznaczanie: Odwróć
4. Edycja: Rysuj wzdłuż zaznaczenia: 1piksel
5. Plik: Zapisz jako.

Wysłałem Ci wynik....

8

pajero:

Dzięki:) właśnie o to mi chodziło.

9

wrr ;P

10

Polecam napisanie do tych celów krótkiego programu. Implementacja nie powinna nastręczać problemów. Algorytm byłby dwuetapowy i polegałby na przeglądaniu wierszy raz w poziomie, drugi raz w pionie.