1

jest taka gra

http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=10313

"World's first video attraction to simulate a pinball game. Video Pinball was an instant winner. With fluorescent 'disco' 3-D play-field, challenging targets, bumpers, slingshots, rollovers and drop targets Atari Video Pinball had it all, but without all the mechanical objects associated with classic pinball games. Even a pinball 'nudge' feature is included to give a more realistic feel to the play action. Approximately 1,500 units were produced."

warto sobie zagrac, o niebo lepiej zaprogramowana fizyka niz w niejednym pozniejszym pinbalu...

przyjrzalem sie troszke grze i okazuje sie ze mozliwe jest przeniesienie jej na atari, dane sa oddzielone od programu co pozwala na definiowanie wlasnych stolow (sprawdzilem 'podkrecajac' stol na mame), mozliwe jest umieszczanie grafiki na ekranie - w oryginale nie ma grafiki ale zmieniajac romy mozliwe jest jej wyswietlanie, dzwiek nie wiem jak jest generowany, kontrolery sa bardzo podobnie zrobione jak na atari, kula jest grafika PM o dwokrotnie wiekszej rozdzielczosci (na atari mozna by to bylo zastapic pm lub spritem na fontach), jest uklad io sterujacy tymi wszystkimi swiatelkami (mozna by to bylo zastapic PM + dli). ekran jest odwrocony a grafika jest lustrzanym obiciem i odwrocona o 90 stopni.

http://atari.pl/vp.avi

troszke juz dziala...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Niech zgadnę: overlay na VBXE?

3

Czyli tylko te elementy, ktore widac w oknie emulca po prawo są wyswietlane, a reszta (tło) jest "namalowana" na szybie automatu?
W sumie nic nie stoi na przeszkodzie zeby na male Atari powstal dobry pinball... Tez zawsze uwazalem ze w tych grach wazniejsza jest grywalnosci i fizyka niz grafika. Lubie popukac w cos takiego :)

PS. XXL - ale wystepując jako Twoj "głos sumienia" chce cichutko przypomniec, ze jesli dobrze licze, masz co najmiej 6 "prawie" skonczonych powaznych gier, na ktore czekają tysiące fanów ;)

4

tu jest zdjecie jak toto w realu wygladalo... http://www.system16.com/hardware.php?id … id=379#379   wg mnie interesujaco...

nie, nie musi byc pustego ekranu, ekran moze byc caly zapelniony grafika, moze byc tez na overlayu vbxe. jest wybor jezyka angielski, niemiecki, hiszpanski i francuski ale nie wiem czy to ma sens, jesli bedzie czas procesora to mozna by nawet przeskalowac stol :-) i wtedy zmiesci sie calosc (teraz wyswietla tylko czesc). nowy filmik:

http://atari.pl/vp1.avi

nosty, dobrze liczysz :/ 2 gry mam juz 'skonczone' brak polaczenia z grafiki poczatkowa i z muzyka - slimaczy mi sie to ale sie wezme ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

nowy filmik po nocnych igraszkach;) http://atari.pl/vp2.avi - gra dziala juz normalnie (chyba)

z dzwiekiem i przerwaniami jest problem - narazie nie bede sie tym zajmowal.

chcialbym sie zapytac jakie pamietacie nazwy roznych czesci flippera, ja pamietam:
- grzybek
- ważki
- flipper
- bila

jak sie nazywa ta czesc do wybijania bili?

do zrobienia:

-w tej grze wlasnie ta czesc jest sterowana przez zewnetrzny uklad ktory przelicza sile naciagu na wartosc - na filmiku przyjmuje wartosc losowa ale ostatecznie trzeba tam bedzie dorobic moze cos na p/mg.

-bila na znakach? (podejrzewam jednak ze na pm bo latwiej), prosze sie nie sugerowac tym co jest na filmiku, ruch bili jest naprawde bardzo plynny

-sa 22 elementy ktorymi mozna zdefiniowac stol (oprocz ważek), jest mozliwosc zdefiniowania stolu jako grafiki (moze byc kilka zestawow - caly stol moze byc grafika) lub podejscie 'lajtowe' zostawic jak jest, tylko przedefiniowac jeden zestaw (na filmiku wlasnie tak jest zrobione)

-kwestia wielkosci stolu - albo zdefiniowac mniejszy stol albo zrobic scroll pionowy uzalezniony od polozenia bili

-w grze moze migac do 29 lampek ;-) mozliwe, ze zrobi sie je na przedefiniowanym zestawie znakow (albo na pm?)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

xxl - uderz do dracon'a/tqa - z tego co pamietam narysowal calkiem sensowna grafike do takiej gierki i byc moze bedziesz mogl z niej zrobic uzytek.

s.

