1

Hej

moglby ktos sprawdzic jak sie to: http://manta.univ.gda.pl/~pwisnie/test.xex zachowuje na real atari?

czy w momecie scrollowania pionowego sa jakies artyfakty na sprajtach (jakies losowe pojedyncze linie)?

w momecie kiedy sa spowolnienia (program nie wyrabia sie w jednej ramce), pojawiaja sie male artyfakty w postaci skaszanionych "lini" w niektorych sprajtach, czy na real atari jest to samo? czy zjawisko to wyglada zupelnie inaczej?

2

może raz jakiś pixel się pojawił, ale ogólnie nie widać jakiś dodatkowych śmieci, tylko mruganie duchów

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3 Ostatnio edytowany przez Marek Konopka (2009-06-11 18:19:58)

Ten program w ogóle nie odpala, ani pod emulatorem ani na real hardware.

EDIT. Jest już ok. Coś kiepsko ssało z serwera i używałem częściowo ściągniętego pliku.

Sprite'y migają momentami, coś na kształt interlace'u można na nich zaobserwować. Czasami pokazują się jakieś drobne śmieci w ich górnej części, ale nie wiem czy to jest kwestia faz animacji, czy jakiegoś innego problemu.

Btw. Sprawdzasz, czy wyrabia sortowanie?

4

Oh my god, that's great! My dream comes true :-) Looking forward to the progress of this project!

5

Btw. I'd gladly make music for this baby! Huelsbeck covers of course :)

6

dzieki za info

miganie sprajtow to normalna sprawa.. tak ma byc ;)

Marek Konopka napisał/a:

Czasami pokazują się jakieś drobne śmieci w ich górnej części, ale nie wiem czy to jest kwestia faz animacji, czy jakiegoś innego problemu

chodzi Tobie o moment kiedy program nie wyrabia w jednej ramce? jesli tak to czy te "smieci" zachowuja sie podobnie jak na emulaotrze?

Marek Konopka napisał/a:

Btw. Sprawdzasz, czy wyrabia sortowanie?

hmm.., bardziej chce miec pewnosc, ze przerwania DLI wyrabiaja sie w lini zanim zaczne cokolwiek dalej z tym multiplexerem robic...


pg napisał/a:

Looking forward to the progress of this project!

unfortunately this program is only test for PM multiplexer with vscroll+hscroll. I don't have intention to port Turrican...
I just wanted to see how this multiplexer handle games like Turrican... sorry...

no jeszcze czekam na werdykt Pinokia - jesli bedzie dzialac na jego sprzecie to bede czul sie pewniej ;)

7

pr0be napisał/a:

chodzi Tobie o moment kiedy program nie wyrabia w jednej ramce?

Tego nie jestem w stanie wychwycić. Wydaje mi się jednak, że nie i jest to spowodowane złym pozycjonowaniem sprite'ów (HPOS), jakimiś drobnymi błędami. Wygląda to tak, jakby podzielony w linii sprite fizyczny był źle przyporządkowywany - nie do tego sprite'a logicznego, co trzeba. Skutek tego jest taki, że mając dwa sprite'y obok siebie ten drugi przejmuje w jednej linii wzór tego z prawej.

pr0be napisał/a:

jesli tak to czy te "smieci" zachowuja sie podobnie jak na emulaotrze?

Tak, te śmieci wyglądają podobnie, z tym, że na real hardware są przesunięte odrobinę na prawo (sprite'a) - są przy jego prawej krawędzi. Na emulatorze występują centrycznie.

pr0be napisał/a:

hmm.., bardziej chce miec pewnosc, ze przerwania DLI wyrabiaja sie w lini zanim zaczne cokolwiek dalej z tym multiplexerem robic...

Mam pewną sugestię co do możliwości uzyskiwania wielu wielo-kolorowych sprite'ów, ale z multipleksingiem nie ma to wiele wspólnego. Być może warto pociągnąć ten temat w innym miejscu.

8

pr0be napisał/a:

unfortunately this program is only test for PM multiplexer with vscroll+hscroll. I don't have intention to port Turrican...
I just wanted to see how this multiplexer handle games like Turrican... sorry...

Oh, that's s a pity... Still I hope that the engine will be used in some excellent game (even surpassing Crownland ;-)

9

przespalem siedzac nad fauhadeelem - sprawdze dzisiaj na real hardware po 17tej.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep