1

A dziś glośne demo na c64 z tegorocznego X-a
Produkcja juz głośna, więc trza zderzyć plotki z rzeczywistością...

Edge of Digrace by Booze Design

http://uk.youtube.com/watch?v=yFdjWSaDlIo    part1
http://uk.youtube.com/watch?v=0b4uGv-9xpw   part2

http://www.pouet.net/prod.php?which=51983

jestem ciekaw Waszych opinii. Mnie sie bardzo podobało, no ale wiadomo, że ja sie na niczym nie znam...:):):)
Graficy którzy udzielali sie w tym demie (cała trójka) zmiażdżyli mnie totalnie...Kawał świetnej roboty... (Terminator rulez!)

gep/lamers^dial

2

z gepardem sie zgodze. demo jest fajowe.
imho w demie, na pierwszym miejscu jest design/pomysl.
kod, grafika, muzyka - to jest dopiero drugie miejsce.

3

Design powala, w szczególności przejścia z bardzo pomysłowymi efektami na ramkach. Logosy również pierwsza klasa, mi w szczególności się podobały hiresowe obrazki.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

4

Demo dluzsze od Numena, a jednak nie przysnalem, malo tego, z ciekawoscia obejrzalem.

Co tu wiele mowic - brac i uczyc sie kreatywnosci. Niby proste efekt, a zlozone i umuzykalnione jak trzeba (choc osobiscie mnie te komodorowskie popierdki srednio leza). Niestety, nasze atarowskie prace wykazuja wciaz daleko idace 'silowanie' sie w celu zrobienia wszystko w ilosci 'naj'. Poza pomyslem i designem.

Az sie dema chce pisac jak sie widzi takie produkcje.

--
Dhor/M.E.C.

5

Obejrzałem jeszcze raz i nadal demo wsysa. Te wszystkie małe effy które składają się na całość są niezwykle wyszukane (gwiazdeczki, rameczki i inne bajery). Do tego klasa muza. O peanach na temat grafiki już pisać nie będe. Największym powerem jest jednak design całości wynikający z dobrego pomysłu. BARDZO DOBRE DEMO. Kolejny raz okazuje się że design to więcej niz połowa sukcesu...Poprzeczka na c64 powędrowała niezwykle wysoko:)

gep/lamers^dial

6 Ostatnio edytowany przez mOOnie/mSb (2008-10-29 21:00:38)

To moze ja cos napisze co moze sie nie spodobac. Wiec  jak dla mnie demko ok ale nie powala na kolana. Ostatnia produkcja na c64 jaka mnie bardzo pozytywnie zaskoczyla to demko DESERT DREAM. W przypadku Edge... widac sporo pracy grafikow i skierowanie wszystkich sil w przejscia pomiedzy kolejnymi efektami, ktore znamy juz od dawna. Moim zdaniem przedobrzyli z tymi przejsciami. Gdyby to troche poucinac i czas dema zmniejszyc np. do 6 minut to ogolne wrazenie przynajmniej dla mnie moglo by byc lepsze. A tak... fajne demo po prostu. W skali 1-6 dal bym 4+. Mozna pobrac sid'a z tego demka???

7

http://noname.c64.org/csdb/release/down … p?id=91057  tylko to znalazłem, autor wystawił tez w msx compo, pewnikiem da się to wypakowac pod emulcem.

gep/lamers^dial

8

musze sie po czseci zgodzic z moonie'm ... troche zbyt dlugie jak na moj gust i niektore efekty ssaja (plazma na c64 niestety nie daje rady, jakies takie wyblakle te kolorki). ogolnie jednak, jako calosc, mocno daje rade ... szczegolnie muzka na poczatku drugiej czesci dema fajnie klubowo momentami zasuwa. szacun dla tworcow :)

9

A sprzetowo to bylo co? C64 plus stacja?

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

10

zdaje sie że standardowa konfiguracja

garść informacji od autorów:
http://www.boozedesign.com/pub/eod_note.html

gep/lamers^dial

11

Dźwięk komody mi, kurna, nie konweniuje. Gra jakby siedział w WO10L.

12

Bardzo - BARDZO - ładne demo.

Niesamowita ilość włożonej pracy ...

pomidor

13

Ciekawe czy wykorzystuje CPU w stacji dysków do liczenia :)

14

Zaxon napisał: "A sprzetowo to bylo co? C64 plus stacja?"
Tylko i wyłącznie. Co prawda koderzy wykorzystują rozszerzenie przy tworzeniu demka np. +60k, ale wszystko chodzi na gołej C64 + stacja.
Demko jest fajowe, zgodzę sie też z Dely:logosy i hiresy są dopracowane, aż miło popatrzeć, a design cool!!!
Pozdrawiam kolegów

8 bit rulez!!!

