Ogólnie potrzebuję "porady prawnej" :)

Otóż w związku ze wzmożonym zainteresowaniem dopałką Electrona postanowiłem przygotować w jakiejś rozsądnej postaci środek do emulacji tegoż. Na środek ten składa się modyfikacja emulatora Atari++ w wersji 1.55, która mniej lub bardziej wiernie (ale z naciskiem na mniej) emuluje core VBXE w wersji 1.09. Zła wiadomość  jest taka, że cała ta modyfikacja to brudna łata kalecząca architekturę Atari++ aby umożliwić wyświetlanie rzeczy, do których Atari++ nie było zaprojektowane. Dodatkowo zmieniłem tylko interfejs windowsowy więc zmodyfikowane źródła nawet nie skompilują się pod niczym innym.  Nie ma zatem mowy o integracji tego z głównym emulatorem i chciałbym aby traktowano to jako tymczasowe rozwiązanie palących problemów (jakie dotykają ludzi nie posiadających dopałki, a chcących się nią pobawić).

Główne pytanie tematu: jak mam to upublicznić, aby:
a) się dodatkowo nie napracować,
b) nie łamać oryginalnej licencji Atari++ (która jest lekką modyfikacją Mozilla Public Licence, z możliwością transferu do GPL)?

Czy akceptowalne jest, abym zrobił diffa moich zmian w źródłach oryginalnej wersji 1.55 i upublicznił tylko te zmiany (które z definicji są 100% moje) z instrukcją jak skompilować to sobie pod windowsem używając darmowego Visual C++ 2008 Express Edition, oraz dorzucił "dla leniwych" skompilowaną binarkę? ;)
Emulator już leży i czeka na rzesze testerów (bo celowo ukryłem w nim mnóstwo błędów do znalezienia). Muszę tylko znaleźć bezbolesny sposób upublicznienia go, aby nikomu się nie narażać.

2

Ja tam się na licencjach nie znam, ale czy nie można by puścić tak zmodyfikowanego Atari++ jako forka pod inną nazwą i na tej licencji co Atari++?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

Nie wiem czy taka modyfikacja "zasługuje" na osobny projekt. Poza tym mam trudności z ogarnięciem co właściwie trzeba zrobić, aby być zgodnym z licencją w takich sprawach.

4

laoo, a nie prosciej wyslac pake do autora, let him decide?

przeciez nikt nikogo scigac i ciagac po sadach nie bedzie, nie podpisujesz sie pod cudza praca, tylko dopisujesz cos swojego, upubliczniasz zrodla dla naniesionych modyfikacji, wiec wszystko jest ok - bylo open source i nadal jest open source
zadnych profitow z tego nie czerpiesz, chyba ze mnostwo smiecia w skrzynce pocztowej pod tytulem "a jak zrobic costam" i "a dlaczego to i to nie dziala jak napisali w instrukcji, ktorej do konca nie rozumiem, a o ktorej tak wlasciwie tylko slyszalem ze istnieje"

przechodze na tumiwisizm

5

piszesz tu o emulacji vbxe, wiem, ze 'troszke' wiecej latek dodajesz, nie wspominasz o nowym kardrydzu, nowym cpu... moze kiedys bedzie tez covox...

nie wiem dlaczego pomniejszasz swoj rzeczywisty wklad.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

XXL twoja gra NIGHTDRIVER nie działa na nowszym rdzeniu niz 1.09, Twoja detekcja rdzenia szwankuje

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

detekcja jest ok. gra nie dziala na innym niz 1.09 - zobacz jakie byly zmiany miedzy 1.08 a 1.09 - ogromne, cos co dzialalo na 1.08 nie koniecznie zadziala na 1.09, w nd podobnie, mozliwe ze zmiany przyszlego beda tak duze, ze obecne programy i tak sie nie odpala wiec ograniczylem nd do rdzenia 1.09... zreszta Electron mowil, ze 1.09 jest ?raczej? skonczony, jesli nie to sie zupdejtuje i nd :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

nie działa na 1.10, gdzie zmiany nie dotyczą Overlaya ani ładowania palety kolorów, więc powinno działać, sprawdzaj wersję rdzenia i pozwalaj działać na wersji >= 1.09

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

9

zrob paczke ktora
a) sciagnie i rozpakuje oficjalne zrodla
b) zalozy pacza
c) skompiluje nowa binarke
d) zainstaluje :)

Tak swego czasu byl rozprowadzany net-qmail ktory byl dosc porzadanym megapaczem na oryginalnego qmaila, ktory wtedy mial licencje zabraniajaca upubliczniania derywatywow w postaci binarnej.

ps. szkoda ze nie ma pacza na unixoidy.... co konkretnie przeszkadza?

