1 Ostatnio edytowany przez galu (2008-10-13 19:42:48)

Witam,

Nie jestem na bieżąco w sprawach atarowych, więc być może popełnię faux pas zadając takie pytanie: Jakie są widoki na rozwój Atari800Win PLus?
Chodzi nawet nie o zajęcie się samym rdzeniem emulacji (chociaż podejrzewam, że trochę jest do dodania/poprawienia), a o bardziej "zabawową" funkcjonalność - z tego co widzę to w tym kierunku od kilku lat idą inne równie dojrzałe emulatory.

Być może dla wielu osób emulator ten stanowi ideał i absolut, ale brakujących "ficzerów" jest przecież całkiem sporo:
- dopracowana emulacja (traktowanych od początku rozwoju emulatora po macoszemu) pamięci taśmowych, np. obecnie chyba niemożliwe jest wczytanie gry z pliku .cas w "czasie rzeczywistym"
- samplowane odgłosy odczytu i zapisu na emulowany magnetofon (fetyszyści muszą obecnie konwertować sobie cas2wav i korzystać z zewnętrznej odtwarzarki :) oraz samplowane odgłosy stacji dysków - oczywiście różnych modeli (vide WinUAE) :) )
- filtrowanie obrazu na poziomie czegoś w rodzaju NTSCfilter z lepszą (o ile to możliwe) obsługą artefaktów niż obecnie (tak to wygląda - razem ze skalowaniem - pod emulatorem Nestopia - http://www.galu.info/download/v3bfgj2q-146kb.jpg), nota bene oparte o DirectDraw wyświetlanie obrazu nie zmieniło się od dziesięciu lat i przynajmniej u mnie sprawia czasami problemy na nowszych Windowsach (Vista, Windows 2008)
- rewizja interfejsu
- emulacja specyficznego hardware'u (XE80, modemy itd.)

To taki luźny post, zdaję sobie sprawę że mocy sprawczej mieć nie będzie bo gdyby rzeczywiście była "wola" takiego (dalszego) rozwoju emulatora to zdolne atarowskie środowisko by dawno coś w tym temacie wyrzeźbiło :)

2

Dely zamknij ten wątek, jego kontynuacja nie ma sensu, temat był wielokrotnie poruszany, można znaleźć odpowiedź na tutejszym forum

z takim podejściem każdemy z osobna będzie trzeba tłumaczyć a później to i pewnie tyłek podcierać

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C