15

A tu lepsza wersja demka niż na Youtube:
http://www.boozedesign.com/pub/eod_scenesat.html

8 bit rulez!!!

16 Ostatnio edytowany przez Nitro (2008-11-01 18:48:54)

Demka jeszcze nie oglądnąłem, zostawiam je sobie jak dobre wino na deser.
Myślę, że demo wykorzystuje stację dysków do przeliczeń, ponieważ główny koder - HCL jest także autorem loadera(na scenie C64 mamy bardzo mało osób, które potrafią oprogramować porządnie stację dysków, dlatego mamy praktycznie osobną grupę - koder stacji dysków) więc na więcej niż pewnie potrafi zaprzęgnąć stację do ciekawszych celów niż nudne czytanie dyskietek.
edit:
Stacja ma szybszy niż w C64 procesor i nie jest on spowalniany przez procesor graficzny, tak więc można naprawdę mocne rzeczy na niej liczyć, tylko pozostaje kwestia przesłania danych spowrotem na C64, jest ona naprawdę powolna co czyni liczenie niektórych efektów w stacji zupełnie nieopłacalne.

17 Ostatnio edytowany przez mOOnie/mSb (2008-10-31 18:28:10)

Gep, dzieki za linka. Poszperam jeszcze w sieci i moze znajde ten konkretny kawalek... za czas jakis. A tak nawiasem mowiac znowu mnie wziela.. nostalgia :D Qrna, komodorowska wersja 2nd reality normalnie dzwiga mi kudly na rekach.

18

Tutaj jest jakiś soundtrack z dema:
http://www.freespace.hu/EdgeOfDisgrace.sid

19 Ostatnio edytowany przez gepard (2008-10-31 20:34:09)

Dzienkówa, to ten muzax:)

Cobra: pozdrówka z północy.

gep/lamers^dial

20 Ostatnio edytowany przez mOOnie/mSb (2008-10-31 21:58:12)

ooo. super! dzieki za linke! to jak juz jestesmy przy muzyce to czy mozecie wymienic jakies mniej lub bardziej udane konwersje muzyczek na male/duze atari z dem z amigi, c64, pc??? taki kawalek pojawil sie jakis rok/2 lata temu chyba ale nie moge namierzyc czy takie info bylo na AA czy DHS.

ok. znalazlem 2nd reality / Dubmood'a. sid'owa wersja jest lepsiejsza. znacie jeszcze jakies kawalki?

21

Demko widzialem, faktycznie bardzo ladne logosy i ogolnie grafika,
niezly, choc nie tak odkrywczy design ,ale efekty jakos nie scianaja z nog 
(dobrych iles  lat temu wiekszym szokiem bylo dla mnie obejrzenie np. "Radio Napalm" czy "Mathematica") :)

22

Jak dla mnie demko bardzo fajnie tylko powinni zminiec muzyka. Jakos muza mi nie podchodzi. Slyszalem juz duzo utworow na SID'a i te w tym demie (szczegolnie stona A) jakos mi nie podchodza.

23 Ostatnio edytowany przez Piguła/Shpoon (2008-10-31 23:14:05)

Demko fajne - ale dla mnie troche za długie, co do grafiki terminatora... hmmm fajny ale chyba rypany tak jak np obrazek:
http://obliquefissure.files.wordpress.c … inator.jpg , aż chciało by się powiedzieć Vidol albo Kaz pokażcie jak by to wyglądało w graph2fontcie :)

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

24

to że rypany to wiem, bo to okładka poniekąd TSCC z pierwszego sezonu,ale ładnie przerzucone na komodę i w git trybie wyświetlone na 2 bodajże ekranach ze scrollingiem...BARDZO FAJNE:)

gep/lamers^dial

25 Ostatnio edytowany przez XLent (2008-11-01 09:10:50)

Świetne demo. Niemniej nie jest to demo wszechczasów, chociaż do takiego może pretendować, ale dopiero wtedy gdy ludzie przestaną pisać na C64 (być może nigdy) i wtedy ogłoszą takowy ranking :)

seban napisał/a:

Ciekawe czy wykorzystuje CPU w stacji dysków do liczenia

Jestem ciekaw czy na Atari można byłoby zrobić coś takiego?

mOOnie/mSb napisał/a:

...jak juz jestesmy przy muzyce to czy mozecie wymienic jakies mniej lub bardziej udane konwersje muzyczek na male... atari z dem z amigi, c64, pc???

Na przykład: http://pl.youtube.com/watch?v=CX7U0YYEDy0

albo: http://pl.youtube.com/watch?v=M80g1ty828k

albo: http://pouet.net/prod.php?which=51219 (w tym musicdisku możesz posłuchać  "dwupokey'owego" remixu utworu "Hyperbased" z dema 'Enigma' Phenomeny)

Inne mniej lub bardziej udane konwersje z Amigi, C64 i PC już niebawem w sieci.