10 Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2009-05-11 07:01:39)

To może będzie najlepiej, jak zrobię pseudo projekt (Atari++VBXE?) na GPLu (bo THOR LICENSE można przerabiać na GPLa) , gdzie będzie można ściągnąć oryginalne źródła, patcha i binarkę pod windę. Ktoś chętny do hostowania? Może by podczepić się pod http://vbxe.atari8.info/ ? Bo osobny sajt na taką pchełkę to strzelanie z armaty.

Co do unixoidów to nie ma żadnych konkretnych powodów niedziałania poza tym, że modyfikowałem tylko front-end windowsowy (a ściślej SDLa), a porta X-owego nie zmieniałem (bo nie miałem jak sprawdzić, będąc windows-only-guy ;P) . Modyfikacja sprowadza się do wpisania na stałe rozmiarów ekranu 2x2 pixela atarowskiego i odbierania danych 24-bitowego obrazu w hiresie. Jakby ktoś chciał uruchomić to pod Xy i gcc to możemy spróbować.

11

Dlaczego pytasz na tym forum, zamiast najbardziej zainteresowanego, czyli autora Atari++ ?

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

12

Rozmawiałem z nim kiedyś na temat tworzenia projektu pochodnego. Tylko że tu nie chcę tworzyć osobnego projektu, bo to nigdy nie będzie rozwijane i stanowi tylko łatę ad hoc na doraźne potrzeby i chciałem się dowiedzieć jak to najprościej zrobić i czy w takim kontekście mogę rozpowszechniać binarkę (czego oczywiście się nie dowiedziałem). No ale racja, napiszę do Richtera, żeby wszystko było jasne. Nie wiem tylko jak to z nim teraz jest, bo strona domowa atari++ zniknęła jakiś czas temu z sieci.

13

gdyby cos, to moge wepchac to do siebie na site

przechodze na tumiwisizm

14 Ostatnio edytowany przez nosty (2009-05-11 12:29:53)

laoo - to moze dorzuc tez do tej kompilacji od razu emulacje Coriny, zeby nie mnozyc projektow? Pamietam, ze robiles tez wtedy mnostwo drobnych i przydatnych ficzerow do debugowania dla Vegi. Moze warto i to dorzucic z krotkim opisem?

15 Ostatnio edytowany przez Adam Klobukowski (2009-05-11 11:36:00)

Licencją Atari++ jest to odrobinke zmodyfikowany (zrebrandowany) MPL. Czyli zasadniczo możesz dystrybuować zmienione binarki, a jak już to robisz to musisz też udostępniać kod źródłowy, na zasadach MPL.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

16

tez moge udostepnic miejsce w domenie atari.pl ale raczej projekt powinien sie znalezc pod http://vbxe.atari8.info/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

skoro zmiany te dotycza SDL to i pod uniksoidami powinny dzialac.
co do licencji - naprosciej wystawic patcha na tej samej licencji, na ktorej sa zrodla...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

18

Thor szuka nowego miejsca na strone Atari++, moze zorganizowac mu subdomene na atari8.info?
mozna by upiec 2 pieczenie przy jednym ogniu

przechodze na tumiwisizm

19

U mnie zawsze jest miejsce na takie rzeczy ;) Jak najbardziej może do mnie uderzać.

Przy okazji, dziś od ok. 15:00 mogą się pojawić problemy ze stronami na atari8.info - następuje zmiana serwerów. Poczta będzie także inaczej działać (inny host, loginy i hasła). Sam nie wiem jak to wyjdzie w praniu. Dam znać :)