26

faktycznie - unfused dziala :)
nawet na standardowych konfiguracjach. sprawdzalem z 4.20 i 4.22
wazne, zeby memlo bylo ponizej $2000 (ale to chyba standard jest)

nie wiem, jak sprawdzalem przed party, ze mi sie to wieszalo.

27

co do idei Konrada... ja wiem, że zostanę skrytykowany za krytykę i brak "twórczości" w tej kwestii, ale... czy skórka jest warta wyprawki? ;)

28

No w sumie, ... sektory 512-bajtowe dają kopa jeśli chodzi o prędkość odczytu na IDEa, ale MyDOS i tak jest tak wolny, że chyba niewiele by mu to pomogło :) Poza tym bufory trzeba byłoby powiększyć, dzięki czemu MEMLO pewnie sięgnęłoby stratosfery.

@dely: sugerujesz, że pinokio nie umie skonfigurować SDX? Bo faktycznie, kompoty w Głuchołazach puszczał spod MyDOS-a, pamiętam mój sprzeciw na ten widok, któremu chyba nawet dałem wyraz ;)

KMK
? HEX$(6670358)

29

@draco: tam była inna kwetia. Z jakichś bliżej nieokreślonych powodów komp pina nie dawał koloru na bigscreena (co ciekawe na tych samych kablach kolory na monitorze były jak najbardziej). A jego SDX to jest już zupełnie inna bajka (vide np. Grzybsoniada). ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

30

na kiedy planujecie nowe rozkazy do sdx np. create, select itp?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

31

create już jest (zawsze było), select natomiast, o ile pamiętam do czego służy, to nie bardzo sobie wyobrażam w systemie, w którym nie ma multitaskingu.

@miker: no, to powinien sobie wymienić na nowszą wersję, mieliśmy gotową betę 4.42, były trzy dni na przetestowanie i upewnienie się, czy wszystko działa.

KMK
? HEX$(6670358)

32

hm.... create? select? czyżby SDX miał mieć obsługę zapytań SQL-owych? ;)

33

Różne rzeczy nazywają się tak samo w różnych miejscach, np. seek dla DOS-u to zupełnie co innego niż dla kontrolera flopa.

create oidp tworzy plik na dysku i zwraca uchwyt 'write-only', no czyli po naszemu to jest OPEN #n,8,0,"D:nazwa" (i to zawsze było, nie?)

select usypia program do momentu, kiedy w którymś z podanych plików (a raczej ich uchwytów) nie pojawią się dane (bez mtasku sens wątpliwy).

Pomysły są zawsze mile widziane, ale na temat SDX to może nie w tym wątku? Bo się oftop robi.

KMK
? HEX$(6670358)

34

Create niekoniecznie 'write-only'. W windowsie CreateFile służy w ogóle do otwierania pliku (także istniejącego i można wymusić błąd jeśli plik nie istnieje).

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

35

No może. Opieram się na tym, co pamiętam z działania Fcreate() w GEMDOS-ie ST, ale niekoniecznie muszę pamiętać dobrze. Wszystko jest do zweryfikowania w źródłach MiNT-a, oidp są to dwie oddzielne funkcje w sumie, jedna Fcreate(), a druga Fopen() z odpowiednimi flagami. Tak czy owak, ponieważ pod SDX tworzenie plików załatwia zwykłe OPEN, nie widzę potrzeby...

KMK
? HEX$(6670358)

36

Draco napisz lepiej jakiś cross kompilator języka wyższego poziomu w stylu TurboBasic-a, Action, tak aby kod wynikowy nie zajmował tyle miejsca co CC65, był równie szybki jak kod wynikowy Action, aby ludziska nie znający asm-a też mogli pisać programy

taki TDC poległ na party bo tablica symboli w Action się skończyła, gdyby był kompilator takiego łatwego i efektywnego języka na PC itp. więcej ludków mogłoby coś napisać

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

37 Ostatnio edytowany przez drac030 (2008-08-02 14:46:05)

Ponieważ od roku ponad mój atarak jest nieczynny, więc nie mam specjalnej motywacji. Oczywiście doskonale rozumiem, że skończenie się tablicy symboli to jest jedyne, co może powstrzymać TDC przed napisaniem programu na Atari.

PS. Może adiministracja przeniesie ten wątek do bałaganu?

KMK
? HEX$(6670358)

38

Draco, Atarek nie jest Ci potrzebny, taki kompilator miałby działać na PC, generować kod wynikowy dla 6502

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

39

Ale pisanie softu na peceta mnie nie bawi.

KMK
? HEX$(6670358)

40 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-08-02 17:52:31)

jeszcze troszke pospamuje ;-)

dane na dyskietce zapisane sa hierarchicznie, masz katalog, podkatalog, plik itd.
co sie dzieje jak np. napiszesz w dosie dir a*.* - wybierzesz i wylistujesz pliki/katalogi na literke 'a' prawda? dos pozwala tworzyc pliki, kasowac, dopisywac, kopiowac, pozwala czytac plik od okreslonego miejsca!

tak mowie o skladni sql do zarzadzania rekordami w pliku. dos pozwala otworzyc trzy pliki na raz? pierwszy struktura tabeli, drugi rekordy zrodla, trzeci rekordy wyniku? wiem, wiem, malo pamieci, maly komputerek, wszystko jest wolne...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

41

Żaden zwykły DOS na Atari - oprócz SpartaDOS-u - nie ma seeka, czyli nie pozwala "czytać pliku od określonego miejsca". Da się to obejść, ale metodą dość upierdliwego indeksowania. Przekopiujesz plik w inne miejsce nawet na ten sam dysk, i trzeba go przeindeksować.

Sparta to ma, nie trzeba indeksowania. To jedna z jej przewag. No ale czy te bazodanowe funkcje muszą być zaszyte w DOS-ie? Nie, możesz, jeśli chcesz, napisać aplikację, któa stworzy bazę danych i będzie ją obrabiać wedle woli. Nawet coś takiego miało być dla SDX, ale zwiędło. Niemniej, jesli dBase III może być pod CP/M i działać, to dlaczego nie na Atari.

KMK
? HEX$(6670358)