Zawsze chciałem usłyszeć, jak gra ten dodatkowy (1-bitowy, jak rozumiem) generator.

No i w końcu natknąłem się na to: http://average.morphcat.de/atari800/a8buzz.zip
wraz z opisem:

"Urchlay, a very knowledgeable Atari developer, was nice enough to show me a demo of the GTIA generating audio.  (It will sound a lot better on a real Atari 800, versus an emulator.) "

Może ktoś wykorzysta pomysł i dorobi mixowanie software'owe do - powiedzmy na początek - 3 kanałów???
Byłby fajny beeper. :)

Pozdro.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

2

Wow, niezle. Zawsze cos mozna uruchomic co by dawalo dzwic na tym kanale

3

problem jest taki, ze ten dzwiek idzie tylko przez wyjscie monitora/modulatora. w dobie wszechwladnego stereo, ten sygnal ginie (nikt go nie wyprowadza na nowe wyjscia audio).
chyba, ze o czyms nie wiem, i ktos to robi.

4 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-10-23 21:24:44)

niezle! ale chyba zeby tak grac musi byc wylaczony ekran ??

kiedys tez cos probowalem na gtia 'zagrac' - tu jest tego efekt: http://atari.pl/jettest.obx

edit

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Stereo Rastera i Pajero wyprowadza ten sygnał, ja to na Atarce słysze

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

xxl:

>niezle! ale chyba zeby tak grac musi byc wylaczony ekran ??
---------
Tak, tak.
Oto co pan pisze dalej:

"2.)  GTIA single channel of audio:

    a.) Not without a price, we are capable of using a very crude and simple pulse/square wave channel with the additional 4 POKEY channels.  This is achieved by disabling ANTIC (the display chip for the Atari 800.)  Disabling the ANTIC wipes the screen with a solid color which could be modulated to other colors to produce a flashing screen effect at most.  Practically for programming, this could be done for load screens or dark or flashing screens in a game. As chip musicians do not need display, for the most part, we would have another channel for Atari 800 composing. :) "

Dlatego jednak liczę na jakiś engine + edytor z mixowaniem na 3 kanały. :) :) :)



>kiedys tez cos probowalem na gtia 'zagrac' - tu jest tego efekt: http://atari.pl/jettest.obx
----------
Oooj, na emulu nic nie słyszę (boohooo!! ;(   ), a kabel do komputera mam zje*bany.
Jeśli to powinno iść na emulatorze, to proszę przy okazji o instrukcję.

Pozdrrr.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

7

drag'n drop do emulatora i pozniej fire.

> Dlatego jednak liczę na jakiś engine + edytor z mixowaniem na 3 kanały.

metoda generowania jest podobna do tej z zx, moze by tak przepisac playera na atari i sprawdzic jak zagra?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Kiedyś było to wykorzystane bodajże w demku "C64 Killer" - swoją drogą, nie mogę go znaleźć, jakby ktoś podrzucił, jestem wdzięczny.

: 404. Stopka not found

9

Ja mam, ale tylko druga część, fajlówkę zrobioną przez niejakiego LBSa. ;)

A swoją drogą, fajnie by było dorwać całość... Także przyłączam się do prośby.

I Ty zostaniesz big endianem...

xxl:


>drag'n drop do emulatora i pozniej fire.
-----------
A, fire. No właśnie chyba mam źle skonfigurowane, bo nie działa. Grrrrrrr.




>metoda generowania jest podobna do tej z zx, moze by tak przepisac playera na atari i sprawdzic jak zagra?
-----------
Dokładnie o tym myślałem. Gdyby ktoś zrobił engine&edytor, chętnie bym na to coś napisał. :) :)



Pozdrrrrrr!

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

11

A ktoś wie może, jak w najprostszy sposób doprowadzić dźwięk z GTIA do istniejącego już stereo?

xxl napisał/a:

niezle! ale chyba zeby tak grac musi byc wylaczony ekran ??
kiedys tez cos probowalem na gtia 'zagrac' - tu jest tego efekt: http://atari.pl/jettest.obx

Noooo, kochany, nawet na emulatorze to brzmi *fantastycznie*!!!! Jestem pod wrażeniem, b. fajne /x.

Cóż, chyba gdzieś mam jakieś źródła do jednego z naszych najlepszych engine'ów.
Służę nimi, jeśli byś chciał. Jest to akurat engine 3-kanałowy, z bogatą syntezą ( http://z80.e-demo.pl/David_Whittaker-Savage_2.mp3 , http://z80.e-demo.pl/David_Whittaker-Savage3.mp3 , http://z80.e-demo.pl/Nicolas_Wolovick-C … I_Demo.mp3 ).

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

13 Ostatnio edytowany przez seban (2008-10-24 12:05:07)

Hej!

Panowie chyba TL w którymś swoim demku wykorzystał GTIA do grania jedno-bitowych sampli... jak go znajdę to wam podeślę linka.

Problem w tym iż nie pamiętam jak się ono nazywało :(


UPDATE: dobra znalazłem, jest do pobrania tu. Tyle że niestety żyłem przez lata w błędzie, ten player nie używa GTIA do grania, chyba się kiedyś zasugerowałem scrollem i nietypowym jak na Atari basem :)

Seban

14 Ostatnio edytowany przez XLent (2008-10-24 12:46:50)

Podrzuciłem kiedyś KAZ'owi tego fila z 'C64 Killer' pisząc jednocześnie że mam całość ale...
No właśnie, mam to w formacie, którego nie potrafię rozpracować.
Czytałem tu na forum (albo i nie tu) o jakimś archiwizerze Sebana który kaszanił archiwa i podejrzewam, że jest zarchiwizowane tym czymś właśnie.
Jednocześnie zaznaczam, że mogę się mylić i może komuś uda się to rozgryść ku mojej i chyba nie tylko wielkiej radości :)

Plik: C64Killer

Chłopie, czyś ty oczadział??? Cóż to za link, co otwiera tysiące spamowych okienek z bzdetami, a jedyne czego tam nie było, to dziada z babą i pliku "C64Killer"???????????????????????????????????????

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

16

ale zaraz... C64 killer to nie był mod Player napisany przez Pecusia? Jeżeli to był mod player to chyba nie bardzo wykorzystywał GTIA do grania :)

Co do mojego walącego się archiwera to był to Full Disk Archiver i nadawał skompresowanym plikom rozszerzenia .FDA, ten w zip-ie ma jakieś .000 więc wątpię aby był to FDA... poza tym FDA nie poszedł chyba nigdy w świat ze względu na ten fatalny błąd :D

btw. kliknięcie w link XLent-a otwiera jakąś masakrę, dopiero "skopiuj adres odnośnika" pozwoliło pobarać plilk.

Seban

17 Ostatnio edytowany przez XLent (2008-10-24 12:53:02)

Sam jestem wielce zdziwiony dlaczego tak się dzieje :(

Link już poprawiony (przeniosłem plik w inne miejsce).

Co do rozszerzenia 000, to jest to jedno z kilku przy plikach które mam, są też .11k, .12K, .21K .aan. Niektóre z nich to archiwa APC (niezależnie od rozszerzenia), a reszty nie mogę rozgryść.

18

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM: jesli masz jakis prosty (sprawdzimy czy wogole sie da) playerek + muzyczke z zx to podeslij, moze w weekend uda sie cos zrobic na atari.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Nowy link pokazuje tylko jakiś wybitnie irytujący (pokusiłbym się o określenie 'poj*ebany') filmik z Murzynem. Fenkjuwerymacz.
Aaaa, wszystko jedno, i tak mi się odechciało killera.

A Ty, XXL, chcesz jakiś plik z playerem (plus jakaś mjuziczka), czy jakieś źródło? (Z tym drugim może być różnie, ale - jak mówię - być może coś tam mam in da hałs).

No nic, poszukam i spróbuję jeszcze dzisiaj coś podesłać (jutro będzie za późno, bo jedziemy do MONO na 8bitowe chlanie z JADem, Pinokiem i Trubem. Jak słyszałem).

Pa pa.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

Dobra. Jestem już nieco zaje*bany i w dodatku czekam na Pinokia, co nie wróży dobrze mojej trzeźwości, jakkolwiek postarałem się zgrać dla XXL to, co mam na miejscu.

http://hooyprogram.republika.pl/1bit.zip

Plik zawiera:
panic_source.z80 (ponoć źródło tego engine'u 3chnls, o którym wspominałem. Mocarny).
beeporgy_f6-2-channels.tap (muzyka + engine 2-kanałowego engine'u z ciekawym brzmieniem).
1bit_mod-DIGITAL-3-channels.tap (muzyka + engine 3 kanały, ale nie chiptune', tylko ZX-MOD [sample/digital])
follin_tdm-3-channels-HARDCORE.tap (muzyka + engine 3 kanały i najtrudniejszy chyba z nich).

I NA KONIEC -
machines-2-channels-SIMPLE!!!!!.tap (muzyka + engine 2 kanały, fala prostokątna + modulowane szumy).

Mam nadzieje, że na coś się to przyda. Nic więcej nie mam. :( :( :(

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

21

seban napisał/a:

poza tym FDA nie poszedł chyba nigdy w świat ze względu na ten fatalny błąd

oj chyba poszedł, bo na giełdzie w Gdyni był, niech zgadnę komu go przegrałeś z Trójmiasta? ...;):)

gep/lamers^dial

22

http://atari.pl/music.obx

przepisalem (1:1) procke odgrywajaca muzyke w manic minerze na zx spectrum. chyba nie mozna tak sobie przepisac playera i oczekiwac ze bedzie gral tak samo - na atari wszystkie dzwieki sa nizsze (nawet przy wylaczonym anticu) niz w oryginale! proponuje porownac.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

23

Bober napisał/a:

problem jest taki, ze ten dzwiek idzie tylko przez wyjscie monitora/modulatora. w dobie wszechwladnego stereo, ten sygnal ginie (nikt go nie wyprowadza na nowe wyjscia audio).
chyba, ze o czyms nie wiem, i ktos to robi.

Mowa o kliku klawiatury, czyli pomysł Rastera by to doprowadzić do wyjść stereo miał głęboki sens.
A więc Aki-Stereo to obsługuje.....

24

A czy ktoś może poradzić JAK to konkretnie sobie doprowadzić do standardowego stereo? Sygnał odpowiedni na GTIA znajdę ze schematu, ale elektrycznie jak to połączyć, żeby czegoś nie namieszać i zeby gralo na tym samym wyjściu co 2x pokey?

xxl napisał/a:

http://atari.pl/music.obx
przepisalem (1:1) procke odgrywajaca muzyke w manic minerze na zx spectrum. chyba nie mozna tak sobie przepisac playera i oczekiwac ze bedzie gral tak samo - na atari wszystkie dzwieki sa nizsze (nawet przy wylaczonym anticu) niz w oryginale! proponuje porownac.

No i świetna sprawa! :) Można więc pewnie próbować czegoś bardziej skomplikowanego. I myślę, że to powinno się udać.

Pozdrawiam.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.