26

a to pewnie juz wszyscy znaja

http://www-user.tu-chemnitz.de/~mtr/hyp … speed.html

14MHZ dla 65816 + dokumentacja

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

27

jesli mnie pamiec nie myli pasiu pakuje 65816 do katarynek, tylko ze... tylko ze niemozna przelaczyc proca w tryb natywny :( pal licho czestotliwosci! dajcie nam tryb natywny :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

28

czy za granica jest ktos, kto montuje hyper speeda? ciekawe ile baksow kosztuje taka modernizacja?

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

29

a co to jest rtyb natywny, pytam serio, nie bijcie :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

30

While in Native mode, the processor has full access to the 16 megabyte
address space via 24 bit addressing. Native mode also makes available
several new and extended processor registers. The 65816 has the ability to
relocate the Stack and Zero Page any where within the first 64k bank of
memory.

Native mode also opens up the world of 16 bit user registers. The
accumulator may be 8 or 16 bits and the XY index registers may also be 8 or
16 bits. The accumulator maybe seen in terms of two 8 bit registers with
one accessible and the other hidden, or as a full 16 bit register. While
the accumulator is set for 16 bits, memory is also treated in 16 bit (2
byte) fashion.

Two other new registers are the Data Bank Register and the Program Bank
register. The Program Bank Register functionally extends the program
counter out to 24 bits, while the Data Bank register allows code flow
control to branch or jump to points outside of the 6502's 64k address
space.

Lastly, while in Native mode the status register of the 65816 includes
several new bits. The old BRK bit is no longer needed as the 65816 has a
BRK hardware vector. The BRK bit is now replaced with the X bit to select
either 8 or 16 bit index registers.

itd. itd. kilka kb tektu roznicy miedzy emulation mode a native mode proca 65816

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

31

Axe;- HyperSPD proj. Pasiu; prawdopodobnie zewnętrznie, przy drobnej modyfikacji inside.

Kontakt: pin@usdk.pl

32

no ale majac wlozony 16bit CPU ktory normalnie pracuje jak 6502, mozna go przelaczyc dwoma rozkazami w tryb 16bit, gdzie dostepne sa dodatkowe rozkazy i metody adresacji

przeciez nie trzeba do tego specjalnej elektroniki, skoro juz cpu16bit jest na pokladzie

programy napisane dla cpu65816, rozpoznaja go

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

33

no nie... a z czego ja wiem tryb natywny jest nie do uzyskania w tym najprostszym adapterze.
poza tym w mojej subiektywnej opinii lepiej miec szybszy zegarek, jezeli juz ma byc wybor albo jedno albo drugie... z trybu natywnego i tak niewielki pozytek, bo wszystkie instrukcje i tak mozna wykorzystac w trybie emulacji.
no i ma byc rejestr F7F7 i klawisz F7!!!

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

34

..poza tym - to do tego co wcześniej było napisane; jaki jest sens stosowania 816 v.14MHz jako dodatkowy procek, jeśli po pierwsze bardzo trudno dostać CPU w tej właśnie wersji, a po drugie w opisanym układzie można zastosować coś, co można kupić w każdym sklepie (nie sklepie z warzywami 8O  :D ) i co kosztuje 10 zł, a nie tyle, za ile można to nabyć np. w WDC, lub za tyle za ile można zakupiś SNES'a :D  :D

Kontakt: pin@usdk.pl

35

no to co daje wiecej natywny niz emulacja, jest szybszy ? czy moze np. traktowac pamiec jako jeden wielki obszar (bez przelanczania bankow) ?

CZy ktos po polsku moglby napisac co umozliwia natywny a co emulacja ?

I dlaczego tak trudno przelaczyc go w natywny, jakie musza byc warunki ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

36

... poczekaj, bo dostałem pełny doc do 816 i tych dopał - dogrzebie to puszcze.

Kontakt: pin@usdk.pl

37

przełączenie 65c816 w tryb natywny jest prościutkie i wymaga skasowania znacznika C i wykonania rozkazu XCE, (eXchange Carry and Emulation flags).
jedyny problem polega na tym że wektory przerwań są w trybie natywnym w innych miejscach, tylko reset został pod fffc, bo reset przełącza procek w tryb emulacji.
przerwanie brk jest obsługiwane przez osobny wektor BRKVEC, znacznik B NIE ISTNIEJE, zamiast niego oraz tego nieużywanego bitu są znaczniki M i X określające rozmiar: M-operacji read-modify-write i akumulatora oraz X-rejestrów indeksowych. Istnieje dodatkowe przerwanie programowe wywoływane rozkazem COP. obsługa wektorem COPVEC.
poza tym oczywiście NMIVEC i IRQVEC.
dokładnych adresów nie pamiętam bo mi to niepotrzebne.
z czego pamiętam są to ostatnie słowa w $FFEx, ale nie pamiętam kolejności.
tak więc jezeli przełączysz procek w tryb natywny tak po prostu bez wyłączenia przerwań to wysyfisz kompa od razu, bo AtariOS nie ma w nowych wektorach nic sensownego.
Jeżeli zależy ci na przerwaniach, to musisz je sobie napisać sam, pamiętając o kilku rzeczach:
- w trybie natywnym wszystkie przerwania odkładają 24-bitowe adresy powrotne
- obowiązkowo musisz zapamiętać rozmiar rejestrów, z których korzystasz i ustawić taki, jaki jest dalej wykorzystywany. w dokumentacji Harrisa (zdaje sie do Sweet16) były podane gotowe procedurki, które to robiły.
i tak dalej........
jak chcesz mam około 100k dokumentacji (polska i angielska) czystego tekstu

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

38

wrzucisz mi te dokumentacje na maila ?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

39

W sprawie dopałki:

40

Czy dalej jesteście zainteresowani dopałką do Atarka ?
W tej chwili mam już zrobione buforowanie szyny , może sprawdzę czy to działa w trybie ramcarta- na razie bez 2 cpu , jak bedzie dalej to wszystko zależy od tego czy to zadziała , wtedy montuje 2 cpu i odpalam to.

Na razie jest niezły pająk , może jest ktoś kto ma dostęp do programatora PLD np. MACH-ów 210 , 215 - mam kilka z dopałek do Amig i strasznie by one mi uprościły układ - zamiast 8 scalaków - 1 !

41

no ja jestem zainteresowany, a jak inii ?

Epi, podeslij te 100kb txtow do mnie na maila tez :)

te_be_@poczta.onet.pl

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

42

...no ja tam też jestem zainteresowany,  :D  :D ; z wiarygodnych źródeł wiem, że być może realnym stanie się fakt zrównoleglenia 02 z 816.................... :D  :D 816 w formie carta.

Kontakt: pin@usdk.pl

43

Są pierwsze efekty - dopałka juz chodzi w trybie ramcarta , dzis zaprogramuje GALA - odpale rejest sterujacy , niedlugo bede montowal 2 procek - mysle ze pierwsze testy beda za tydzień , po za tym w poniedziałek urodziło mi się dziecko więc nie wiem jak będzie.

Na razie dopalka jest na cartridge ale wymiary sa dość duże i wygląda jak niezły pająk .

44

gratuluje postepow i potomka, niedlugo na zloty beda przyjezdzaly dzieci w zastepstwie tatusia :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

45

Pomysl kolegi TeBe przypomina mi bardzo rozwiazanie znane z Falcon-a - w standardowym flaku siedzie procesorek MC 68030 oraz DSP 56k, ktore jest kilkukrotnie od niego szybsze - trzeba przyznac, ze powstalo troche softu, ktory wykorzystywal DSP jako "dopalacz" np. odgrywaczki MP3 (Falcon z 16 MHz odtwarza je z pelnym bitratem !!!), dekodery jpg-ow, roznego rodzaju demka itp - jednak w Falcon-ie problemem jest mala pamiec wlasna DSP oraz niezbyt szybka komunikacja (szeregowa !) danych miedzy DSP i CPU - jezeli juz robic dopalke tego typu, to warto pokusic sie o pamiec o bezposrednim dostepie obydwu procesorow - jednak w takim rozwiazaniu realizacja techniczna bylaby o wiele bardziej skomplikowana - wydaje mi sie, ze lepiej isc w kierunku: uklady z przestrzeni adresowej 0-$ffff pracuja z 1,77 MHz, od $10000 w gore z pelna moca procesora ;)

46

Ej MAC!!!! Dobrze dziś wyglądasz ... :: hehe - bo nie miała dziś orgazmu. Poza tym oficjalnie ogłaszam, że procki (poza tymi zamówionymi przez ludzi na Ornete) już się skończyły.


,.... a i to - z testów Pasia wynika, że owa 4MHz wersja działa bez najmniejszych problemów przy 7MHz..

PS. Shakin Stevens róló!!!!

... Cannibal Corpse też. :D

Kontakt: pin@usdk.pl

47

Dopałka już prawie chodzi - wszystko się uruchamia , dodatkowe banki można zmieniać przez $d500 , rejestr się resetuje po włączeniu zasilania , podtrzymując 2 procek na resecie.

Wszystko skończone ale jeszcze 2 procek nie odpala - chyba walnął GAL - dzis spróbuję to zrobić na bramkach i zobaczymy - może wstanie.

W każdym razie myślę że do 1 tygodnia wszystko będzie śmigać.

Mam nadzieję że wszystko wstanie już dziś

Acha - zamontowalem jednak 65sc816 - napewno chodzi na 5,2 Mhz więc chyba taki będzie zegar

48

'816 - te v. 4Mhz z Apple IIgs działają bez problemu do 7MHz. (źródło: PASIU);- :D

Kontakt: pin@usdk.pl

49

Wczoraj ok godziny 22.45 ruszyła dopałka pełną parą - chodzi wszystko jak należy , z tym że na 1,79 Mhz - okazało się że nie wstaje mi generator :-( , ale myślę że dziś go postawię i spróbuje puścić go na pełny speed !

Mój egzemplarz CMD 65sc816-4 - też z IIGS-a pewnie chodzi na ok. 5,5 MHz- czyli zbiera przerwania itp. , testowlem go na 6mhz ale juz nie wszystko tak działało jak należy - mowie tu o tescie np. 6 godzin bez przerwy.

Dziś dołaczę rejestr wyjściowy dopałki i uruchomię to

50

Powiem tylko tyle; rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!

Kontakt: pin@usdk.pl