1

Czas na reaktywację, po dłuższej nieobecności, 24h Compo. Tym razem będzie to nietypowy konkurs albowiem mogą w nim wziąć udział programiści i graficy, a także będzie trwał nieco dłużej.

Zasady:

1. Tematem przewodnim compo jest PMG.
2. Dostarczony musi być plik wykonywalny, uruchamiający się za pomocą DOS II+/D, MyDOS, SpartaDOS X oraz plik tekstowy z nazwą pracy, autorem (autorami) - przesyłamy prace na adres: daniel.kozminski@gmail.com.
3. Praca musi się uruchamiać na standardowym, nierozszerzonym komputerze Atari (64 KB RAM, XL OS).
4. Praca może być demem, intrem, grafiką, grą itp. Praca może zawierać muzykę.
5. Ekran musi być wyłączony lub Display Lista musi zawierać rozkazy TYLKO puste linie (oczywiście skoki, ładowanie licznika, DLI, HSCROL i VSCROL mogą być) - zabronione jest używanie trybów znakowych i/lub trybów graficznych.
6. Na ekranie może znajdować się tylko grafika PMG - czyli 4-ch graczy i 4 pociski lub 5 graczy oraz tło.
7. Dozwolone jest duplikowanie grafiki i inne manipulacje PMG poprzez przerwania itp.
8. Konkurs trwa przez tydzień, ostateczny deadline to 17.01.2009, godzina 18:00. W związku z tym na czas tego konkursu traci moc pkt 2 zasad ogólnych 24h Compo.
9. Głosowanie rozpocznie się najpóźniej w ciągu 24h od deadline i potrwa tydzień.
10. Nagrody: 20 zł w płynie (dowolnym - zwycięzca wybierze) na najbliższym zlocie + dobrowolne datki od sponsorów.

Rules:

1. Main subject of current compo is PMG.
2. Delivered file must be executable with DOS II+/D, MyDOS, SpartaDOS X, also you need to attach text file with name of entry, author (authors) - files should be mailed at daniel.kozminski@gmail.com.
3. Entry must work with stock, unexpanded Atari (64 KB RAM, XL OS).
4. Entry could be intro, demo, graphics or game. Entry could include music.
5. Screen should off or Display List must contain only empty lines (of course jumps, counter loads, DLI, HSCROL and VSCROL are allowed) - char modes and/or graphic modes are forbidden.
6. Screen must contain only PMG - that is 4 players and 4 missiles or 5 players as well as background.
7. Multiplexing and other modifications to PMG via interrupts are allowed.
8. Competition will persists one week, final deadline is 17.01.2009, 18:00 CET. According to this rule point 2 of general rules of 24h is cancelled.
9. Voting starts 24h after deadline and will lasts one week.
10. Prizes: 5 Euro / 6 USD as drinks (any type - winner choose) at next party + voluntary gifts from sponsors.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

2

6. Na ekranie może znajdować się tylko grafika PMG - czyli 4-ch graczy i 4 pociski lub 5 graczy oraz tło.

co to znaczy 'oraz tło'?

3

To znaczy to, co nie jest duchami i nie jest grafiką tworzoną przez zmianę pamięci ekranu (rysowanie, stawianie znaków itp.). No nie wiem jak to dokładniej wytłumaczyć :) Jak masz ekran wyłączony (poprzez skasowanie 2 najmłodszych bitów w $22f) lub w display list same rozkazy tworzenia pustych linii to to jest to, co się pokaże na ekranie :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

4

A można tworzyć obraz poprzez szybkie zmiany koloru tła? :)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

5

Wszystko, co nie jest zabronione - jest dozwolone :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

6

jak ktos nie wie o co chodzi to proponuje obejrzec sobie sprites z poprzedniego compo :)

7

epi napisał/a:

A można tworzyć obraz poprzez szybkie zmiany koloru tła? :)

o to samo mialem zapytac ;)

8

czerpac - http://www.youtube.com/watch?v=a-ImrQOuhpw i tym podobnych :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

Ale przecież ten temat (samo PMG) już był.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

10

Moim skromnym zdaniem odpowiedź na zapytanie przedmówcy jest dość banalna -
parafrazując Zdzisława Maklakiewicza z "Rejsu", można stwierdzić, że najbardziej lubimy te kompetyszyny, które znamy najlepiej.  :D  ;)

11

Nie można inaczej - trudno lubić coś, czego się nie zna :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

12

ja nie znam jak byc szejkiem z lapa na kurku od ropy ale lubie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

xan napisał/a:
epi napisał/a:

A można tworzyć obraz poprzez szybkie zmiany koloru tła? :)

o to samo mialem zapytac ;)

Skoro nikt nie odpowiedział, to zakładam, że można :)

: 404. Stopka not found

14

Jeszcze półtorej godzinki chłopcy na napisanie pracy :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

15

Niektórzy już napisali. :) BTW. zegarek na forumie się spieszy.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

16

Prac nadejszło sztuk: 1, słownie: jedna. Nagroda za bezdyskusyjne zwycięstwo przypada "tryju" w składzie 0xF, Eru, X-ray i zostanie wypłacona po trzykroć na najbliższym zlocie. Praca w newsach.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

17 Ostatnio edytowany przez eru (2009-01-17 20:06:42)

eee :(
a to chyba nie było ogłoszone na AtariAge, może wtedy ktoś by napisał...
My byśmy pewnie też nie napisali, ale Fox obiecał piwo... :D

: 404. Stopka not found

18

Bardzo fajna produkcja. Szkoda, że krótka, ale wystarczająca by nacieszyć oczy i uszy. Brawo! 

p.s. Nikt by nie napisał nic, ponieważ reszta bierze udział w nieustannym "lutownica compo"... :lol: