1

Zobaczylem, zamowilem na  razie dwa, jeden dla mnie drugi dla Zenona do zbadania i hmm Reverse engineering. Ktos to juz ma?

http://www.atarimax.com/flashcart/documentation/

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

2

W kwestii formalnej: to nie jest RAMCART w tym znaczeniu do jakiego przywyklismy. Z tego co pamietam dolaczony soft nie pozwala na traktowanie tego carta jak stacji a wylacznie jak wielokrotnie zapisywalnej pamieci. Czyli ladujesz sobie co tam chcesz a potem uzywasz jak zwyklego carta.

3 Ostatnio edytowany przez seban (2008-08-18 23:21:29)

Hej!

Obawiam się iż dostaniesz cartridge o pojemności 1Mbajta :) Panowie z ATARI-MAX napisali małymi literkami 8Mbit :) Co daje w efekcie 1Mbajt.
Co do reverse engineering to nie ma czego kopiować, zwykły FLASH, trochę logiki i odpowiedni soft. Wydaje mi się iż napisanie odpowiedniego softu to jedyny problem (czas, czas, czas).

update: przeczytałem "tutorial" jak konwertować gry aby można było je uruchomić z tego carta. To chyba jakiś żart. Żaden normalny użytkownik nie mający choć minimalnego pojęcia o assemblerze 6502 nie poradzi sobie.

Aby być w pełni fair napiszę jeszcze iż być może się uprzedziłem, jakoś nie firma atarimax.com nie zyskała nigdy sympatii w moich oczach. Jakoś za nimi po prostu nie przepadam ;) Oczywiście pełny szacunek ale Stevena J. Tuckera za APE dla DOS. To co wyprodukowali dla Windows zawsze działało mi na nerwy.

[offtopic mode=ON]
Gdy muszę pod Windows SIO emulować to korzystam z atari810, jest darmowy i spełnia moje oczekiwania :) Do pobrania tutaj: http://retrobits.net/atari/atari810.shtml (i na szczęście można wyłączyć ten  "skin").
[offtopic mode=OFF]

pozdrawiam
Seban

4

Czyli jeśli napisali "1Mbit Cartridge" (tańsza wersja 8Mbit) to będzie tylko 128kB ?

5

Ojojojoj, faktycznie, dalem sie nabrac jak dziecko,  wystapil u mnie efekt uzytkownika PC, wszystko przynajmniej  w megaBAJTACH widziane, kompromitacja na calego.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

6 Ostatnio edytowany przez seban (2008-08-18 23:15:41)

Pajero: dobrze wnioskujesz: 1Mbit to 128K.

wklejam z ich doc-a na WWW:

Capacity

    * 1Mbit flash-memory device arranged as 16 banks of 8KB. (1Mb Cartridge)
    * 8Mbit of flash-memory arranged as 128 banks of 8KB. (8Mb Cartridge)

16 banków po 8Kbajtów = 128Kbajtów
128 banków po 8Kbajtów = 1Mbajt

7

Hmm, no to zrobilem z siebie losia, trudno, przynajmniej obadam inne technologie. A myslalem ze jestem reklamoodporny.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

8 Ostatnio edytowany przez pajero (2008-08-18 23:24:35)

seban napisał/a:

przeczytałem "tutorial" jak konwertować gry aby można było je uruchomić z tego carta. To chyba jakiś żart. Żaden normalny użytkownik nie mający choć minimalnego pojęcia o assemblerze 6502 nie poradzi sobie.

Na szczęście jest soft "łopatologiczny" który wstawia XEX lub całe ATR do MaxFlash'a :)
In addition, Eric has created a completely new loading system that supports EXE/COM/XEX binaries and ATR disk images on the same cartridge!

