1 Ostatnio edytowany przez alex (2008-11-03 00:18:46)

Aż się sam sobie dziwię, że wcześniej mi to do głowy nie przyszło, ale chciałem zaproponować jeden z moich ulubionych tytułów.
Turbo Outrun :) A oto lista arumentów:
- wyścigi samochodowe to obecnie najpopularniejszy sport w Polsce ;)
- muzyka z czołówki już jest od lat przeportowana przez grupę Hard ("Best music on 8-bit computer 1989" award on European Computer Trade Show)
- jest to najlepsza gra samochodowa na ośmiobitowce z tamtych lat,
- do wyboru sa pierwowzory z trzech różnych kompów.
- kupiłbym ją od razu :)

2

Polecam zajrzeć tutaj: http://www.freewebs.com/kjmannmusic/outrun1.html

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

3

Hej!

Alex ty akurat masz taką możliwość (umiejętności koderskie) więc poświęć swój cenny czas i napisz nam :)

Seban

4 Ostatnio edytowany przez Dracon (2008-11-02 20:27:43)

Najpierw niech skonczy (uwolni) Mr. Propera (pamietam, a nawet pewnie pamietam-y!!).  :>
A o tym, ze sa przymiarki do Outruna byly wspominki od dawna, bodajze w "konkurencyjnym" portalu... ;P

5

No właśnie. Pomysłów pewnie każdy ma mnóstwo. Ale jakoś chętnych do realizowania nie ma. Za to jak już ktoś ma czas/ochotę i możliwości realizuje własne koncepcje ;)

6

poniekad o to chodzi w tej zabawie, ze kazdy wlasne pomysly realizuje. a ilosc i roznorodnosc nowosci jest suma indywidualnych zainteresowan i checi.
jak ludzi malo to i suma niewielka. ludzi wiecej - to i kazdy cos dla siebie znajdzie.

7

Że o Lotusie już nie wspomnę, kto miał pisać itd.

I Ty zostaniesz big endianem...

8

Guys! :) To była tylko propozycja - a ta z definicji nie jest ani prośbą, ani niczym podobnym. Ja nie umiem portować gier... Nawet programowaniem się od lat nie zajmuję. Pracuję w zupełnie innej branży.

Widząc, że co kilka tygodni jak grzyby po deszczu pojawiają się wspaniałe porty gier, o których można było sobie tylko poczytać w Bajtku, zaproponowałem grę, która jest jedną z moich ulubionych i która należy do niezbyt licznego gatunku gier samochodowych. Przecież nasi wielce zasłużeni koledzy zamierzają portować coraz to kolejne gry, więc może uznają moją propozycję za wartą uwagi ;) O nic nie proszę, ani na nikogo nie naciskam.

Co do pozostałych kwestii:

Seban doskonale wie, że już w 1997 roku obmyślałem algorytm wyświetlania drogi nie tylko ze skrętami, ale również ze wzniesieniami (ruchomy horyzont góra-dół etc.). Powstało nawet kilka propotypowych procedur, ale z braku wiedzy i umiejętności projekt porzuciłem. Obecnie wiedzę i pomysły może nawet i mam, ale nie potrafię obsługiwać ani MADSa, ani XASMa, a w QA się już nie pisze :P Gra musi być przeportowana, a nie napisana od zera.

Dyskietki z Properem nadal mam :) Ba, znalazłem nawet różne niepublikowane wersje, bo jak powszechnie nie wiadomo grę pisałem kilka razy - na pojedyńczych fontach, na poczwórnych fontach i na grafice. Najśmieszniejsze jest to, że w sumie zajęło mi to ledwo miesiąc. Skoro już ten temat został poruszony, to przyznam się, że nie skończyłem tej gry, bo trzeba w niej zmienić kilka rzeczy, których w ówczesnych czasach zmienić nie potrafiłem. Chodziło o przełożenie obiektów na spritey programowe, zmiane procedury ruchów Propera (skoki, kolizje), dodanie bajerów (teleporty i przedmioty funkcjonalne typu klucze, dodatkowe życia etc.) i zrobienie plansz. Powstał nawet nędzny edytor do plansz, ale wstyd go komukolwiek pokazywać... :)

9

> Ja nie umiem portować gier...

ze co? umiesz wiecej niz jest potrzeba, przy portowaniu potrzebna jest przede wszystkim systematycznosc.

