oj wiem larek, dżołk to byl ;)
nikt by sie raczej nie powazyl w naszym malym swiatku na piracenie
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » Yoomp - nowinki
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
oj wiem larek, dżołk to byl ;)
nikt by sie raczej nie powazyl w naszym malym swiatku na piracenie
Dokładnie, to raczej nie jest Yoomp! - to coś bardzo starego, jak widać po jakości wydruku.
A ja mam pytanie: czy nowa wersja Yoomp! przy wczytywaniu (pasek postępu z odbijającą się piłeczką) próbuje sama ustawić tryb SIO NORMAL?
Bo jest problem z normalnym załadowaniem np z SIO2IDE w trybie US spod SDX 4.41 (nowe SIO.SYS), na ekranie postępu buczy, rzęzi, i ładuje się przeraźliwie powoli...
Gdy sam ustawię dla napędu tryb NORMAL (SIOSET z SDX 4.41), nic takiego się nie dzieje.
Oto cytat dot. SIO.SYS z dokumentacji SDX 4.41:
"Po drugie, raz ustawiwszy tryb US, SIO nie daje się z niego zbyt łatwo ?wybić?, dzięki czemu stacje
TOMS mogą, jak to mają w zwyczaju, sypać błędnymi odpowiedziami na komendy, a transmisja pozostaje szybka."
Czy rzeczywiście jest tak, że Yoomp! próbuje zmienić tryb transmisji a SIO.SYS na to nie pozwala? Bo jak korzystam z SDX 4.20 lub SIOOLD.SYS (pod SDX 4.41) albo jak sam ustawię z góry NORMAL (SIOSET z 4.41) to nic takiego się nie dzieje...
Prawda li to? Bo w sumie średnia sprawa by dla Yoomp! ustawiać dla napędu tryb NORMAL lub w ogóle korzystać z SIOOLD.SYS.
Jacques, a mówimy o ładowaniu XEX czy ATR? ja się na tym nie znam, ale nie wydaje mi się, żebyśmy cokolwiek specjalnego robili.
XEX ładowany spod SDX 4.41 (SIO.SYS) + SIO2IDE poleceniem "X YOOMP.XEX"... Oczywiście plik ten znajduje się na moim obrazie ATR, na którym mam różne gry a który podmontowałem sobie w SIO2IDE jako akurat stację nr 2 (to bez znaczenia akurat) ;)
Hej!
Wydaje mi się iż problemem (na 99,9%) jest szybka transmisja która zostaje zakłócona przez pracujące przerwania DLI/VBL aktywne podczas pokazywania czołówki z paskiem postępu. Po prostu procedura szybkiej transmisji nie wyrabia się przy dodatkowym obciążeniu dokładanym przez przerwania NMI.
Seban
Cóż, procedurka przerwania jest naprawdę bardzo szybciutka. Jak chcesz, możesz spróbować zrobić wersję bez skaczącej piłeczki, zamieniając ciąg bajtów e2 02 e3 02 na e0 02 e1 02 (powinno być w miarę wcześnie w pliku). To tak na szybko. Ale co to za wersja bez skaczącej piłeczki??? :)
Jeżeli to pomoże maniakom ultra-speedu to może zrobić taką wersję, że jak się przytrzyma SHIFT podczas uruchamiania pliku XEX to czołówka nie zostanie odpalona :)
Byłoby lepiej :) Albo statyczny obrazek (logo) Yoomp!, bez piłeczki i paska postępu po przytrzymaniu SHIFT :) No chyba, że jedno z dwojga (piłeczka, pasek) może zostać, by działał US ;)
Hmm, zrobić można, ale wiecie, tyle roboty dla kilku osób... przy wersji 1.2 (o ile kiedyś będzie) pomyślimy :)
;) a jak wcześniej Clever People się zabiorą do roboty? :)
To ja im pokażę... źródła! :)
towarzysze za bardzo wierzycie emulowi, skoro takie "gadżety" próbujecie przemycać, aktualnym rekordzistą jest Probe który starał się aby obrazek G2F wyświetlać podczas transmisji
potestujcie The Muppet Movie Show, tam są przerwania DLI podczas transmisji, tak w trakcie ładowania slideshowa jak i w trakcie jego działania (obrazki są doczytywane), co jakiś czas potrafi "mrugnąć" bo któreś z przerwań nie zostanie wykonane aby w następnej ramce wrócić do normy
Tebe, loader był w 100% testowany na prawdziwym sprzęcie, i na kasecie, i na flopku, i na flopku z turbo. Że ktoś ma jakieś inne turbo, to cóż, na to już nie poradzę.
Jacques, przy okazji, spróbuj na naszym ATRze jeśli się da. Yoomp! często woła INIT, jeśli loader kiepsko/wolno to obsługuje, może to powodować opóźnienia.