A na FORUM po darmowej rejestracji jest np. MadTemowa DynaBlaster jako gotowy wsad do carta :)

makemenu-1.3   http://sourceforge.net/projects/makemenu/

http://www.atarimax.com/flashcart/forum/files/mm2.jpg

9 Ostatnio edytowany przez seban (2008-08-18 23:28:14)

Każdy daje się załadować od czasu do czasu ;) To tylko kwestia kiedy to nastąpi :) Za każdą wtopą człowiek co prawda jest uważniejszy, ale czasami jeszcze udaje się mu coś wkręcić :)
Jak to powiedzieli panowie z kabaretu "Ani Mru Mru":

- to chyba jakiś chiński "chłyt" marketingowy!
- ale "dzjała"

Pajero: ja czytałem ten tutorial: http://www.atarimax.com/flashcart/docum … pter8.html

Z niego wynika że każdy program który dotknie $D301 lub włączy ROM, wymaga modyfikacji aby uruchamiał się z ich carta. Mozolnie opisują super prosty sposób modyfikacji gier BLACK LAMP i Zorro. Dlatego napisałem że to jakiś "żart".

pozdrawiam
Seban

10

ee Seban a tu siedza "normalni"??? hahahahaha

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

11

zaxon napisał/a:

Ktos to juz ma?

Mają, mają. krap ma 8 Mbit, trub 1 Mbit, i td. Zrewersinżynierowanie proponowałem już electronowi, ale jego entuzjazm nie sięgnął szczytów. Jakby co, to SDX 4.4 toto supportuje, można sobie zaprogramować.

http://trub.atari8.info/index.php?ref=sdx_upgrade

Jeśli ktoś to odtworzy, to fajnie by było, gdyby była z drugiej strony przelotka na dodatkowy kart, no i może bankowanie (zwł. wersji 8 Mbit) by się dało jakoś inaczej zrobić, bo panatuckerowe zajmuje połowę strony $D5 na rejestry przełączające...

KMK
? HEX$(6670358)

12

draco030: naprawdę potrzebujecie flash carta? normalnie bankowanego, np. przełączanego jednym wpisem do wybranego przez was rej. $d5xx? (no może dwoma bajtami jeżeli chcecie więcej niż 128 banków). Jeżeli tak trzeba było mówić ;)

13

No tak,teraz to  wszyscy maja a ja musze w stanach kupowac, hahah

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

14 Ostatnio edytowany przez drac030 (2008-08-18 23:39:31)

@seban: Hm, bo ta koncepcja się jakoś tak niedawno wykrystalizowała, poza tym nie "my" tylko raczej odbiorcy, tzn. przydałby się jakiś jeden, w miarę tanio kosztujący i nie sprowadzany z drugiego końca świata flaszkart, do którego można byłoby łatwo zapodać SDX. No i schemat bankowania żeby łatwo dawał się rozszerzać, bo przyznam, że 128k już zapełniliśmy prawie do maksa.

KMK
? HEX$(6670358)

15 Ostatnio edytowany przez pajero (2008-08-18 23:52:19)

seban napisał/a:

ja czytałem ten tutorial: http://www.atarimax.com/flashcart/docum … pter8.html

Z niego wynika że każdy program który dotknie $D301 lub włączy ROM, wymaga modyfikacji aby uruchamiał się z ich carta. Mozolnie opisują super prosty sposób modyfikacji gier BLACK LAMP i Zorro. Dlatego napisałem że to jakiś "żart".

Fakt. Ale w dzisiejszych czasach po rozpowszechnieniu hasła "zrób se" to każdy umie przecież assembler. I z chęcią spędzi n-czasu by x-gra uruchamiała się z Tuckerowych cartów. :lol:

Coderzy: jeśli nie chcecie być lamerem piszcie nowy soft zgodnie z ww. Tuckerowymi przykazaniami ;)

drac030 napisał/a:

@seban: Hm, bo ta koncepcja się jakoś ...[ciach] ...już zapełniliśmy prawie do maksa.

