1

taki pomysl:

uzycie blitter listy do generacji playfielda:

kazdy znak ma 16x16 bajtow (16x16 pixeli), wiec kazdy zajmuje strone pamieci vbxe

blitter liste mamy statyczna generujaca caly obraz NxM klockow, a wiec dane o polozeniu poszczegolnych klockow na obszarze docelowym pamieci jest stale, tak samo jak wszystkie opcje dotyczace trybu pracy blittera, co sie zmienia, to adres startowy source dla blittera, ktory de facto stanowi rownierz numer klocka (srodkowy bajt adresu source dla blittera)

tym samym do uaktualnienia planszy mamy tylko N*M bajtow aby zmienic wyglad planszy

pytanie tylko czy blitter wyrobi, aby na tej planszy dodatkowo wyswietlic jakies "sprajty"?

tebe?

przechodze na tumiwisizm

2 Ostatnio edytowany przez tebe (2009-04-13 18:15:26)

chciałbyś aby wszystkie klocki były odświeżane w każdej kolejnej klatce ? wg tego co kiedyś pisał Electron to bodaj do 32 duchów 16x16 powinien umieć obsłużyć blitter w 1 ramce, ale nie sprawdzałem tego

poza tym blitter ma kilka trybów pracy, wolniejszych i szybszych

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3 Ostatnio edytowany przez electron (2009-04-13 18:49:25)

w trybie kopiowania blitter da radę max. 550 takim klockom na ramkę jeżeli nie wyświetla overlay-a. Więcej się nie uda.

Jeżeli wyświetla overlay 320x200 wówczas max. będzie to około 420 klocków. Przy kopiowaniu z uwzględnianiem przeźroczystości jakieś 300 ? Tutaj dużo zależy od danych.

Mam nadzieję, że nie rąbnąłem się w wyliczeniach.

pomidor

4

rabnoles
klockow 16x16 w 320x200 wejdzie 240
reszta mozliwa zostaje na jakie duchy

przechodze na tumiwisizm

5

Tylko w zasadzie po to jest mapa koloru, żeby podkład zrobić na ANTIC/GTIA :-) a nie Overlay. Jednak oczywiście jak kto chce.

pomidor