7

sprobuje zrobic scrolowanego flipera

http://atari.pl/vp.gif

http://atari.pl/videopin.png

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

stoły z pinbal dreams są dostępne, rozdzielczość C64, XE/XL (1 stół - tryb znakowy) albo Amigi

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

9

nie dam sobie rady z grafika, jesli ktos chce przylozyc reke do powstania flipera to zapraszam. warunek: cierpliwosc, bedzie duzo poprawek, w pierwszej kolejnosci trzeba bedzie zmienic uklad istniejacego (liczniki na panelu a nie na stole) caly czas przy waskim obrazie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

This is what I came up with fer years ago:

http://www.preklad.biz/img/pinball3.png

11

as xxl wroted - there should be up to 29 lighting elements, but on yours table there is more than 40.
btw. that graphic is incredible beauty! from what it's ripped? :)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

12

jellonek napisał/a:

as xxl wroted - there should be up to 29 lighting elements, but on yours table there is more than 40.
btw. that graphic is incredible beauty! from what it's ripped? :)

Thanks, it's been adjusted from the C64 version of the table with regard to atari limitations.

13

I'd suggest sticking to original atari table(s) as close as possible - the problem is that creating playable and fun tables is art in itself. Moving and readjusting table elements MAY be a relatively bad idea resulting in a visually nice whilst unplayable game. Having said this I keep my fingers crossed big time for this project!

http://www.5oft.pl/

14 Ostatnio edytowany przez xxl (2009-06-13 22:19:57)

nie mowiac juz o tym ze znacznie prosciej dostosowac grafike do juz istniejacej gry niz zmieniac program pod grafike...

problem z przerwaniami rozwiazany, jest bardzo duzo czsu proca (pewnie muza bedzie grala 3xramke) zeby gra dzialala z predkoscia oryginalu.

---
http://atari.pl/vp1.gif

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

mozesz wystawic xexa z obecna wersje - juz mi sie podoba :]
skoro jest kupe czasu proca - moze podkolorowywac conieco?
chwila - to skrollowane jest?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

16

xex narazie nie, ale filmik z ostatniej kompilacji tak, gre trzeba dopracowac zeby sprawiala przyjemnosc poki co za malo jest zrobione, niebieski pierwszy pasek to czas jaki zabiera 'emulacja' zyciowych funkcji - zeby na atari dobrze dzialalo, a niebieski to czas do wykorzystania (muzyka, swiatelka, equalizerki ;-) oczywiscie w ostatecznej wersji nie bedzie to tak wygladalo, podepnie sie gdzies w kodzie, scroll bedzie plynny, bila bedzie okragla ;-) ruch bedzie (uwzgledniajac ograniczenia pm) plynny, ale mysle tez o soft spricie, grafika (obecnie to prowizorka)... ogolnie, jeszcze jakis czas to potrwa.

http://atari.pl/vp3.avi

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

slaves napisał/a:

xxl - uderz do dracon'a/tqa - z tego co pamietam narysowal calkiem sensowna grafike do takiej gierki i byc moze bedziesz mogl z niej zrobic uzytek.

Jeżeli to ta z Flipper Demo, to właśnie ją wyciąłem i wysłałem xxl'owi. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

18

http://atari.pl/drc.png

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19

;)
Miło to zobaczyć w całości po latach... :)))

Ciekawe czy i jak się to przyda w projekcie...

20

Robi wrażenie! Ładny pinball z doskonałą muzyką to byłoby coś...
Pognębcie trochę pinokia - niechby coś napisał :D

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

21

przydalo by sie miec w grze kilka "sciezek dzwiekowych" do wyboru... jeden muzyk juz sie znalazl :-) jesli ktos jeszcze chce - miejsca w pamieci jest jeszcze sporo.

caly czas tez licze na grafika ...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

22

xxl: moze pozniej portniesz http://www.youtube.com/watch?v=CyFK6xqjms4 ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

23 Ostatnio edytowany przez Jacques (2009-06-18 11:06:36)

Albo Barbariana z C64, Atari zasługuje na NORMALNĄ wersję ;)

24

A moze poszli do lasu? :P
Jakbyscie wiedzieli jakie cudenka czekaja na dysku XXL'a na ostatnie szlify to byscie nie robili takiej kreciej roboty!

XXL nalezy chyba do ludzi, ktorzy tracą zainteresowanie projektem po osiagnieciu etapu "juz-wiem-ze-moge-to-zrobic-nuuuuda" i rzuca sie na nastepne wyzwanie na etapie "hmmm-czy-uda-mi-sie-to-zrobic?!" ;)

25 Ostatnio edytowany przez Jacques (2009-06-18 12:12:49)

Jakiej kreciej roboty? Kiedyś pozwoliłem sobie zaproponować Knight Lore w quizie na konwersję i jest - Atari dostało tę kultową grę dzięki xxl-owi. Także czasem szary user też ma dobry pomysł :P Ale jeżeli tamte będą doszlifowane to rewelacja - czymkolwiek one są :)