A dodam, że Konop chciałby mieć jeszcze koprocesor na cartridgu z pamięcią dwuportową.
A mi się marzył SDX na Flashu z ARC na cartridge made by Zenon = to już nie jest przyszłościowe rozwiązanie.
To co teraz, 2xSDX czyli SDX 256kB http://atariki.krap.pl/index.php/Sparta … 82x128k%29 ???

16

> A dodam, że Konop chciałby mieć jeszcze koprocesor na cartridgu z pamięcią dwuportową.

dobry pomysl

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

taki koprocesor na cartridge'u mialby nawet jakies szanse na wieksza sprzedaz.
wystarczy po prostu rozsylac carty do ludzi, a nie grzebac w atarkach (co jest klopotliwe bo trzeba ja jeszcze wyslac (czytaj: na jakis czas sie jej pozbyc)).
choc pewnie nie kazdy sie ze mna zgodzi :)

18

Bylem pierwszy ;) 3 lata temu:
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=2652

Konop tez chyba od tamtej pory nosi sie z tym pomyslem.

Ja myslalem wprawdzie o stalym "rdzeniu" realizujacym predefiniowane zlozone funkcje, ale pomysl koprocesora z pamiecia dwuportowa jest zedcydowanie elastyczniejszy.

19

@pajero: nie panikuj, następna release będzie jeszcze na 128k, a potem się zobaczy. Istnieje pomysł, żeby niektóre programy, zwł. te, które przydają się w zasadzie tylko posiadaczom IDEa (nie żeby nie chodziły nawet ze zwykłą stacją, ale ze względu na jej mierny speed raczej nie są używane), usunąć z karta i rozprowadzać na ATR-ze jako coś w rodzaju SpartaDOS Toolkit II, do wkopiowania sobie na twardziel (czy co kto tam ma) dla chętnych. W ten sposób jeszcze trochę miejsca się wydusi.

Można też (pomysł mikera) spróbować skompresować część (albo i całość) zawartości CAR:, no ale to wymaga testów, bo pewnie spowolniłoby i skomplikowało działanie drajwera.

A może wszystko skończy się dobrze, tzn. nam się odechce w końcu :P

KMK
? HEX$(6670358)

20

ściślej precyzując, Konop zaproponował cart z 65816 taktowany pełną jego mocą albo i wiecej (20 MHz) z pamięcia dwuportową, do której dostęp byłby przez "okno" jak to w kartach bywa $8000....

Electron orientował się w możliwościach, dostępne pamięci dwuportowe to 16K za 20$, lub cytat:

"Druga możliwość to zastosowanie jakiegoś CPLD (10 - 20 zł) jako "glue" dwóch magistral
mających dostęp do jednej szybko taktowanej kości RAM - w tym stylu:

f_RAM = 28 MHz
f_CPU_ATARI = 1,77 MHz
f_CPU_CART = 14,18 MHz
"

aktualnie trwają rozmowy i pompowanie w Electrona motywacji :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

21

A skąd weźmiecie wersję 65c816, która chodzi stabilnie na 20 MHz?

KMK
? HEX$(6670358)

22 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-08-19 18:55:39)

vbxe moze dzialac jako procesor w dodatku konfigurowalny. po co kombinowac, sprzet jest, motywowac trzeba electrona do pisania coraz to nowszych i lepszych rdzeni.

a jak elc lubi kombinowac to niech tego cpld wsadzi do karta razem ze sidem :p

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

23

jak znajdzie dzialajacego na 14MHz (moze od wdc bezposrednio) to tez bedzie dobrze...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

24

tak, tylko (przynajmniej mi sie tak wydaje) projektowi pomoze (takze/zwlaszcza od strony komercyjnej), jesli to bedzie cartridge.
wtedy po prostu na jakiejs stronie skladasz zamowienie i po jakims czasie dostajesz paczke z przesylka.

nie kazdy ma elektronika w sasiedztwie, i sam nim takze nie jest.

na carta osobiscie bym sie pisal, na przerobke wewnetrzna juz nie.

25

a może mc68008 ?

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.