Kabelek zrobiony "na chama" istnieje już od 2007 ;) podpinany (o zgrozo :P) pod LPT - zrobiłem
sobie po prostu "bezukładowe" SIO2PC i nie na RS-232 - same kable ;P, co zaskutkowało też
przy okazji zjaraniem sobie portu w LDW przy próbach podłączania Atari<->LDW<->PC - na całe
szczęscie tylko jednego, więc stacja nadal działa. Niestety znów oddaliłem się od świata
atarowskiego na spory okres czasu i oprogramowanie do dziś leży w rozsypce. Draco mnie
męczył i męczył, ale nie wymęczył , ale może jakoś niedługo coś porobię znów, bo znowu bedę
miał trochę czasu. Tak czy inaczej działanie w trybie Atari<->PC z taktowaniem zewnętrznym przy
odbieraniu było testowane i działało - stacje LDW i CA mają to (przynajmniej tą 1 linię) podpięte,
ale nie korzystają. Z tego co Draco pisał to widzę, że coś próbował tam z tym robić - co nie grało
tego już nie wiem. Tyle co w tej chwili pamiętam to problemy mogłą robić właśnie ta linia jeżeli była
pozostawiona w stanie "0", bo tak jakoś mi się przypomina, że blokowała wtedy działanie POKEY'a.
Obie linie gdy nie ma transmisji w tym trybie powinny być na '1' - może z tym hintem coś wam się uda.
Ogólnie poza ustawieniem pokeya przesłanie bajtu wyglądało jakoś tak (linie tak ustawiane od strony PC):
stan spoczynku
zegar 1 ---------------- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
0 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
BBssss11112222 8 bitow danych 77778888SSSSEE
dane 1 ------------------ ????????????????????????????????------
0 ----????????????????????????????????
BB - linia zegara na "0" (pokey przyjmuje kolejne bity przy przejściu z 1 na 0, ale się przyblokowywał jeżeli
linia zegara była zostawiona na '0' , więc w stanie spoczynku nie dało rady jej tak zostawić - może nawet
odebrania bajtu by nie zgłosił jakby tak została po nadaniu bitu stopu, ale nie sprawdziłem tego już przed
zarzuceniem zabawy z Atarką na kolejny okres czasu ;). Prawdopodobnie można by ustawić tu od razu
dane na '0' i słać bit startu, ale tego już wtedy też nie stestowałem, więc podaję tak jak działało - zmieniałem
stan danych zawsze przy przejsciu zegara z '0' na '1' i pozwalałem POKEYowi brać sobie przy odwrotnym.
ssss- nadanie bitu startu
1111 do 8888 - dane
SSSS - bit stopu
EE - linia zegara na "1", zeby pokey był odblokowany i normalnie działał - nadany w ten sposób bajt
pojawiał się na SERIN, więc możecie jak coś popróbować z tym się pobawić w ten sposób.
Ja będę może miał niedługo trochę czasu żeby się pobawić z Atarką to może się uda dokończyć
pozaczynane rzeczy - wiem, że dużo tych "może" :), ale zobaczymy. Może będę miał nawet na tyle
luzu, żę się i wybiorę znów do Głuchołazów w tym roku ? No, ale to już temat nie do rozważań
w tym wątku :P.
---==<<Sc0rpi0>>==---