Electron, pytanko. Jak widzisz możliwość zaimpletowania w rdzeń trybów C64? Nie żebyś Ty to robił. Pytam o techniczne możliwości....
Tebe pisało na początku czy Electron ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Fabryka - 8bit » VBXE temat rdzeniowy
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Electron, pytanko. Jak widzisz możliwość zaimpletowania w rdzeń trybów C64? Nie żebyś Ty to robił. Pytam o techniczne możliwości....
Tebe pisało na początku czy Electron ?
to już go nie męcz Pajero, ciesz się że wogóle jest już finał całej sprawy i nie staraj się tego przedłużać w nieskończoność
Pajero ... nijak widzę. Jest mapa kolorów, jest blitter ... jest też 93 % LE z FPGA zajęte ....
...właśnie chodziło mi o techniczne możliwości. Pytam się, bo jestem zwolennikiem "napis se" i czy warto se brudzić rączki nauką kodowania FPGA.
Tymbardziej, podkreślam: nie żebyś Ty to robił.....
Dobrałem się do dokumentacji VBXE i póki co mam takie pytania (jakby były głupie to nie bijcie):
1. Czy rdzeń FX ma pełną emulację GTIA czy poobcinaną (tryby 9,10,11, duszki itd.)?
2. Czy XDL zaczyna działać od tego samego miejsca co DL ANTICA?
3. Jak duży obszar obejmuje mapa atrybutów (czyli od której kolumny się zaczyna).
4. Nie jestem pewien czy rozumiem co dokładnie robi lokalna zmiana HIRES <-> CCR. Czy (obrazowo) jak będę w gr.8 to zrobi mi się z niego gr.15 i na odwrót? A co w trybach GTIA (9,10,11).
VIDEO_CONTROL equ $d640
;XDL enable
VC_XDL_ENABLED equ 1
VC_XCOLOR equ 2
; XDL Address
XDL_ADR0 equ $d641
XDL_ADR1 equ $d642
XDL_ADR2 equ $d643
; Palette / Priority map / Color map transfer registers
MSEL equ $d644
MSEL_CMAP equ $40
MSEL_RGB equ $c0
MSEL_PMAP equ $80
MB0 equ $d645
MB1 equ $d646
MB2 equ $d647
MB3 equ $d648
XDLC_TMON equ 1
XDLC_GMON equ 2
XDLC_OVOFF equ 4
XDLC_MAPON equ 8
XDLC_MAPOFF equ $10
XDLC_OVADR equ $20
XDLC_OVSCRL equ $40
XDLC_CHBASE equ $80
XDLC_MAPADR equ $100
XDLC_MAPPAR equ $200
XDLC_OVATT equ $400
XDLC_RPTL equ $4000
XDLC_END equ $8000
; MEMAC Bank A (0x2000 - 0x3fff)
MA_CPU equ $d64c
MA_ANTIC equ $d64d
; MEMAC Bank B (0x4000 - 0x7fff)
MB_CPU equ $d64e
MB_ANTIC equ $d64f
; BAnk A/B ON/OFF bit
MEMAC_ON equ $80
MEMAC_OFF equ 0
MEMAC_A_WINDOW equ $2000
MEMAC_B_WINDOW equ $4000
BL_ADR0 equ $d650
BL_ADR1 equ $d651
BL_ADR2 equ $d652
BLITTER_START equ $d653
IRQ_CONTROL equ $d654
CORE_VERSION equ $d640
BLT_COL_CODE equ $d650
BLITTER_BUSY equ $d653
IRQ_STATUS equ $d654
BLT_COLLISION_CODE equ BLT_COL_CODE
SX equ $10
SY equ $20
DX equ $40
DY equ $80
NEXT equ $8
xdlist equ *
;XDLC
;24 puste linie od góry ekranu ...
.word XDLC_RPTL
.byte 3*8-1
;XDLC
;włączam mapę koloru pokrywającą 192 linie
;jednocześnie jest to koniec XDL (XDLC_END)
.word XDLC_END + XDLC_RPTL + XDLC_MAPON + XDLC_MAPADR + XDLC_MAPPAR
;XDLC_RPTL
;razem 200 linii z mapą koloru
.byte 200-1
;XDLC_MAPADR
;adres mapy koloru bezpośrednio za XDL w pamięci VBXE
.long colormap - xdlist
;krok adresu mapy
.word 40
;XDLC_MAPPAR
.byte 0 ;hscroll mapy
.byte 0 ;vscroll mapy
.byte 8-1 ;szerokość pola
.byte 8-1 ;wysokość pola
colormap equ *
standardowa DLista ANTIC-a składa się z rozkazu i parametru, w przypadku Xdlisty rozkaz jest 16-bitowy i po nim występują wszystkie parametry wg kolejności zapalonych bitów w rozkazie
1. Czy rdzeń FX ma pełną emulację GTIA czy poobcinaną (tryby 9,10,11, duszki itd.)?
pełną
2. Czy XDL zaczyna działać od tego samego miejsca co DL ANTICA?
tak
3. Jak duży obszar obejmuje mapa atrybutów (czyli od której kolumny się zaczyna).
od adresu pod jakim umieścisz ją w pamieci VBXE, pokrywa obraz wyświetlany przez ANTIC (dla pola mapy 8x8 masz 40x24 bajtów dla obrazu 160x192, albo 320x192) , jestem ciekaw jak wyobrazasz sobie mapę kolorów, bo sposób jej realizacji w VBXE może Cie zaskoczyć
4. co dokładnie robi lokalna zmiana HIRES <-> CCR.
w polu mapy koloru zmienia tryb hires<->ccr, trybów 9,10,11 nie testowałem
Dzięki TeBe za info. Szczególnie 3. punkt mi rozjaśniłeś, bo nie byłem pewny czy przypadkiem mapa nie działa też na borderach.
