26

Jacques napisał/a:

A czy ktoś może poradzić JAK to konkretnie sobie doprowadzić do standardowego stereo? Sygnał odpowiedni na GTIA znajdę ze schematu, ale elektrycznie jak to połączyć, żeby czegoś nie namieszać i zeby gralo na tym samym wyjściu co 2x pokey?

najpierw powiedz jak masz zrobione stereo. Czy na wyjscie audio masz po prostu wyprowadzone sygnaly bezposrednio z pokeyow (przez kondensator i ew. rezystor)?

27

Tak, dokładnie tak...

28 Ostatnio edytowany przez Jacques (2008-11-12 22:50:58)

xan: i? Jakiś tips? ;)

EDIT:
Już zrobiłem, wystarczyło zerknąć w schemat ;)

Cześć.

XXL, czy masz może jakieś nowości w temacie? Przydał się ten engine, co podesłałem
( http://hooyprogram.republika.pl/1bit.zip ) ???

Pozdrowienia.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

30 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-11-13 13:20:48)

nowosci narazie brak, patrzylem na to... zaczalem nawet cos pisac ... potrwa to niewiadomo ile :( nie spodziewalbym sie niewiadomo czego... z tego co widze precyzyjne odmierzanie czasu zeby cos zagrac jest bardzo wazne, z tym moze byc problem. no i jeszcze jedno, nie moge tego potwierdzic ale chyba pierdzik w gtia jest stopowany na wygaszaniu poziomym, zreszta nie wiem jak to nazwac, podczas wygaszania poziomeg (nie pionoweg) cos sie dzieje, moze procek jest zatrzymywany na chwilke, nie wiem.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Uuuu. To by było szkoda.
Ale jeśli Ci się uda, to na następnym party pijesz za moje.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

32

no to tak... dzis przepisze ktoras muzyczke, jesli efekt bedzie w miare ;-) to mozemy sie zabrac za playera, tylko ze ja to widze tak, ze nie bede przepisywal calego edytora muzycznego tylko sama odgrywaczke, pisal bedziesz na zx zapiszesz jako .sna a programik na atari to zaladuje i zagra?

warunek jest taki ze atari na gtia faktycznie bedzie warczec jak zx...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Jeśli wynik będzie taki sam, tylko ewentualnie w innej tonacji, to nie tylko zawarczy, ale i dobrze ugryzie.
Z tymi *.sna to jasne, że można spróbować - nie ma problemu.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

34

http://atari.pl/beeporgy.xex

trzy sprawy:
1. trzeba sprawdzic jak toto gra na real sprzecie,
2. moze sie gdzies pomylilem,
3. trzeba by sprawdzic jak to dziala na szybszym procesorze.

na obecna chwile nie jestem zadowolony, wszystko gra za nisko.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

No, ale da się rozpoznać, co to za kawałek. No i lecą dwa kanały z jednego.

1) Niestety na sprzęcie nie sprawdzę, bo na party rozwaliłem chyba kabel. Może Pinokio da radę sprawdzić?
2) Na ten moment brzmi to mniej-więcej jakby było robione tą metodą, co emulacja SIDa (nie znam się na tych sprawach, więc mogę jedynie użyć takiej analogii).
Oryginalny kawałek jest tu http://62.29.176.82/~yerzmyey/z80/Factor6-Beeporgy.mp3 zgrany z Timexa (jeśli chodzi o porównanie obwiedni itp).
Na emulatorze Atari to brzmi nawet wyżej, co ciekawe.
3) A to już chyba ma Pinokio.

Wydaje się, że jak na pierwszą próbę, to jest to zachęcające.

Pozdrawiam.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

36 Ostatnio edytowany przez Pin (2008-11-16 23:38:19)

łożesz..... na Atari gra to REWELACYJNIE!!!!!

Tak jak wspomniał YerzmYeY, gra za szybko jeśli porównywać by muzyczkę do oryginału na ZX.

Kontakt: pin@usdk.pl

Właśnie czekam na MP3 od CIEBIE, DRZEWCU.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

38 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-11-16 23:46:25)

> Tak jak wspomniał YerzmYeY, gra za szybko jeśli porównywać by muzyczkę do oryginału na ZX.

w komorce $2087 masz szybkosc na zx i tu jest $14 - daj $16

jesli mozesz mi tez podeslij mp3

---
teraz pomyslalem... na jakim procku?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

39 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2008-11-16 23:54:47)

Warto nadmienić, że różne engine'y są różnie synchronizowane.