> Obecnie wiedzę i pomysły może nawet i mam, ale nie potrafię obsługiwać ani MADSa, ani XASMa, a w QA się już nie pisze tongue

lenistwo, podejrzewam, ze nawet nie odpaliles np. madsa.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Czy umiem więcej niż potrzeba? Patrząc na obecne produkcje zaczynam wątpić, że kiedykolwiek coś potraifłem ;)

MADS-a odpalałem i XASM-a też. Nawet sobie kiedys testowo coś asemblowałem, ale przede wszystkim chodzi o nauczenie się nowych funkcji w taki sposób, by potrafić z nich korzystać, a nie robić wszystkiego "na piechotę" jak na QA :P Może kiedyś mi się to uda... a póki co poprzestanę na propozycji :)

11

alex: polecam QASM-a - edytor, kolorystyka - wybitnie QA bez jego ograniczeń typu: wielkość bufora, szybkość kompilacji, długość nazw etykiet, do tego parę ficzerów typu linkowanie binariów itp. Jeśli mentalnie jesteś zżyty z QA użycie QASM-a nie wymaga praktycznie zmiany nawyków.

12

A ja bym zaporponował grę "Cyberdyne Warrior" << http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=594

13

He. Ja to bym wybitnie chętnie chciał zobaczyć Barbariana 1 i 2 na nasze kochane Atari. Chodzi mi oczywście o tę "przygodową" wersję, a nie o Death Sword aka Barbarian. Pamiętam jak poszedłem do kumpla, który wtedy posiadał bądź co bądź fajną "komodę" i zapodał mi Barbariana 2 i... oszalałem. Tak mu cholernie zazdrościłem tej gry, że postanowiłem zrobić wszystko żeby zdobyć komodę. ... i zrobiłem:-)

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

14

A ja bym proponował, żeby ktoś zrobił Duke Nukema 3D... albo chociaż przeportował Wolfensteina 3D :P A takim cichym marzeniem jest Need For Speed ;)

15

Need For Speed to chyba prezportowany z gba XD (grafika jak pierwsze MS-DOSowe gry)

16

A ja bede sie cieszyl z kazdego kultowego tytulu :)

17

Gianna Sisters? Street Fighter II? Street Rod? Rick Dangerous? North & South? które z nich najbardziej?

gep/lamers^dial

18

n&s, a jak bedzie dopieszczone - to street rod

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

19

@gepard  - Rick Dangerous :D

20

Gepard będzie portował gry? Gepard kojarzy mi się z dużymi Atarkami, mydli Wam oczy

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

21 Ostatnio edytowany przez gepard (2008-11-06 14:58:01)

hehehe :) ja tylko niosę pomoc....to były moje typy na konwersje...btw. mam nadzieję że niedługo/za czas jakiś przestanę znów kojarzyć sie tylko z 16/32 bitowcami...moze na jakimś letnim party w przyszłym roku...niemniej prace w toku:)

gep/lamers^dial

22

Jak ktoś przeportuje Fallouta na Atari to mu jestem gotów nawet zrobić la....e :-)))

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

23

@horrorus  - no teraz to na pewno wszyscy beda sie trzymac od Fallouta z daleka ;P

24

Tak może mówić tylko ktoś kto nie "zakosztował" przyjemności obcowania ze mną:-)))))))

Gdyby we wszechświecie nie istniały obce cywilizacje to znaczy, że na ziemi istniałaby tylko biała rasa - M.M. Kucharski

25 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-11-07 09:54:29)

o fak! nie przy jedzeniu :/


---
no wlasnie, Rick Dangerous - na forum ktos sie chyba chwalil ze gdzies jest nieskonczona wersja na atari

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.