Wersja rdzenia 1.0 beta 2 (zupełnie inna mapa kolorów) dostępna.
program do konwersji grafik już jest, obrazki z C64 gdzie zastosowano mapę 8x8 można wyświetlać na VBXE, następnie dodam obsługę map 8x4, 8x2 i 8x1
dodatkowo dodaje też obsługę mapy kolorów do G2F, tak że będzie można wybrać czy obrazek będzie edytowany z myślą o tandemie ANTIC+GTIA, czy ANTIC+VBXE, Laoo oferował się uaktualnić emulator o obsługę VBXE, emulator który daje sie modyfikować czyli Atari++
Obrazki śliczne ... Przydałyby się jeszcze natywne obrazki dla palety atarowskiej. Marzenie.
OGŁOSZENIE: dostępny jest nowy rdzeń (v1.0 beta 6) i manual do VBXE. Chętnych proszę o kontakt.
Dla chętnych, zabawka pozwalająca na dostęp do nowych trybów graficznych spod BASIC-a:
http://drac030.krap.pl/vbxe_s.arc
W archiwum przykłady w TBXL i opis w pliku tekstowym. Wersja 0.5, mogą być błędy i zmiany niektórych featur, ale już raczej chyba niezbyt duże.
fajne kółka w 640x192 :)
Dorzuciłem możliwość zmiany koloru tła w trybie tekstowym. URL ten sam.
PS. Polecam szanownej uwadze plik RAIN.TXL - dla porównania można podmienić w linii 30 OPEN na GR.31 i zapuścić na ANTIC-u ;)
Wkrótce pojawi się oficjalnie rdzeń fx v1.10 - zmiany to głównie poprawki w blitterze - blok BCB wydłużony zostanie do 21 bajtów. Wszystkich, którzy będą musieli przekompilować swoje programy przepraszam, ale staram się wprowadzać już tylko niezbędne poprawki - tym razem chyba Candle znalazł błąd. FPGA jest tak pełna, że synteza trwa dobre 2 godziny.
Teraz to już po ptakach, ale fajne mogłyby być tryby 16 kolorowe (2 pixele na nibel) w normalnej (320) i niskiej (160) rozdzielczości. Szesnaście kolorów to całkiem sporo, a zajmują dwa razy mniej miejsca. Można byłoby animować dwa razy więcej sprajtów.
mozna tez zrobic tryby bitplanowe, co tez dawalo by sporo mozliwosci dla samego procesora atarki, ale coz - mamy co mamy
rdzen to tylko rdzen - mozna go przeladowac w kilka sekund
zawsze mozna napisac wlasny
Grunt to przemyśleć i obrać jakiś standard/kierunek i się go trzymać. Dopóki nie ma w sumie poważnych produkcji to jest jeszcze czas na zmiany.
uwazam ze rdzen w tej postaci w ktorej jest daje calkiem duze mozliwosci
wiec wypadalo by je wykozystac zamiast wytykac czego nie ma
zwroccie uwage ile czasu potrzebowal Electron na dotarcie do tego punktu - naprawde to mnostwo pracy
opublikowanie zrodel (na mniej, lub bardziej restrykcyjnej licencji) moze zwiekszyc ilosc osob chetnych do pisania nowych rdzeni.
poki co - "mozna przeciez napisac wlasny", ta, ale bez specyfikacji? bez przykladow?
a electron mial przyklady?
czytaj papiur do antica, do gtia i kombinuj :)
ta... ten papiur wytlumaczy mi co za sygnal na ktorej nodze ukladu ma byc... bardzo zabawne...
rdzen to kompilat vhdl? czy moze jakis kod wykonywany przez zaprojektowany w vhdl przez elca uklad?
ok, nic nie zrozumialem...
papiur wytlumaczy nie tylko ktora noga sie jak nazywa, ale jak dziala magistrala miedzy antikiem a gtia
rdzen to wynik syntezy kodu napisanego w verilogu (bo electronu pisze w verilogu), a co ma znaczyc ostatnie zdanie to nie mam pojecia..
.
chodzilo o nogi altery a nie antica...
chyba ze proponujesz bym nie tylko core napisal, ale jeszcze sobie od nowa zaprojektowal vbxe.
ale ostatnie twoje zdanie przynajmniej mi objasnilo czym jest ow rdzen ;)
Rdzeń "jest (hard) corem" :D
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » VBXE temat rdzeniowy
Wygenerowano w 0.090 sekund, wykonano 21 zapytań