1 Ostatnio edytowany przez nosty (2008-07-21 20:09:52)

Kiedys temat byl poruszany ale nie moge znalezc watku.

Chcialbym wziac na zlot pistola od XEGS'a, ale nie moge znalezc spisu gier ktore dzialaja z gunem.
Chodzi mi min o nowe rzeczy (stare mozna znalezc w spisach cartow)

Moze ktos pomoc?

2

W Atari 8-bit FAQ jest spis.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

3

A czy są gry multiplayer na dwa light guny.. czy może to odpada w ogóle z zasady działania tego cuda?
Mam jednego do sprawdzenia to też wezmę, a w domu nie mam już tv 50Hz.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

4

@mowny - w zasadzie nie ma chyba przeciwwskazan! 2 guny powinny dzialac.

5

Ta gra wykorzystuje pistolet.

W atari do odczytu pozycji pióra świetlnego (pistoletu) służą komórki $0234 (LPENH) i $0235 (LPENV). Wychodzi na to, że komputer może obsługiwać tylko jeden pistolet (pióro). Oczywiście mogę się mylić :P (źródło)

6

Hmmm... Zasugerowalem sie "identycznoscia" sprzetowa dwoch portow joya. Sorki za wprowadzenie w blad.

Ale jesli sprzetowo porty joya sa takie same, to moze wystarczylaby "latka" na OS zeby obslugowac drugi pistolet?
Moze ktos biegly w tych sprawach rozstrzygnie?

7

Antic ma tylko jedno wejście LightPen. I choć do obydwu portów joya może być podłączone pióro świetlne/pistolet (wejścia Ptrig0 i Ptrig1), to Antic dostanie sygnał LP=Ptrig0 & Ptrig1 i nie potrafi odróżnić z którego portu nadszedł sygnał.

8

Cała obsługa pistoletu przez OS polega na przepisaniu rejestrów pozycji z ANTICa do RAMu raz na ramkę. Sprawdzając rejestry ANTICa co dwie linie powinno się dać obsłużyć dwa pistolety. Dodatkowo sprawdzać w GTIA, który to pistolet.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE