Heja,
czy znane wam są jakieś metody generowania logarytmów (o podstawie 2)? Chodzi o coś w miarę prostego do przełożenia na 6502, tak żeby sama procedura nie zajmowała więcej niż tablica. ;)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Atari Font Maker V1.6.17.0 To rozbudowane narzędzie do tworzenia fontów, kafelków i grafik dla Atari 8-bit.
Echa Grawitacji 2025 Tematem przewodnim był "Dinozaur".
TURGEN 9.4.1 Nowa wersja popularnego narzędzia do tworzenia obrazów kaset dla komputerów Atari
65C816 XL OS v. 2.47 Nowa wersja alternatywnego systemu operacyjnego
Echa Revision 2025 Kilka interesujących produkcji dla różnych platform Atari.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » logarytmy
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Heja,
czy znane wam są jakieś metody generowania logarytmów (o podstawie 2)? Chodzi o coś w miarę prostego do przełożenia na 6502, tak żeby sama procedura nie zajmowała więcej niż tablica. ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_logarithm
W sekcji "Algorithm" podany jest sposób.
Chyba się przyda, dzięki!
Nitro z 'konkurencji' ;) podrzucił jeszcze coś takiego: http://codebase64.org/doku.php?id=base: … or_routine
bo to chyba "6510 undocumented OPCODE" ;) http://www.zimmers.net/anonftp/pub/cbm/ … data/64doc
The 'SBX' ($CB) may seem to be very complex operation, even though it
is a combination of the subtraction of accumulator and parameter, as
in the 'CMP' instruction, and the command 'DEX'. As a result, both A
and X are connected to ALU but only the subtraction takes place. Since
the comparison logic was used, the result of subtraction should be
normally ignored, but the 'DEX' now happily stores to X the value of
(A & X) - Immediate. That is why this instruction does not have any
decimal mode, and it does not affect the V flag. Also Carry flag will
be ignored in the subtraction but set according to the result.
a ten link jest niezły: (chodzi mi o katalog w którym się znajduje ;] )
http://ftp.pigwa.net/stuff/collections/ … PUdocs.txt
:D
Tego nie wiedziałem :) zawsze unikałem "Illegal Opcodes" :) chyba że musiałem debugować jakiś super zabezpieczony kod przed debugowaniem :) ale nie pamiętam aby ktoś używał SBX :) Zresztą nazewnictwo "nielegalnych" mnemoników w tamtych zamierzchłych czasach było raczej mocno różnorodne a do tego słabo udokumentowane :( No cóż człowiek uczy się przez całe życie :)
Coś mi się kiedyś wydawało iż nie wszystkie "illegal opcodes" działają identycznie na 6510 i 6502? Jestem w błędzie?
No i użycie SBX eliminuje wszystkich posiadaczy 65816 oraz 6502C.
pozdrawiam
Seban
Coś mi się kiedyś wydawało iż nie wszystkie "illegal opcodes" działają identycznie na 6510 i 6502? Jestem w błędzie?
Trochę inaczej działają opcody $8B i $AB.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » logarytmy
Wygenerowano w 0.016 sekund, wykonano 61 zapytań