Więcej pewnie napisze Pecus, ale właśnie w jego ModPlayerze jest tablica zrobiona na podstawie pomiarów napięcia dla wszystkich kombinacji wpisywanych do 3 rejestrów głośności. To było robione ręcznie, ale w dzisiejszych czasach można by podłączyć lepszy multimetr do PC i sczytać wartości dla 4 rejestrów (16x więcej).
Mam też jeden dobry pomysł, którego pewnie sam nie zrealizuję, więc się z Wami podzielę.
DTS - Dostatecznie Trudne Samplowanie
Podstawowy problem z wpisywaniem wielu wartości na raz do rejestrów POKEYa polega na tym, że gdy chcemy uzyskać jakąś konkretną wartość napięcia na wyjściu za pomocą wpisania głośności do więcej, niż jednego rejestru to pomiędzy kolejnymi zapisami na POKEYu generuje się jakiś stan nieustalony.
Dla 3 rejestrów da się to jakoś przeżyć za pomocą triku polegającego na wpisaniu 3 wartości jak najszybciej (z A, X i Y):
STA AUDC1
; tu już nie wiadomo, co jest
STX AUDC2
; tu jeszcze bardziej nie wiadomo, co jest
STY AUDC3
; tu już jest doooobrze
W przypadku próby wpisania 4 wartości już będzie gorzej, bo będzie to trzeba robić w jakiejś pętli czy czymś w tym rodzaju.
Ale spróbujmy popatrzeć na to z innej strony - zamiast martwić się tymi wartościami pośrednimi spróbujmy użyć ich do wykonania "oversamplingu".
1. Zmierzyć wartości napięć dla wszystkich kombinacji bitów w AUDC1..4 (65536).
2. Napisać konwerter sampli tak, by znajdował wartości pośrednie napięć, a nie tylko "statyczne", po zakończeniu serii zapisów do AUDC1..4
_Mogło_by to spowodować ciekawą poprawę jakości dźwięku, szczególnie gdyby orygnalne sample były odpowiednio przygotowane (nie poprzez obcięcie najmniej znaczących bitów w samplu, ale za pomocą emulacji resaplingu o mniejszej rozdzielczości).
Jak ktoś jest zainteresowany to pociągnę ten temat dalej...
http://www.5oft.pl/