dla tych którzy potrzebują dokonać konwersji na znaki (klocki) np. mapy poziomów z jakiejś gry, tak aby zamienić duży plik BMP na konretne klocki o zadanej wielkości, albo ileś klatek animacji zapisanej w jednym dużym pliku BMP poddać kompresji bezstratnej dzieląc ją na mniejsze bloki może przydać się PC-towy program MAPPYWIN32 http://www.tilemap.co.uk/mappy.php
w założeniu MAPPYWIN służy od edycji poziomów gier 2D, także izometrycznych
przy jego pomocy udało mi się pierwszy level z gry Rick Dangerous z postaci dużej BMPy przerobić na klocki o rozmiarze 16x8 pixli, w rezultacie otrzymałem takich klocków 134 i mapę levelu z informacją o ułożeniu tych klocków (dla rozmiaru klocka 8x8 pixli program się zawiesił)
krótki opis tworzenia mapy:
File -> New Map... -> podajemy rozmiar dla TILE (klocka) i rozmiar samej mapy, wybieramy ile bitów na paletę kolorów -> OK
wczytanie klocków odbywa się przez File -> Import, pojawią się w oknie Block Editor, potem możemy z nich układać poziomy
zamiana dużej BMPy na klocki: tworzymy mapę dla zadanej wielkości klocka, następnie MapTools -> Useful functions: -> Create map from big picture
może komuś się przyda i ułatwi mu pracę
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C