1

dla tych którzy potrzebują dokonać konwersji na znaki (klocki) np. mapy poziomów z jakiejś gry, tak aby zamienić duży plik BMP na konretne klocki o zadanej wielkości, albo ileś klatek animacji zapisanej w jednym dużym pliku BMP poddać kompresji bezstratnej dzieląc ją na mniejsze bloki może przydać się PC-towy program MAPPYWIN32 http://www.tilemap.co.uk/mappy.php

w założeniu MAPPYWIN służy od edycji poziomów gier 2D, także izometrycznych

przy jego pomocy udało mi się pierwszy level z gry Rick Dangerous z postaci dużej BMPy przerobić na klocki o rozmiarze 16x8 pixli, w rezultacie otrzymałem takich klocków 134 i mapę levelu z informacją o ułożeniu tych klocków (dla rozmiaru klocka 8x8 pixli program się zawiesił)

krótki opis tworzenia mapy:

File -> New Map... -> podajemy rozmiar dla TILE (klocka) i rozmiar samej mapy, wybieramy ile bitów na paletę kolorów -> OK

wczytanie klocków odbywa się przez File -> Import, pojawią się w oknie Block Editor, potem możemy z nich układać poziomy

zamiana dużej BMPy na klocki: tworzymy mapę dla zadanej wielkości klocka, następnie MapTools -> Useful functions: -> Create map from big picture

może komuś się przyda i ułatwi mu pracę

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

2

Kiedyś używałem tego programu do pracy nad grą na komórę (j2me). Bardzo przydatna okazała się możliwość pisania własnych skryptów w języku LUA - dzięki temu mając wyedytowany poziom mogłem go sobie zapisać do własnego formatu.
A najbardziej chyba podobała mi się możliwość ustalania własnych atrybutów int i bool dla klocków. Polecam również - całkiem dobre narzędzie o sporych możliwościach.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

3

czyli tylko ja bylem tak bezmuzgi zeby pisac wlasne narzedzia?

mono: mozesz cos napisac o jezyku LUA?

przechodze na tumiwisizm

4 Ostatnio edytowany przez BartoszP (2009-05-03 13:05:43)

Lua to taki Pascalo podobny język do zastosowań wbudowanych.
Więcej można znaleźć tu; http://www.lua.org/about.html

5

podziekowal :) sprobuje to wkompilowac w swoj programator :) moze sie komus przyda

przechodze na tumiwisizm

6

tym edytorkiem zrobiony jest level do hobgoblina

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.