1) Z.a.j.e.b.i.ś.c.i.e dobre - tempo i tonacja taka sama na każdym Spectrum (Orfeus, powiedzmy).

2) Dobre - nie fałszują, ale tempo lub tonacja zmieniają się w zależności od modelu 48K lub cegłówki (to właśnie ten engine, który wziąłeś na tapetę - The Music Studio)

3) Do d.u.p.y - co tam tempo, jeśli fałszują niemiłosiernie (Music Synth) i takich nie polecam, chociaż... Parę dobrych kawałków na to powstało, więc gdyby się komuś chciało portować...? :>

______________
EDIT:
Pinokio mówi, że na tym "nowym" procku, ale że ponoć to "nie ma znaczenia".

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

40

daj namiar na muzyczke odgrywana przez playera (1).

jesli to co pisalem bylo z music studio to tu sa 'nutki' z zx
        dta $FF,$F0,$E3,$D7,$CB,$C0,$B4,$AB
        dta $A1,$97,$90,$88,$80,$79,$72,$6C
        dta $66,$60,$5B,$56,$51,$4C,$48,$44
        dta $40,$3D,$39,$36,$33,$30,$2D,$2B
        dta $28,$26,$24,$22,$20,$1E,$1C,$1B
        dta $19,$18,$17,$15,$14,$13,$12,$11
        dta $10,$01
moglbys opisac wartosci, pozniej na atari przyporzadkujemy odpowiednie wartosci (bardziej prawdziwe)

i przy okazji daj namiar na jakas inna muzyczke na tym silniku, wyciagne dane dla kanalow i zobaczymy czy zagra.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

41

a oto mp3 zrobione z real Atari. Ewentualne szumy w tle to niestety mój piecet;- karta trochę syfi i czasem może być to słyszalne. Enjoy!!

http://www.ghnet.pl/~pin/atari_beep/beeporgy.mp3

Kontakt: pin@usdk.pl

No to oficjalnie powiadamiam, że brzmi dokładnie, jak na Spectrum - jeśli chodzi o brzmienia, obwiednie itp.
Mam nadzieje, że tak samo lezie na normalnym procku.
Zaraz poszukam rzeczonych kawałków.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

Muzyka odgrywana przez player nr 1:
http://hooyprogram.republika.pl/Mister_ … Dream).sna
(kierowanie strzałką - QAOP/SPACE).

Engine ma 3 kanały oraz regulowane obwiednie. Działa tak samo na każdym modelu, więc trzyma timing.

Aha, do testowania nie naciskaj "PLAY" (to tylko pattern), ale "PLAY ALL".

Pozdrrrr!

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

44

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Mam nadzieje, że tak samo lezie na normalnym procku.

... przecie Ci baranku mówiłem, że 65c816 w tym przypadku (jak i w prawie każdym innym) nie ma żadnego wpływu na kod natywnie przeznaczony dla 6502c. Zegar ten sam, te same rozkazy w trybie 65c02, oraz fakt, że jest to odgrywane na GTIA a nie na grzebieniu :D

Kontakt: pin@usdk.pl

To zaś jest kolejny kawałek na engine'nie 2:
http://hooyprogram.republika.pl/bee2.z80 (czyli tym, co beeporgy)
tym razem z użyciem perkusji oraz delaya (czyli nawalanie na dwóch kanałach co drugi dźwięk).
"M" to start muzyczki.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

XXL:

>teraz pomyslalem... na jakim procku?
---------
Widzisz, XXL? Pinokio nazywa Cię "barankiem". :>

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

47

rzeczywiście na emulu nie ma sensu tego odsłuchiwać, tylko na real sprzęcie bo różnica jest kolosalna

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

48 Ostatnio edytowany przez Pin (2008-11-17 00:23:21)

nie XXL'a tylko CIEBIE :) - hihihihihi


TeBe - bo emulator ssie, a szczególnie tutaj :) (Stary Tutaj :D )

Kontakt: pin@usdk.pl

49

> Muzyka odgrywana przez player nr 1:

potrzebuje samej muzy bez edytora, jest mi latwiej rippowac...

> To zaś jest kolejny kawałek na engine'nie 2:

zgadza sie, zerknalem i jest ten sam silniczek. jutro podesle muze (zaraz ide spac)

a odnosnie emulatora to nie podejrzewalem ze roznica bedzie az taka... :-)

mysle, ze wkrotce powstanie plajer do beepow z zx.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

50

na emulatorze grało tragicznie - przynajmniej u mnie.

Kontakt: pin@usdk.pl