1

zx: http://pouet.net/prod.php?which=11177

i na atari: http://atari.pl/blisk.obx

w tym interku na zx dane graficzne przerzucane sa przez stos na ekran - dzieki temu jednym rozkazem mozna zapisac dwa bajty na ekran i nie trzeba zmieniac adresu zapisu bo stos sam o to dba. to jest to na czym wylorzylem sie portujac g&g.

przy tej okazji pierwszy raz uzylem trybu adresowania preindeksowanego - lda ($zp,x)

wzruszylem sie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

gratulacje!
ja wciaz czekam na okazje uzycia tego trybu :)

3

Jednym słowem czekają nas czasy bardzo wydajnych konwersji :)

___
Press play on tape...

4 Ostatnio edytowany przez tebe (2008-07-13 12:34:14)

umiejętności XXL-a wzrastają z każdym nowym portem, tak trzymać, w końcu i G&G podda się pod naporem doświadczenia

rozkazy ($zp,x) rzeczywiście są najrzadziej wykorzystywane, może XXL napisz czemu takie właśnie użyłeś i jakie przyniosło to korzyści, pewnie użycie innych rozkazów było mniej optymalne

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

5

lda? a co z np. eor ($zp, x)? ;)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

6 Ostatnio edytowany przez xxl (2008-07-13 11:36:38)

wlasciwie to sta (zp,x). na atari program jest dluzysz a to m.innymi dlatego, ze na zx intro samo generuje sobie hektar kodu, na atari jest juz ten program zapisany ale oznaczone sa miejsca samomodyfikacj w adresach od 00-7f, programik co petle generuje sobie wartosci do modyfikacji i przez ta tabelke zapisuje w odpowiednim miejscu... malo efektywne ale dziala.

---
a odnosnie trybu adresowania preindeksowanego to o ile dobrze pamietam to fig forth mocno go uzywa.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.