Chciałbym zasięgnąć Waszych rad i opinii na temat konwersji barw z zdefiniowanych w ramach palety RGB na 256 ukochanych kolorów Atari.
Osobiście zastanawiam się nad następującym rozwiązaniem:
Proporcje wagowe bitów R G B dają następujące barwy:
RGB
111 - szary (odpowiednik koloru $0x Atari)
100 - czerwony (odpowiednik koloru $3x Atari)
110 - zółty (odpowiednik koloru $Fx Atari)
101 - fioletowy (odpowiednik koloru $6x Atari)
011 - turkusowy (odpowiednik koloru $Ax Atari)
010 - zieleń (odpowiednik koloru $Cx Atari)
001 - niebieski (odpowiednik $9x Atari)
I teraz mając barwę zdefiniowaną w ramach RGB na odstawie proporcji składowych dobieram kolor Atari.
Dobór jasności przeliczam liniowo: $FFFFFF - to jasność $F, $000000 - to $0
I tu moje pytanie do osób, które zajmowały się tym tematem - czy macie jakieś wskazówki/uwagi dla tego algorytmu, ew. inne pomysły ?