"Że ktoś ma jakieś inne turbo, to cóż, na to już nie poradzę."
Ej, ej ;) SIO2IDE + SDX to mniej lub bardziej standard :P
Teraz sprawdziłem z Waszego ATR-a przez SIO2PC, zabootowałem spod QMEGA 4.04 w US i tak samo dupa, tylko tu już nawet nie idzie bardzo powoli ze zgrzytami, tylko już w ogóle pasek postępu stoi w miejscu :/
Po przełączeniu w QMEGu SIO na tryb NORMAL oczywiście się ładnie wczytuje.
Czy SIO2IDE, czy SIO2PC, z Ultraspeedem po prostu to nie działa jak powinno bądź nie działa wcale.
EDIT:
Później jeszcze mogę sprawdzić na CA-2001 TOMS Multi Drive.
Piszę post pod postem, żeby było widać nową wypowiedź w wątku.
Odrobiłem zadanie domowe z testem Yoomp! 1.1 (przeniesiona z oryginalnego ATR ze stronki WWW na dyskietkę) oraz CA-2001 TOMS Multi.
Otóż Panowie, 1xSIO (NORMAL) oczywiście działa i ładuje się bez zgrzytów.
Próba szybkiej transmisji Ultraspeed poprzez zabootowanie z QMEGa zakończyła się krzakami na ekranie (zwis totalny).
Próba szybkiej transmisji poprzez soft wbudowany w stację zakończyła się znów zgrzytami w głośnikach, pasek postępu ani zechciał drgnąć, piłeczka radośnie podskakiwała ;)
Także niestety, loader Yoomp! nie daje sobie rady z Ultraspeed, tak na SIO2IDE, SIO2PC, CA-2001 Toms Multi (jeżeli chodzi o sprzęt) zarówno spod QMEG/SDX/wewnętrzny soft TOMS Multi (sterowniki szybkiej transmisji).
Więcej grzechów nie pamiętam, wygląda, że Seban miał rację.
P.S.
Moja Atarka jest zdrowa i hula jak należy, żeby nie było... ;)
Jacques, dzięki.
Trochę to wszystko dziwne, bo loader jest of Foxa, a Fox masterem jest. A Numen się dobrze ładuje? Jeśli tak, to to nie jest kwestia loadera, tylko piłeczki. Wtedy trzeba się będzie przyjrzeć.......
Numen od zawsze się ładuje genialnie :D Dokładnie, być może Seban ma rację, że pasek postępu, piłeczka (te świetne skądinąd wodotryski) powodują, że Ultraspeed się rozjeżdża...
Pamietajcie ze POKEY ma bufor transmisji o "dlugosci" JEDNEGO bajta :) W zwiazku z czym w czasie ladowania procedura SIO musi odczytac poprzedni bajt w czasie przesylania nastepnego (odebranie jest sygnalizowane przerwaniem MASKOWALNYM - wylaczanym w czasie NMI) - jesli sie nie wyrobi, nie zauwazy przerwania itp... to przykro - stracilismy jeden bajt, potem suma kontrolna sie nie zgadza i ponawiamy transmisje, a jak sie pare bajtow urwie to dlugosc bloku sie nie zgodzi i procedura SIO moze czekac i czekac....
No i teraz wystarczy za dlugie przerwanie NMI (czyli VBL), ktore bedzie sie wykonywalo akurat w czasie transmisji SIO i do tego trwalo dluzej niz przeslanie 2 bajtow.... Jak widac wszystko zalezy od predkosci transmisji i od procedur NMI.
Nooo, nie bylo latwo ale dalem rade.Numero uno jest moje!
A ja już mam wersję Standard. Jakość wydania zapiera dech w piersiach. W Polsce do tej pory nikt tak nie wydał gry na Atari - i pewnie nie wyda, bo jakość poraża. Osobiście biję pokłony. I proszę o więcej.
Dely, podoba się? naprawdę? Ufff :)
Zaxon - no w koncu! Juz sie wsciekalem na Ciebie, ze jeszcze ze dwa tygodnie bede czekal na mojego Yoomp'a ;)
Dely - roznie byc moze ;) Wyznaczenie wysokich standradow wyjdzie scenie tylko na dobre.
Osobiscie mam nadzieje, ze Eru nie wyprodukuje duzo wiecej kopii Yoompa, bo zakupilem wiecej niz 1 egz. z mysla o spekulacji na eBayu za pare lat ;) Tak czy tak pierwsze wydanie sie liczy.
Ale z drugiej strony wierze ze udana sprzedaz zacheci autorow do pracy nad kolejnymi grami!
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » Yoomp - nowinki
Wygenerowano w 0.098 sekund, wykonano 21 zapytań